Nye Headphones

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Headphones

Hei!
    Jeg og en kompis har tenkt å kjøpt oss nye headphones. Han er en gamer og trenger mic. Jeg derimot er mere en musikk/film elsker som ikke trenger mic.
    Jeg skal ha de koblet opp mot mp3 spilleren min og annlegget. Her er mine forslag.

Til kompis: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5856

Til meg: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7368
    eller
    http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7986
    Noen som er (u)enige?
    Hvilket tror du er best ultrasone eller Beyerdynamic?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de hodetelefonene du har valgt er ikke annet enn himmelsk gode, så kan anbefale de på det sterkeste. har slike selv og har aldri angret ett sekund på at jeg kjøpte de. Bassen er vel det som er det beste med disse

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kompisen din bør vurdere et headsett UTEN mic. De micene har en tendens til å bli fort ødelagt. Og en mic fra Biltema til 20kroner som stor oppe på pc-skjermen gjør en like god jobb.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere fortsatt ikke har kjøpt så vil jeg komme med noen forslag:

Den sennheiser headphonen syns jeg er sinnsykt stiv på selve "putene", men det er godt mulig fordi jeg har et såpass lite hodet, da...

Til deg: Jeg syns disse var nokså store, bra at de er lukket men kan fort bli ganske tungt for hodet noe som bare blir slitsomt i lengden og sinnsykt irriterenes!

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt meg et par "Sennheiser HD25 SP". Jeg har disse selv og de er helt fabelaktige. Lyden er crips n clear og bassen er dyp.
    de veier kun 115g. Alt på headphonen kan byttes ut hvis den skulle bli ødelagt, altså kabler, puter etc..

Vet ikke hva de koster, men i australia fikk jeg de på tilbud for ca 1500, kosta 2000 tror jeg. Tror prisen på sennheiser i australia er litt stiv i forhold til andre land, men det er hvertfall et par sinnsyke headphones.

http://www.sennheiser.com/sennheiser...sf/root/03759#

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! (Ja det tar lang tid før jeg klarer å bestemme meg)
    Etter å lest litt rundt så er det mange som sier at det er best å bruke headphone forsterkere til Dt-770ene, stemmer dette? Jeg har planglagt å bruke de til ipoden og til dataen min, blir det bra lyd? Viss ikke så leter jeg mere etter en plug-and-play headphones
    Takker for svar

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eik,

Jeg har hatt flere sett Beyerdynamic i den tiden jeg bodde på trang hybel med tung Hi-Fi, og kan bare anbefale de varmt. Nettopp dynamikk de er gode på. Og da sammeligner jeg med Stax Lambda Signature, Koss, etc. Sennheiser er og bra, men personlig synes jeg de er for tynne i lyden/for udynamiske. Kan hende de har blitt bedre; det tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har brukt hodetelefoner på 10 år, annet enn at jeg nyter Koss Porta Pro når jeg er ute og reiser.

Om tung Beyerdynamic går på små apparater har jeg ingen erfaring med, men størrelsen tatt i betraktning ville jeg nok satset på separat forsterker. Brente for mange år siden utgangen på en billig Sony CD Walkman med "bare" Koss Porta Pro, og fikk pengene refundert for Walkmanen. Pingleforsterker hehe...

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ikke ha forsterker ved bruk av feks ipod, men det blir veldig mye bedre. Bygde meg en fin liten forsterker og sammen blir det knall. Jeg er i hvertfall lykkelig. Kanksje den nye hifi versjonen er lettere å drive, det har jeg ikke sett noe på..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vil så absolutt anbefale deg å vurdere Grado'er også. Jeg har ett sett med SR80, og de kan anbefales på det varmeste. Disse er i åpen utførelse, og det er for meg det eneste alternativet. Jeg blir sliten i øra av lukkede hodetlf.

http://www.gradolabs.com/50years.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken, delt på midten.

Personlig så kjøpte jeg ikke Beyerdynamic til å suplementere mine Sennheisere, nettop pga. bassen. Jeg syntes det bli litt for mye av det gode. Dvs. så mye bass at det farget bildet unaturlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •