Lyd&Bilde - Årskavalkade - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    L&B og D&H har hjulpet meg før med valg av utstyr

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skal sies at da jeg handlet så fant jeg først ut hva jeg ville ha, og så sjekket hvordan utstyret kom ut i l&b.. Alt kom bra ut, så da ble det handel..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theom
    Det går vel ikke ann å kjøpe seg en plass i kavalkaden??
    Det er flere tidligere skribenter i L&B som påstår de ble beordret om å skrive en god test for "en god annonsør" så helt uhildret er vel ikke listen. Gå uansett ikke til innkjøp tav noe kun basert på at det står på en slik liste, det er din egen smak som teller mest.

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Litt off topic - er det flere enn meg som irriterer seg over disse ubrukelige DVDene som presser prisen av bladet i været.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAA
    Litt off topic - er det flere enn meg som irriterer seg over disse ubrukelige DVDene som presser prisen av bladet i været.
    Skulle vært mulig å handle L&B uten DVD ja. Filmene går uansett i søpla hos meg.

Når det gjelder debatten så er det mange blader som er til hjelp i prosessen med å handle hjemmekino/stereo, men noen fasit eksisterer ikke!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAA
    Vel jeg var en av de som krysset på "Ja jeg vil ha med dvd'en Jason Bourne - The Bourne Identiy" gratis og få L&D i et halvt år for kr......

Flott tenkte jeg - jeg har jo ikke den filmen - har kun "The Bourne Supremacy" i hylla.

Med min venlige flaks så har jeg nå to stk "The Bourne Supremacy i bokhylla.......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Hvorfor klaget du ikke?

Du betalte for en vare du ikke fikk.

Hvorfor gir L&B absolutt alle produkter toppkarakterer? Hvis en skala går fra 1-10, er en syver i mitt vokabular, en god karakter..

Hele greia med karakterer er bare tull. Det er det som står i teksten som skal være avgjørende. Men det åpner vel for halvdårlige artikkelforfattere å slenge på noen 9 og 9+ for en ellers dårlig skrevet tekst.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel litt at man ikke må stole blindt på karakter systemet slike brangsje blader oppererer med, fordi de ikke direkte kan slakte produkter for da får de neppe noen nye produkter fra den leverandøren igjen senere og de nermest skyter seg selv litt i foten.

Man kan jo også tenke seg hva et slaktet produkt kan utgjøre i penger for en distributør, og i den brangsjen er det vel mer tallene på bunnlinjen som rår, og ikke nødvendivis samvitigheten med å selge middelmådige produkter i forhold til konkurentene.

Man bør vel derfror lese litt mellom linjene i teksten i de forskjellige testene og regne 5-6-og 7 tallene som ganske middelmådige og heller dårlige karakterer.

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yep..

.. helt enig.. men da er vel hele greia godt besvart.. takker for fin respons på tråden!

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det er flere tidligere skribenter i L&B som påstår de ble beordret om å skrive en god test for "en god annonsør" så helt uhildret er vel ikke listen. Gå uansett ikke til innkjøp tav noe kun basert på at det står på en slik liste, det er din egen smak som teller mest.
    Hei Robert

Hva baserer du utsagnet ditt på?

Newcomer Donald sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Dette tror jeg ikke noe på! Vil tro at redaktørene er seriøse nok til at dette ikke blir gjort.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mange her som har sine egne vrangforestillinger, og forurenser andre med det samme.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Poenget er vel litt at man ikke må stole blindt på karakter systemet slike brangsje blader oppererer med, fordi de ikke direkte kan slakte produkter for da får de neppe noen nye produkter fra den leverandøren igjen senere og de nermest skyter seg selv litt i foten...
    AMEN, som jeg skulle sagt det selv...

Vi har 3 norske HiFi blader som konkurerer om en relativ liten målgruppe som Norge tross alt er og det sier seg selv at konkuransen er tøff. L&B er avhengig av annonseinntekter for å få hjulene til å gå rundt. Dette gir ett sterkt avhengighetsforhold til HiFi pushernes annonsekroner samt deres velvilje til å sende HiFi produkter (kostnadsfritt) inn til test. Jeg tror terskelen for å "slakte" ett produkt er derfor veldig høy...

Angående JAA kommentar vedrørende HK 970....
    I L&B 09/05 hvor denne ble testet mot Atoll IA50, vant Atoll testen med karakter 9. HK970 fikk 8+. I årskavalkadenummeret blir HK970 årets budsjett forsterker premiert med gullmedalje...... Atoll fikk ikke sølvmedalje engang...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun Hage
    Hei Robert

Hva baserer du utsagnet ditt på?
    Utsagn fra flere som har jobbet i bladet og sier de har fått slike pålegg av en viss Badendyck.

Jeg var også for flere år siden med på en test av DVD-spillere for TV2-Hjelperdeg og vi prøvde å være så objektive og vitenskapelige som mulig hvor alle billedtestene ble gjort med 2 like og kalibrerte skjermer ved siden av hverandre(Regner med at dette ikke gjøres ofte i norske blader). Spilleren som kom dårligst ut var også den dyreste og hadde fatale mangler som ingen RGB over SCART. Da var det en vekker for meg at den samme spilleren fikk topp score hos Lyd&Bilde. Jeg sitter i alle fall ikke igjen med andre forklaringer enn inkompetanse eller korrupsjon.

Jeg håper situasjonen er bedre idag. Ønsker dere virkelig å forfølge denne tråden?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom Lyd&Bilde nå har valgt å svare aktivt på forumet er det fint om vi blir enige om at alle beskyldninger om "korrupsjon" og "kjøpt og betalt" legges døde og maktesløse frem til en eventuell uavhengig undersøkelse kan bevise at så er tilfelle. Det samme gjelder lignende beskyldninger mot øvrige fagblader her til lands.

AVforum burde vel i utgangspunket tatt tak i slike type beskyldninger tidligere, men vi har nok ikke alltid tilstrekkelig med ressurser tilgjengelig for å følge med på alt.

Uansett; kritiser gjerne på innhold og testresultater! Selv inkompetente må Lyd&Bilde tåle å høre at de er til tider, og det tåler de også garantert. Det vi ikke ønsker er beskyldninger av ikke beviselig/spekulativ natur, det gagner uansett ikke noen parter.

Ettersom vi velger å legge beskyldningene døde og maktesløse, foreslår jeg videre at vi også unngår videre spekulasjon og diskusjon av dette. La oss holde oss til stoff som er nyttig for AVforum og våre medlemmer og lesere - teknisk diskusjon av audio og video!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje vi kan fortsette diskusjonen i generel chitchat :wink: Men i utgangspunktet så er det jo snakk om diskusjon av testresultater - og bakgrunnen for disse når de er så oppsiktsvekkende som de innimellom er. Men nå skal jeg holde kjeft om dette temaet, ihvertall innenfor kategoriene der det ikke hører hjemme.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha produkter?

Hvor ble det av Yamaha produktene i denne kavalkaden? I fjor var vel Yamaha noe av det beste som var på markedet, tenker da budsjettklassen, receiver. Har yamaha virkelig tapt seg så mye på ett år?
    Jeg savner også Epson TW-emp 600.

Jeg synes nok også at det er for stor fronting av de dyre produktene (15000 - 50000), men det er nå min mening.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd&Bilde Årskavalkade kjøper jeg bare i fylla.
    (fanden ta den nattåpne Narvesenbutikken!)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man skal kjøpe et helt anlegg, blir det helt feil å plukke komponenter utifra Årskavalkaden. Da kan man ende opp med noe som ikke matcher bra sammen. Man bør kun bruke testene som en pekepinn og alltid teste produkter selv. Hva man liker er subjektivt, spesielt når det kommer til lyd.

Setter også spørsmålstegn med karakterangivningen til L&B. Her bruker man ikke skalaen i det hele tatt.
    Ellers synes jeg testene til L&B er stort sett veldig bra. De har gode skribenter, og etter og ha lest en test sitter jeg ofte igjen med et godt inntrykk av hvordan det låter. Kan ikke si det samme om Hjemmekino, men Rune Åsenden har vært et friskt pust med sine hifi tester.

Men jeg synes det er dumt at L&B har bevisst blitt mer kommersielt. Jeg tror de vil tape på det i det lange løp. Faren er at de mister sine kjernelesere og blir et enda mer useriøst "Se og Hør" blad alá noen av disse engelske hjemmekino/hifi bladene. Disse engelske bladene har ovefladiske tester og fungerer som en dårlig kjøpsguide for folk som har lite peiling.

Skulle ønske at L&B dessuten utelukket fokuserte på hifi og hjemmekino og slutter med tester av mobiltelefoner, GPS, kamera, spill osv. Unnskyldningen til Lasse Svendsen og co er at de "tross alt heter Lyd&Bilde". Vel, skal jeg kjøpe et kamera er ikke L&B bladet jeg kjøper. Da velger man heller noe som har mer spesialkompetanse på området.

Hold dere til hjemmekino og hifi L&B, det er mitt forslag. Ikke prøv å favne alt og alle, det blir det bare tull ut av. Gå heller litt mer i dybden og behold integretet ved å komme mer oppriktige og ærlige tester og bruk gjerne en karakter skala som skiller bedre. Stå på!

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg syns L&B er kanskje det beste magasinet av de ulike HiFi-magasinene! Syns det ville blitt for snevert hvis de skulle kuttet ut flere kategorier. Variasjon er fint!

Å bruke L&B helt ukritisk som innkjøpsråd, vil jeg være skeptisk til. En ser jo ofte at ulike blader trekker vidt forskjellige konklusjoner om ett og samme produkt. L&B kåret en gang en dyr Pioneeer DVD-spiller til årets CD-spiller!! Jeg stolte på dem, solgte min Marantz cd-spiller, anskaffet meg Pioneeren, og ble dritskuffa over lyden. Noen ganger bommer de, så min erfaring er at jeg vil se flere tester av produktet og helst teste det selv før jeg kjøper!

Det jeg syns L&B kan bli flinkere til, er å si noe om hva slags produkter som passer sammen og til hvilken musikk. Når de f.eks har stortest av høyttalere, kunne det vært interessant å høre hvordan det kommer ut med flere forsterkere med ulike klangegenskaper. Å finne gode produkter klarer jeg jo på egenhånd, men å få testet mange kombinasjoner er vanskelig for meg som forbruker!

En annen ting: Karakterskalaen i L&B er for meg uforståelig. Når en høytaler til 100k får samme karakter som en som koster 2K, er det noe jeg ikke forstår! Ikke at det er noe stort problem... Innholdet i omtalen er jo det interressante uansett.

I et fattig utvalg av gode Hi-Fi blader er uansett min mening at L&B er et lyspunkt tross alt!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •