Lyd&Bilde - Årskavalkade - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe som legger merke til alle skrivefeilene som er i bladet. Er ganske nøye på sånt og blir irritert av slikt.

Sikkert minst fem feil på pris i siste kavalkaden og til og med slutten på teaseren til gull vinneren Denon 2807 mangler. Når begynte for eksempel Hifi klubben å føre Unison Researsch til kr 3198?

Tipset mitt er å lese bladet før en gir det ut. Kan da ikke være så vanskelig. Eg satt på dass i 15 min og fant alle feilene rimelig sjapt uten så mye som å trykke på F7....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har avslutte mitt abbonement av L&B fordi jeg bl.a. finner igjen testene deres på nettutgaven av VG etter relativt kort tid. I tillegg har de gjerne testet utstyr som er omtalt grundigere i andre blader.
    Hvis jeg tar ikke feil kommer alle testene på Lyd og Bilde : Nyheter. Derfor er det ikke absolutt nødvendig å kjøpe bladet hvis du ønsker bare å se på et par tester.
    Du kan også gå og lese L&B i et bilbliotek (hvis de har det). Vet ikke helt hvordan det er hvor du bor men her kan vi låne en god del. Jeg gjør det hver måned og sparer penger til andre viktigere ting som AV utstyr

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedgibie
    Tipset mitt er å lese bladet før en gir det ut. Kan da ikke være så vanskelig. Eg satt på dass i 15 min og fant alle feilene rimelig sjapt uten så mye som å trykke på F7....
    Liker ikke skrivefeil?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Liker ikke skrivefeil?
    Ringte norsklæreren min, du har helt rett skal være kjapt ikke sjapt. I og J stolt og kry ingen S de foran seg vil se. Barnelærdom det der, beklager....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ofte en aldri så liten sammenheng mellom et bladets integritet overfor produsenter, opplagstall, reklame inntekter, økonomi til å få de beste skribentene til å jobbe for seg, som har kunskap til nermest å dissekere produktene de tester og gå skikkelig i dybden og bruke tid på osv og dermed økt kvalitet på innhold av slike fagblader, og det å stå på utsiden som kunde av bladet og utale seg neggativt uten å en gang opptre som kunde og faktisk kjøpe de eksemplarene man leser, og langt på vei "dissekerer" disse i slike debatter som dette, det synes jeg faller litt på sin egen urimelighet.

Sier ikke med det at man ikke kan ha noen meninger om temaet hvis man ikke kjøper bladet, men mener at når man ikke er med på å bidra med noe possitivt selv i form av det en kunde/leser vel burde gjøre i form av økonomisk støtte, og dermd ikke en ganga har bidratt til at bladet skal bli det det er i dag, og da burde man kanskje ta noen runder i tenkeboksen og se litt på den siden av problemstillingen også.

Folketallet i Norge er som en middels stor by i nedover i europa, og da sier det vel litt seg selv dette med kundegrunnlag og hvordan det blir hvis mange av de som er interessert i denne Audio og Video hobbyen med Norsk eller nordisk morsmål, ikke selv er med på å oppretholde "livet" til disse bladene.

Ellers når det gjelder skivefeil, er jeg så heldig at jeg ikke legger merke til hverken mine egene eller andres, så det er et ikke tema for min del når jeg
    en gang i blandt kjøper og leser AV bladene det diskuteres rundt her, ja endatil velger å abonnere....
    Det er klart at skrivefeil kan være så alvorlige at man kan begynne å lure på hva skribenten egentlig mener med det han skriver, men slike feil finnes det vel ytterst få av i praksis i disse bladene, selv om jeg er veldig flink til å komme med slike eksempler selv i dette forumet i alle fall...:roll:

Stusser også på farge utbløding og forbedret sortnivå mellom hundedyre HDMI merkekabler og andre mye billigere men gode nokk HDMI kabler, som enkelte reffererer til her, men man trenger kanske den dårlige HDMI referangs kabelen til skribenten skal dette "vitenskapelig" forsøket overprøves.
    Med bånbredder som man har med digital overføring av 1080P bilde signaler er det vel ikke uvesentlig at kobblingspunkene som brukes ikke pga feil impedans får signal reflesjoner i kablen som kan minske signal støyforhold og som utrolig nokk kan påvirke ytelsene selv i komponenter som jobber i det digitale domene. Synes det var litt morsomt eksempelet noen nevnte for IDE kabler osv, for i PC verdenen husker vel kanskje noen som har jobbet litt med eldre SCSI interface kobblet utstyr at det faktisk var viktig å sette på teminerings motstander i endene av lange scsi kjeder hvis det i det hele tatt skulle fungere, eller få de hastighetene man var ute etter, og for ikke å snakke om i nettverk som benyttet coax kabler osv og terminerings plugger osv. Ellers er jo disse tingene når det gjelder projektor og bilde forholdsvis lett å overprøve i praksis, med å kobble opp tilsvarende tetset utstyr osv, og det kan jo være faktorer med oppsettet som får frem dette og det er vel i praksis man eventuellt vil se disse tingene

Blindtesting av dette i ordets rette forstand har vel ikke så mye for seg, men en godt gjennomført ABX test hadde kanskje vært på sin plass.

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Å si at 10% til kabler er passe, er det så tullete tips da?
    Like tullete som å bruke 10 % av bilens verdi på sommer- og vinterdekk. Feks vil jeg gjerne ha like gode dekk som kona selv om hennes bil koster 4 ganger mer. Og ikke betalte jeg 10% av bilens verdi heller, og det er heldigvis heller ikke nødvendig!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Like tullete som å bruke 10 % av bilens verdi på sommer- og vinterdekk. Feks vil jeg gjerne ha like gode dekk som kona selv om hennes bil koster 4 ganger mer. Og ikke betalte jeg 10% av bilens verdi heller, og det er heldigvis heller ikke nødvendig!
    Prosentsatsen er vel noe annerledes på bil/bildekk enn anlegg/kabler.... Ikke helt i samme gata dette.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Prosentsatsen er vel noe annerledes på bil/bildekk enn anlegg/kabler.... Ikke helt i samme gata dette.
    Så du mener det er sammenheng mellom pris på kabler og kvaliteten på lyd? Jeg synes analogien var ganske grei.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fast prosentsats er uansett like tåpelig

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

voldsomt da ;)

Slutt å sammenlikne med biler da, kabler er viktig det også og 10% er mer et tips enn en fast regel. Ingen vits i å bli opprørt over det, man sier dette med 10% for det er mange som totalt glemmer å rekne med kabler og da er det en litt sur utgift i etterkant.

regner man 10% skal man kunne få kabler som står i stil med resten av utstyret gjelder å finne en mellomting Alle bør jo være klar over at dyre kabler ikke nødvendigvis er best men det er med det som med det meste annet at tingene blir som oftest bedre når prisen går opp.

Kabler gjør ikke underverker men det er en del av anlegget det også, selvom det viktigste er:
    *kjøp det ikke om du ikke hører forskjeld* :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg BLIR opprørt av slike uttalelser! Prisen på en kabel betyr INGENTING for lyden, og en 10%-regel er ikke mindre enn dustete. Enda verre er det når et kjent blad som Lyd og Bilde sprer slike kunnskapsløse uttalelser. Slik får dusteregler fotfeste blant de som ikke vet bedre og det blir en evig kamp for å få slutt på dusteriet. AAARRRGHH! :evil:

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må jo holde kabelindustrien ved like

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Noen må jo holde kabelindustrien ved like
    Ja, og det blir litt feil av pnerbye å påstå at prisen på kabler ikke har noe å si for lyden, da dette rett og slett er vanskelig å bevise/motbevise. Mange hører forskjell, andre er fast bestemt på at kabler bare er tull.... Litt vanskelig å konkludere i denne saken... :-?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You Crazy boy!

Hvis jeg har 2 kabler fra samme fabrikk kjøpt i 2 forskjellige butikker så vil prisen avgjøre lydkvaliteten?

Jeg kverulerer fælt, men poenget mitt er at det er kvaliteten på kabelen som avgjør lydkvaliteten. PUNKTUM!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, kabeldiskusjonen skal ikke tas i denne tråden, vi har et helt eget krangleforum for nettopp det...

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •