Servicemann gjorde feil men vil kunden skal erstatte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Servicemann gjorde feil men vil kunden skal erstatte

    Leverte inn en Tascam DA 38. Den ble levert med en trafo + konverter fra 110V til 220V da maskinen er amerikansk.

    Servicemannen demonterte maskinen ut av racket og dro ut medfølgende trafo. Han satte så inn en egen 220V trafo og blåste intern power.

    Nå mener de kunden skal betale for dette fordi det ikke var opplyst at det var en amrikansk maskin med 110V, enda medfølgende trafo stod i + dette står selvsagt på selve maskinen også. (110V).

    Noen synspunkter om hvem som bør erstatte delen?
    Er dette noe man bør forvente at en servicemann skal se uten at kunden har opplyst om det?

  2. #2
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    haha! står det 110v på apparatet og adapter stod i har han ingenting han skulle sagt.

  3. #3
    Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en opplagt sak hvor kunden ikke skal betale, servicefolk -skal- jo faktisk ha øyne i hodet de og.

  4. #4
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilket verksted var dette?

  5. #5
    Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regner med at det var Njaal Hansson A/S du snakket med?

    Jeg har god erfaring med disse så denne opplevelsen overasker meg.

    Hvis du benyttet deg av andre, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Njaal Hansson, og få disse til å legge press på servicemann. Tascam ansvarlig der er Ketil, såvidt jeg husker.

    Dette er selvsagt helt uakseptabelt.. De skal ikke ødelegge apparatet, dette gjør selvfølgelig verkstedet erstatningspliktige.
    Å sjekke de faktiske forhold rundt apparatet de skal reparere er selvfølgelig fullstendig grunnleggende. Det er MYE pro-utstyr med amerikansk strøm i omløp her i landet, så er de antydningsvis profesjonelle har de vært bprti dette før.

    Forøvrig får du slengt DA38/88/98 etter deg fra 2500,- og oppover om dagen, så dette skulle være mulig å erstatte.

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Svar innlegg servicemann gjorde feil

    Hei alle sammen,

    takk for svar. For å si det med en gang; det dreier seg ikke om Njaal Hansson, de har alltid virket proffe. Men det er de som har henvist meg til dette service firmaet, og Njaal vil selvsagt ikke ta stilling i saken.

    Det verste med hele saken er at vi skal på Europaturnee med 27 show som starter i mars. Utgangspunktet for å innlevere DA maskinen var å sjekke lesehodet som muligens må kalibreres pga litt skurr nå og da. Resultatet av servicemannens feil er at vi nå venter på originaldeler fra Tascam som kan ta så lang tid at maskinen ikke blir ferdig til turneen...

    Tidsaspektet ble selvsagt servicecerkstedet spesielt gjort oppmerksom på ved levering.

  7. #7
    Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK,
    1.Jeg synes dette høres ut som et verksted som har liten erfaring med pro-audio.
    Disse ville ha satt himmel og jord i bevegelse for å nå en slik frist, og ikke gjort dere nervøse.
    2.Push Njaal Hansson, i denne saken bør de ta stilling. Saken er krystallklar.
    3.Det er ikke verdt å skaffe nye deler til en slik maskin, da man nå får kjøpt de for en slikk og ingenting, og markedet flommer over. De er avleggs, bortsett fra for en slik situasjon du beskriver.
    4.Du bør kunne få en slik maskin for fra 2500, hvis dette er viktig for dere kjøper du 4 for 10 000.

  8. #8
    Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg spår er en nært forestående forklaring fra Njål Hansson A/S?

  9. #9
    Produsent repr. ketilmorstol sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter hva jeg kjenner til så er denne saken saken løst nå.

  10. #10
    Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheMinister
    Europaturnee med 27 show som starter i mars.
    Hvilket band? :-)


    Mvh.
    Andreas

  11. #11
    Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ketilmorstol
    Etter hva jeg kjenner til så er denne saken saken løst nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •