Lyd&Bilde - Årskavalkade - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Det jeg syns L&B kan bli flinkere til, er å si noe om hva slags produkter som passer sammen og til hvilken musikk. Når de f.eks har stortest av høyttalere, kunne det vært interessant å høre hvordan det kommer ut med flere forsterkere med ulike klangegenskaper. Å finne gode produkter klarer jeg jo på egenhånd, men å få testet mange kombinasjoner er vanskelig for meg som forbruker!

En annen ting: Karakterskalaen i L&B er for meg uforståelig. Når en høytaler til 100k får samme karakter som en som koster 2K, er det noe jeg ikke forstår! Ikke at det er noe stort problem... Innholdet i omtalen er jo det interressante uansett.

I et fattig utvalg av gode Hi-Fi blader er uansett min mening at L&B er et lyspunkt tross alt!
    Dette som du nevner om matching, er jeg også enig i. L&B tester riktig nok ofte høyttalere med forskjellige forsterkere, men jeg kunne ha ønsket meg enda av tilsvarende stoff. Det er forsåvidt spennende og en del av hobbyen og finne selv ut hva som passer bra sammen, men det hadde ikke vært dumt med en pekepinn siden dette ofte er tidkrevende.

Karakterer blir gitt utifra prisklassen produktet er i, og det mener jeg er helt riktig. Det hadde blitt enda mer uoversiktlig om man ikke gjorde det på den måten. Da hadde man fått inntrykk av at billige produktet alltid er dårlige.
    Det som jeg derimot synes er veldig synd, det er at man ikke bruker karakter på high-end produkter også. Jeg undres om dette er for å skåne produsentene. Det er også for sjelden test dueller i high-end klassen. Selv om det ofte går på smak når man kommer opp i en viss prisklasse, er det også noen ganger klart at et produkt er bedre enn et annet i high-end sjiktet. Om man ikke vil kåre en vinner, så kan man i hvert fall få fram ulikheter tydeligere med dueller.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker tester aktivt når jeg er på jakt etter nytt utstyr, men ikke alt er like mye testet desverre. For dere som ikke vet om det fra før så finnes det en svensk side som kan besøkes på Smartson - Tester och köpguider
    Denne siden tar for seg ett produkt, og samler sammen alle anmeldelser som er skrevet om det produktet i kjente magasiner (også norske), og ut ifra dette lager de en oppsummering. Noe som er litt interessant å merke seg er hvor forskjellig bladene iblant dømmer et produkt. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg abonnerer på L&B, synes f.eks høytalertestene og forsterkertestene er bra og stemmer bra overens med det mange av expertene her på avforum mener også.

Men jeg ble litt provosert av en prosjektortest der det stod at bildet ble bedre hvis man kjøpte en nevnt dyr HDMI kabel:

"Bildekvaliteten med HDMI-3 er strålende. Meget bra sortnivå og nesten null fargeblødning gir et mege realistisk bilde. Fraværet av støy og det skarpe fokuset på detaljer i bildet, gjør HDMI-3 godt egnet sammen med Sony VW50. Fargene får litt mer smell, det dype sortnivået til VW50 blir enda mer markant og selv om prisen er høy, bør man vurdere å koste på seg kvaliteten til HDMI-3 på en så bra projektor som VW50."

mer her:
    http://avforum.no/forum/generell-vid...eblodning.html

Denne uttalselsen har fått meg til å vurdere abonnementet mitt rett og slett.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er del latterlige uttalelser som er begynt å komme i forbindelse med kabler.
    Denne uttalelsen som L&B kom i forbindelse med sin test av Supra Sword er skandaløs:

"Akkurat som en topptrimmet motor skal ha skikkelig bensin, trenger anlegget gode kabler for å yte sitt beste. Det er en god tommelfingerregel å bruke ca 10% av det totale anlegg-budsjettet på kabler."

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid likt Lyd og Bilde.

Det er ikke veldig komplisert teknisk for en som meg som ikke er så flink med det tekniske.

Bladet funker bra som pekepinn, om en forsterker trives med tungdrevne eller lettdrevne høyttalere og sånne ting... Også får man pekepinn på hva som eksisterer på markedet i den prisklassen man leter etter...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lyd og bilde har en tendens til å skryte av alt. Bladet kommer ut
    hver måned og det finnes ikke en eneste utgave som ikke inneholder test
    av en forsterker som "er den beste undertegnede noen gang har hørt".

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ja, det er del latterlige uttalelser som er begynt å komme i forbindelse med kabler.
    Denne uttalelsen som L&B kom i forbindelse med sin test av Supra Sword er skandaløs:

"Akkurat som en topptrimmet motor skal ha skikkelig bensin, trenger anlegget gode kabler for å yte sitt beste. Det er en god tommelfingerregel å bruke ca 10% av det totale anlegg-budsjettet på kabler."
    Det er trist at de skal holde på sånn. Tror jeg har kjøpt mitt siste L&B hvis de fortsetter i den retningen. Useriøst og kunnskapsløst!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temaet "kabler" er et såpass sensitivt evne at alle skribenter og blad bør være forsiktig med hva de sier rundt evnet. Dette har Hjemmekino blitt veldig flinke til.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er trist at de skal holde på sånn. Tror jeg har kjøpt mitt siste L&B hvis de fortsetter i den retningen. Useriøst og kunnskapsløst!
    Ingen tvil om at en del av de uttalelsene som er kommet i L&B i det siste om kabler (blandt annet at man bør kjøpe dyre HDMI kabler og konkrete anbefalinger), er for å tekke produsenter. Vil ikke dra det så langt og si at de er kjøpt og betalt, men reklame inntekter er viktige for de. Hvis dette fortsetter eller utvikler seg, kommer jeg til å si opp bladet.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt

Det er ikke bare lyd og bilde som har sagt det...

HIFI klubben hadde noe lignende i sin produkt katalog for noen år siden.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at 10% til kabler er passe, er det så tullete tips da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Å si at 10% til kabler er passe, er det så tullete tips da?

Kanskje, for kabeldiskusjoner er like ille som hvilken religion som er rett. Du kan argumentere til du dør men ikke bli enige med hverandre hehe...

Jeg kjøpte bare en rull med kabel fra Clas Ohlson. Jeg skulle egentlig kjøpe flate Nordost kabler til hjemmekinosystemet.

Men pga alle kabeldiskusjoner tenkte jeg å begynne med "dritten" først, også etter et par år bytte til fancy kabler - og høre om lyden blir bedre. Merker jeg ikke det vil jeg fortsette å kjøpe billig-kabler.

På den andre siden, jeg er ingen audiofil og hører ikke lydforskjeller så godt (bryr meg ærlig talt ikke sååå mye om lyd så lenge det er engasjerende og gøy med bra kontroll). Derfor jeg ville prøve kjipe kabler først for så å prøve noe dyrere etterpå - om jeg som helt vanlig kar når det gjelder lyd klarer å høre forskjell slik journalister kan.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

L&b

Bladene er vel ikke helt uavhengige heller etter det jeg har hørt,
    Burde jo naturlig vis være det men at det er litt kammerat skap mellom sjefer rundt omkring gjør at det hele er litt mer vennligstilt ovenfor noen butikkers og Kjeders produkter

Fidelity er vel kanskje bedre på det punktet ville jeg tro.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Fidelity er vel kanskje bedre på det punktet ville jeg tro.
    Er det noen som er kongen av kameraderi innen hifibransjen så er det knut vadseth! Har hørt fra flere hold at det som står på trykk i bladet er stikk i strid med hva du får høre av vedkommende "off the record".

Dette er selvsagt bare rykter, men de har jo ofte sitt utspring i et eller annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er han ? Ser at han er (var?) ansvarlig redaktør i bladet Fidelity.
    Er han stor og mektig i Hifi og HK verden i Norge ?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Hvem er han ? Ser at han er (var?) ansvarlig redaktør i bladet Fidelity.
    Er han stor og mektig i Hifi og HK verden i Norge ?
    Han kan i det minste betegnes som en innflytelsesrik, men omdiskutert personlighet med mange kontakter i den norske hifi-bransjen Han har drevet hifi-butikk og vært redaktør og skribent for norske hifi-magasiner.

Jeg har ingen meninger for eller i mot han, da jeg vet for lite om han og sjelden leser noe av det han skrevet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss ikke igjen la dette bli til en spekulativ jantetråd atter en gang, nå får vi prøve å holde oss til fakta...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit : Dropper inlegget da det var litt på kanten..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Bare en ting jeg lurer på. Hvor mye penger fikk Lyd & Bilde for å dra frem WL66Z som beste tv...?
    Hahaha... no e det på'an ijænn... duuu-du-du-duuu-du...på'an ijænn...du-du.. osv. Tipper denne tråden blir stengt hvis det fortsetter slik... :lol: :roll:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har avslutte mitt abbonement av L&B fordi jeg bl.a. finner igjen testene deres på nettutgaven av VG etter relativt kort tid. I tillegg har de gjerne testet utstyr som er omtalt grundigere i andre blader.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •