nad 2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: nad 2200

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad 2200

En kamerat kom og gav meg en nad 2200 fordi han hadde kjøpt seg en integrert forsterker. Nå lurer jeg på å bruke den til bassene på mine kappa 9.2 og eci2 på diskant og mellomtone. Men spørsmålet er hvor mange watt er denne nad'en på? noen av dere nad guruer som har peiling??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan nad??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad 2200 på kappa 9.2 vil fungere, men garantert ikkje bli noken suksess. Har en kamerat som har 9.2, fantastiskt vanskelige å drive. Vil vel føre til ødeleggelse av enten det eine eller andre

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt søk på google gav bl.a dette treffet:
    http://207.228.230.231/info/NAD_2200.pdf

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker det var rundt 100 vatt denne er. da har jeg fått all info jeg trengte.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100watt på bassene i kappa 9.2???!!!!!!!!???

Du må være ekstremt forsiktig med volumet når du bruker såpass pinglete forsterkere på disse høyttalerene... Som Ultra81 sa, et eller annet vil gå istykker og det er nok høyttalerene før forsterkeren, og de er mye (MYE) mer verdt enn en gammel sliten NAD :-|

Du burde seriøst se etter MYE større forsterkere til kappa'ene dine, ECI'en er også altforaltforaltfor liten til å drive disse ;-) Alternativt selg høyttalerne til noen som har et kraftverk fra før og kjøp deg noen høyttalere som er lettdrevne...

Blir nesten nervøs på dine vegne her jeg...

Are

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars nad. Ikke utsett den for det. Da lever den kun i få timer er jeg redd. Flere av kompisene mine har hatt kappa 9.2, og har slitt forferdelig med å få de til. Det eneste jeg har hørt som har fungert bra på 9.2 er DP og Aragon 4004mkII. Aragonen var klart å foretrekke. Den er så inni *******s stabil at det er helt rått. Ikke engang med 2 par 9.2 koblet til klarte vi å lure den. Er du heldig så finner du en på bruktbørsen til 6-8000,-.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Stakkars nad. Ikke utsett den for det. Da lever den kun i få timer er jeg redd. Flere av kompisene mine har hatt kappa 9.2, og har slitt forferdelig med å få de til. Det eneste jeg har hørt som har fungert bra på 9.2 er DP og Aragon 4004mkII. Aragonen var klart å foretrekke. Den er så inni *******s stabil at det er helt rått. Ikke engang med 2 par 9.2 koblet til klarte vi å lure den. Er du heldig så finner du en på bruktbørsen til 6-8000,-.
    Syns ikke synd på NAD'en :grin: Den er for verdiløs å regne sammenliknet med høyttalerene.

Hva mener du med å lure den, lure den til å la seg ødelegge? hehehe.
    Aragon er fett ja... DP er stort sett litt overprisa så det er lettere å finne en Aragon med riktig pris ;-)

A

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok farligere med høyttalerne ja, enig i det.
    Aragon er knallbra til sitt bruk. Ikke veldig detaljert og oppløst, men spiller allikevel musikk som få. Artig sak til lite penger. Synd at Aragon har forsvunnet fra europa.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Er nok farligere med høyttalerne ja, enig i det.
    Aragon er knallbra til sitt bruk. Ikke veldig detaljert og oppløst, men spiller allikevel musikk som få. Artig sak til lite penger. Synd at Aragon har forsvunnet fra europa.
    Hvor har de forsvunnet hen egentlig? Var det 'Hifi-monopolet' som solgte de tidligere? Mulig jeg blander med noe andre produkter de har hatt innom...

Men Raven8, hvordan har det seg at du sitter med såpass dyre og bra høyttalere men samtidig mangler elektronikk? Driver du å planlegger fremover og spiller pent og forsiktig inntill du har fått deg nok effekt?
    Håper ikke ECI'en eller NAD'en er noe du har tenkt til å bruke over lengre tid?

Are

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så solgte aragon så dårlig i europa at de sluttet å tilpasse produktene til 230v. Finnes fremdeles i USA.
    Ble importert sammen med klipsh til norge tror jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hvor har de forsvunnet hen egentlig? Var det 'Hifi-monopolet' som solgte de tidligere? Mulig jeg blander med noe andre produkter de har hatt innom...

Men Raven8, hvordan har det seg at du sitter med såpass dyre og bra høyttalere men samtidig mangler elektronikk? Driver du å planlegger fremover og spiller pent og forsiktig inntill du har fått deg nok effekt?
    Håper ikke ECI'en eller NAD'en er noe du har tenkt til å bruke over lengre tid?

Are
    jepps har planer om nermest atomkraftverk til disse. så watt blir ikke noe stort problem. for å gi ett hint sier jeg bare cadillac. så kan de som skjønner sammenligningen tenke seg hva jeg skal ha. Eci2 blir hos meg for alltid så den vil få ett godt langt liv her. nad blir flyttet til bakkanalene når tiden er inne så de vil få en god lang fremtid her i huset begge deler. og nei jeg er ikke redd for at noe skal ryke får ikke spilt så høyt. men klart om noen legger nok pesos på bordet så selger jeg høyttalerne. da skal jeg ha noe helt annet sprøtt.

Men så var nå en gang spørsmålet mitt hvor mange watt nad'en var på og det har jeg fått svar på.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    jepps har planer om nermest atomkraftverk til disse. så watt blir ikke noe stort problem. for å gi ett hint sier jeg bare cadillac. så kan de som skjønner sammenligningen tenke seg hva jeg skal ha. Eci2 blir hos meg for alltid så den vil få ett godt langt liv her. nad blir flyttet til bakkanalene når tiden er inne så de vil få en god lang fremtid her i huset begge deler. og nei jeg er ikke redd for at noe skal ryke får ikke spilt så høyt. men klart om noen legger nok pesos på bordet så selger jeg høyttalerne. da skal jeg ha noe helt annet sprøtt.

Men så var nå en gang spørsmålet mitt hvor mange watt nad'en var på og det har jeg fått svar på.
    ehhh. er vel krell eller noe annet US utstyr du har i tankene da? Har sett mange 9.2 til salgs i det siste, er det smitte-effekt? ;-)

A

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehhh. er vel krell eller noe annet US utstyr du har i tankene da? Har sett mange 9.2 til salgs i det siste, er det smitte-effekt? ;-)

A
    ja noe annet. hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    ja noe annet. hehe
    Har ikke peiling på hva som er amerikansk egentlig, veit bare om krell.. Men Mark Levinson er vel også statene? Eller Carver kanskje?
    Og jeg veit hvorfor du sammenlikner med cadillac, hvordan skal jeg vite hvilke forsterkere som er store, treige og har kjøreegenskaper som et badekar 8)
    hehe...

Are

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peiling på hva som er amerikansk egentlig, veit bare om krell.. Men Mark Levinson er vel også statene? Eller Carver kanskje?
    Og jeg veit hvorfor du sammenlikner med cadillac, hvordan skal jeg vite hvilke forsterkere som er store, treige og har kjøreegenskaper som et badekar 8)
    hehe...

Are
    eller har cadillac fint dashbord med store blanke knotter. hehe. har planer om mcintosh kraftverk med tid og stunder. hvis ikke alt blir snudd på hodet og jeg tar noe midgard da.

Men har veeldig god tid. Først skal jeg ordne alt så kona har det veldig bra med skole osv på filippinene så hifi er ikke prioritert akkurat nå i det hele tatt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville f.eks min Carver på 2x750 i 8 ohm klart seg på kappa? Det er jo pa da så blir ikke så fin lyd, men den burde vel fått god kontroll?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det vil jeg tro at carver hadde fått liv i kappa leiren. har aldri hørt dem sammen men ville tro det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kappa er det ikke bare watt som er viktig. Det er absolutt livsviktig at forsterkeren er stabil laangt ned i impedans. Vi prøvde med en PA forsterker på naboens 9.2. Resultatet var 2 sprengte mellomtoner til 1500,- stk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe dyrt eksperiment hehe. Jeg skal ikke prøve på mine i allefall. Har grei lyd nå idag. kan ikke spille så fordømt høyt på en hybel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •