PC lydkort på Hi-Fi Anlegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janterje
    Angående squeezebox, så ser det ut som denne bruker en CS4334 DAC.
    Den bruker Burr Brown PCM1748.

Frode

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye mulig det er like bra med en god DAC som sitter på et lydkort. Jeg har desverre ikke tilstrekelig erfaring, vi får satse på at det er noen her som har bedre erfaring med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Nei jeg vil ikke si at et lykokort til en tusing kan slå en god cd spiller. Jeg har mine tvil om at ektern DAC og pcen som drivverk kan være bedre enn en spiller til f.eks 10k og oppover.. Men at det kan være en god kilde for lyd i tilegg til den vanelige cd spilleren tror jeg det ikke hersker noen tvil om.
    Sjekk ut et par av trådene på hifisentralen, utifra hva jeg kan skjønne er det helt klart ting på gang. Mener tema har blitt tatt opp av flere "tunge" hifi karer rundt omkring.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Den bruker Burr Brown PCM1748.

Frode
    ok, tok bare et kjapt søkt på google her. litt bedre spesifisert, men likevel finnes det mange billig lydkort med mye bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Sjekk ut et par av trådene på hifisentralen, utifra hva jeg kan skjønne er det helt klart ting på gang. Mener tema har blitt tatt opp av flere "tunge" hifi karer rundt omkring.
    det er også tatt opp på www.avsforum.com samt mange andre fora

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, tok bare et kjapt søkt på google her. litt bedre spesifisert, men likevel finnes det mange billig lydkort med mye bedre
    Nå er det vel engang slik at analogtrinnet som følger etter dac-chipen har svært mye å si for lyden. Det blir feil å se seg blind på hva chipen heter. Squeezeboxen er eit greit produkt der man også får navigasjon/fjernkontroll. Det er ikke et highend-produkt, men kan med noen modifikasjoner bli veldig bra. For min del er lydkort uaktuelt på grunn av avstand mellom PC og anlegg. Her er link til test av Squeezebox før og etter mod.

http://www.enjoythemusic.com/magazin...squeezebox.htm

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Nå er det vel engang slik at analogtrinnet som følger etter dac-chipen har svært mye å si for lyden. Det blir feil å se seg blind på hva chipen heter. Squeezeboxen er eit greit produkt der man også får navigasjon/fjernkontroll. Det er ikke et highend-produkt, men kan med noen modifikasjoner bli veldig bra. For min del er lydkort uaktuelt på grunn av avstand mellom PC og anlegg. Her er link til test av Squeezebox før og etter mod.

http://www.enjoythemusic.com/magazin...squeezebox.htm

Frode
    Ja, det er mer enn DAC som teller. Jeg har testet a-b med samme produkt med forskjellig op-amps og må si at den store forskjellen uteblir.. Selvsagt har klokken også noe og si. Har du prøvd a-b med et produkt med/uten XOClock 3? Synes det gir større forskjell for meg enn Op-amps. Men uansett, med en dårlig dac, så har du dårlig utgangspunkt!

Men grunnen med PC/anlegg er selvsagt valid og det forstår jeg, men det er mange som har en HTPC allerede stående i anlegget sitt, så for de er dette interessant.

Jeg innrømmer at jeg kun har hørt anlegg med pc og kvalitetslydkort hvor de analoge utgangene blir brukt to ganger, dette har gitt mersmak, og har selv bestilt lydkort. Jeg har hørt utallige anlegg hvor man har prøvd og bruke analoge utganger på et "mid-fi" lydkort, type M-Audio sine, for og være ærlig, så holder ikke disse mål. Men et skikkelig lydkort.... meget bra..

Er det noen i Hortens området som har en Squeezebox forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nok en nybegynner, jeg har snart rommet mitt klart, så nå er det på tide å kjøpe inn kabler.

Jeg har et Creative Audigy ZS Platinum i Pc`n har funnet ut at jack nr 7 er digital ut, kan noen på en enkel å grei måte gi meg en link til den kabelen jeg trenger.

Jeg har en Pioneer VSX-915-S.

Jeg vil ikke bruke noe fancy greier, helst en kabel som løser det hele.

På fredag er rommet klart og da skal jeg prøve å få ut noen bilder, gleder meg veldig.

Takker så meget på forhånd.

Mvh
    Lordjanus

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du handler et lydkort med gode dac'er og kobler dette til forforsterkeren din vil du nok oppnå en veldig god lydopplevelse.

Det er mange som foretrekker et godt lydkort fremfor surround prosessorer som Lexicon MC12, dette sier vel litt. Mange bytter også ut annet high-end utstyr med en pc med lydkort. Da tenker jeg på forforsterker, cd-spillere, eksterne dac'er, etc

Skal du kun kjøre stereo kan Creative Labs EMU 1212M være av interesse for deg. Sørg for og få en M modell og ikke den uten M, da M har studiograd DAC'er.

Ellers finner det mange andre interessante lydkort fra Lynx, RME Audio, Creative Professional, samt noen andre merker.

Jeg har selv hørt oppsett med bra lydkort, og det høres jævlig bra ut i mine ører. Har selv bestilt lydkort for og teste ut dette på mitt anlegg, men det har desverre ikke kommet enda.
    Fikk høre at ESI Juli@ skulle ha en bedre lyd enn EMU 1212M. Jeg har dessverre ikke hørt begge lydkortene side om side (har ikke hørt 1212M i det hele tatt). Selv har jeg nylig kjøpt ESI Juli@. kjøpte det veldig billig på Musikkbörsen rett ved Karl Johan (900kr). Koster rundt 1400-1500 andre steder der jeg har sett kortet.
    http://www.procom.no/infoShop/isProd.../details/23359

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomarius
    Fikk høre at ESI Juli@ skulle ha en bedre lyd enn EMU 1212M. Jeg har dessverre ikke hørt begge lydkortene side om side (har ikke hørt 1212M i det hele tatt). Selv har jeg nylig kjøpt ESI Juli@. kjøpte det veldig billig på Musikkbörsen rett ved Karl Johan (900kr). Koster rundt 1400-1500 andre steder der jeg har sett kortet.
    http://www.procom.no/infoShop/isProd.../details/23359
    Hei, ettersom jeg forstår av tester, er Juli@ bedre enn 1212, men ikke 1212M. 1212M har endel bedre konvertere enn standard 1212. Jeg har tilgang på både Juli@ og 1212M så kan få testet litt her!

Det er i alle fall ikke tvil om at Juli@ gir enormt for pengene! Testet Juli@ direkte mot M-Audio Revolution... Det er som og sammenligne toppmodellen til Denon med en dvd-spiller fra Rema.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •