CD Kilde konta Pioneer AV 668 DVD spiller ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question CD Kilde konta Pioneer AV 668 DVD spiller ?

Hei,
    Jeg hadde tidligere en Denon CD spiller som jeg byttet OpAmper i utgangen og klokkegenerator (norsk audio teknikk løsning, dvs. LCaudio: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=3 løsninger)

Dette fungerte veldig bra, faktisk så bra at jeg vurderer å se etter en ren CD løsning i tillegg til min 668.

Er dette noen god ideè ? (668/868 har samme analog til digital konverter, samme OpAmper etc...). Kan bytte disse, men det er ofte ikke "hørbart". Kun bytte av systemklokke har jeg hørt forskjell på.

Noen gode ideèr ????

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i tvil, gå for en skikkelig cdspiller dersom du spiller endel musikk.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 668 som jeg inimellom benytter - jeg er ganske imponert over hvor godt den låter som cd-audio formidler.

Har også en ekstern dac som jeg benytter - har brukt 668 som drivverk (coaxial) hvor den også fungerer meget bra.

På dvd-audio og sacd er den meget god.

Tror du må opp i en del kroner på en ren cd spiller for å få en stor forbedring i lyden.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror du må opp i en del kroner på en ren cd spiller for å få en stor forbedring i lyden.
    Nettopp, du tror. Jeg har seriøst til gode å høre en dvd-spiller som gjør noe mer enn en kurant jobb på vanlige cd-plater. Den beste jeg har hørt er Primares V26 til 10 lapper, men den og må gi tapt for CD21 til 8995,-

Og du må gjerne opp i pris på en dvdspiller for i det hele tatt å matche en rimelig cd-spiller. Nå har jeg ikke testa 668 direkte opp mot 970'n til Harman, men den må trolig gi tapt når det kommer til detaljer. Det beste er jo uten tvil at trådstarter låner med seg en cd-spiller hjem og tester. Dersom du mener lydforskjellen er verdt det, så er jo valget enkelt.

Lykke til!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke legge pengene i en DAC i stedet for CD-spiller?

Frode

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Nettopp, du tror. Jeg har seriøst til gode å høre en dvd-spiller som gjør noe mer enn en kurant jobb på vanlige cd-plater. Den beste jeg har hørt er Primares V26 til 10 lapper, men den og må gi tapt for CD21 til 8995,-

Og du må gjerne opp i pris på en dvdspiller for i det hele tatt å matche en rimelig cd-spiller. Nå har jeg ikke testa 668 direkte opp mot 970'n til Harman, men den må trolig gi tapt når det kommer til detaljer. Det beste er jo uten tvil at trådstarter låner med seg en cd-spiller hjem og tester. Dersom du mener lydforskjellen er verdt det, så er jo valget enkelt.

Lykke til!
    Først må jeg si at jeg ikke er noen lyd-ekspert. Store forskjeller hører jeg, men mindre nyanser som jeg leser at mange legger merke til her inne - det fanger jeg ikke alltid opp.

Jeg har hørt cd-spilleren H/K 970 og Marantz 5001 - etter min mening matcher 668 disse to habile cd-spillerne. I hvertfall er det ikke noen store forskjeller.

Har ellers forstått at lydbiten på 668 er spesielt god - de samme komponentene som sitter i storebror 868.

Pioneer 668 benytter på alle 6 utgangene Burr Brown PCM 1738 DAC. Andre spiller som benytter denne dac'en er:

dvd-spilleren Thule Space dva250b (kr 17.500,-)
    cd-spilleren Classe cdp-100 (kr 37.900,-)

og Primare DVD26 og cd-spilleren som du nevner CD21.

På Hifi-centeret hørte jeg en gang Hegel CDP2A (kr 13k) rett etter at H/K HD970 hadde spilt, med den korte lytte testen jeg hadde så fikk jeg ikke noe intrykk av at Hegelen var veldig mye bedre. Her hadde jeg nok lett bommet i en blindtest..... Kanskje sier mest om mine hifi-sanser hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men dac er ikke alt i en spiller. Jeg setter og stor vekt på byggkvalitet. Liker ikke spillere som knirker..

Jeg er heller ingen lydekspert, men legger merke til småting i lyden. Noen ganger til det bedre, andre ganger til det værre. Er heldigvis ingen standard for god lyd, og derfor ender det alltid opp med at jeg anbefaler folk å lytte til produktene før de handler.

5001 har jeg ikke hørt, men har lyttet endel til den gamle 5400. Den var jo skikkelig bra, og det er det ikke bare jeg som syns.
    970 har jeg og hørt litt på, men ikke testet direkte opp imot de andre som nevnes her.
    Cd21 er spilleren jeg skal ha, både pga lyd, design, byggkvalitet og pris.
    Cdp2a er som de fleste andre Hegel-produkter; litt for tynne i lyden for meg.

Blindtester kan være morsomt, men da for å finne ut hva du faktisk kan høre forskjell på, ikke for å bestemme hvilket produkt som låter best. Mener jeg iaffal..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forventet mange gode forslag / meninger. Er det noen løse DACèr til ca. 2 til 3K på markedet da ?

/L

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du søker på noen dac tråder her på forumet. Det står en del gode forslag der.

En ny ok dac koster vel nypris fra 5k og oppover. For 2-3k vil du kunne få en bra dac brukt. Bruktforumet her eller på hifisentralen kanskje??

Jeg kjøpte min dac brukt for kr 3k - den koster rundt 6k ny. Den er testet i nest siste lyd &bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •