cerwin på nad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cerwin på nad

hei.

har en nad t743 v2 reciver som jeg nettop gikk til innkjøp av og er kjempefornøyd! men høytallerne mine er beregnet fpr klassisk musikkog ikke akkurat bare det jeg hører på....

så jeg lurer på om nad'en er sterk nok til å drive cerwin clsc-10, eller v-10f?

håper på svar!

mvh
    stian

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    hei.

har en nad t743 v2 reciver som jeg nettop gikk til innkjøp av og er kjempefornøyd! men høytallerne mine er beregnet fpr klassisk musikkog ikke akkurat bare det jeg hører på....

så jeg lurer på om nad'en er sterk nok til å drive cerwin clsc-10, eller v-10f?

håper på svar!

mvh
    stian

Det vil tildels funke, men ikke gå for større enn v-10F da. Men anbefaler større effekt på CV generelt. Men det vil jo funke ganske greit. 5x50watt er jo ikke så ille . Men vær litt forsiktig på labben når du skal skru opp. Sprenger de veldig lett med for liten forsterker.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen flere som har synspunkt på dette?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen flere som kan hjelpe meg? naden har 5x50 watt til de som kanskje ikke veit det

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant det skorob sier, jeg er forsåvidt enig i det han sier.. Skaff deg V-10 og den naden og finn en Nad c 272¨på bruktmarkedet, da får du et fett anlegg!!

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville heller gåt for clsc10...tøffere lyd i de synest jeg + spiller høyere

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor har dere det fra at clsc spiller høyere på samme forsterker (i dette tilfellet 50w). clsc10 har 5dB MINDRE følsomhet!! Våkne!!

Ellers enig med Fabian. Men den 743... yter ikke den mer i stereo enn med 5 kanaler i drift?? Hva med å kjøpe V12 og ta med forsikring. Går det til H så er det bare å få nye/nye del produkt. Og så kjøper du 218/216/270/272 så fort som du får råd..??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok V-serien han "må" gå for ja. Faktisk snakka med flere og flere som liker den lyden bedre. Selv er jeg litt for Classic lyden . Men men V-serien er jo så forbanna grom til prisen da!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, så enig - du aner ikke hvor enig

men jeg ville vurdert V12 og forsikring, du vil få mye mer glede utav det når du skaffer deg effekttrinn..!!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreiv og sammenligna lyden på Classic12 og V10F i går på samme forsterker... V har fæl diskant i forhold til Classic, men er litt mer nøytral i mellomtonen... men jeg ville gått for Classic lyden uten tvil.

Men jeg lurer på hva tuninga på V10F er jeg gitt... er ikke rør der, bare en bassport.. fælt lite bass.. så uansett hvor underernært høytalerne blir, så vil jeg tro du får mye mer glede av en høytaler med 12" bass.. selv med for liten forsterkern, og særlig senere når du får oppgradert.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Enig, så enig - du aner ikke hvor enig

men jeg ville vurdert V12 og forsikring, du vil få mye mer glede utav det når du skaffer deg effekttrinn..!!

Jeg er enig med dere, V serien kan bli ganske rå den og, med rett utstyr, hvertfall om man tar prisen i betraktning.

Men jeg er enig med marius også, første gangen jeg hørte på clsc serien var det 215 jeg hørte på, jeg ble ikke imponert over de høyttalerne, jeg følte da at de var ganske like som mine V 15 som jeg hadde hjemme, men en ting som jeg likte etter noen få sekunder var diskanten. Den er bedre på Clsc enn v serien. Men Nå er jeg imponert over 215 og Jeg er forsatt imponert over hva V 15 klarte da jeg hadde de.. De hadde forsikring og de var med på mye morsomheter.. Og jeg er glad jeg hadde den forsikringen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dreiv og sammenligna lyden på Classic12 og V10F i går på samme forsterker... V har fæl diskant i forhold til Classic, men er litt mer nøytral i mellomtonen... men jeg ville gått for Classic lyden uten tvil.

Men jeg lurer på hva tuninga på V10F er jeg gitt... er ikke rør der, bare en bassport.. fælt lite bass.. så uansett hvor underernært høytalerne blir, så vil jeg tro du får mye mer glede av en høytaler med 12" bass.. selv med for liten forsterkern, og særlig senere når du får oppgradert.
    Kan ikke sammenligne clsc12 med V10. Det er jo klart at diskanten blir litt fremtredende på 10" modellen når den også skal følge med på 15" modellen. Mellomtoneelementet er også mingre på V10. Har forøvrig V10 selv som bakht og de er MEGET plasseringeavhengige, det avgjør om du får bass eller ikke bass i det hele tatt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mitt inntrykk av at min nad er ganske kraftig feil? har hørt at alltid hørt at nad er veldig kraftig uansett om det er snakk om bare 50 watt? elr 2x70 watt som den er i stereo da?

prøvde med noen drit billige eltax millenium 500 høytallere som har 2x10" element i hver på denne forsterkeren, å d spilte som hakka møkk....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke sammenligne clsc12 med V10. Det er jo klart at diskanten blir litt fremtredende på 10" modellen når den også skal følge med på 15" modellen. Mellomtoneelementet er også mingre på V10. Har forøvrig V10 selv som bakht og de er MEGET plasseringeavhengige, det avgjør om du får bass eller ikke bass i det hele tatt...
    Diskanten i CLSC12 skal jo holde følge med 2 x15" i 215... så skjønte ikke helt hvor du ville hen der.

Spilte da lavt, da kan de sammenlignes..vi spiller da ikke full guffe når man sammenligner høytalerne med ulike størrelse på basselement..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at man kan sammenligne B&W CM6 og CM2 bare man spiller lavt..?? :-?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at man kan sammenligne B&W CM6 og CM2 bare man spiller lavt..?? :-?
    ?

Poenget mitt med sammenligningen av lyden var altså da ikke å sammenligne dem ytelsesmessig, men altså "sounden" av dem.

Å siden v10f har samma diskant og mellomtone som større modeller, som clsc 12 har så kan man vel sammenligne lyden på dem, forskjellen på ytelsen ligger da i basselementa som blir 10" mot 12" dermed ikke riktig.

Men ser du skriver at V 12 og 15 har annen mellomtone, okey.. men diskanten som jeg klaga på er fortsatt den samme

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på av torget er det nå en NAD c272 effektforsterker til 2500kr....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den hadde jeg kjøpt med en gang om jeg var deg.. et kupp!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    ?

Poenget mitt med sammenligningen av lyden var altså da ikke å sammenligne dem ytelsesmessig, men altså "sounden" av dem.

Å siden v10f har samma diskant og mellomtone som større modeller, som clsc 12 har så kan man vel sammenligne lyden på dem, forskjellen på ytelsen ligger da i basselementa som blir 10" mot 12" dermed ikke riktig.

Men ser du skriver at V 12 og 15 har annen mellomtone, okey.. men diskanten som jeg klaga på er fortsatt den samme
    Diskanten er ikke noe problem på singel f.eks. 218/S250/S200, men så snart du begynner å brokoble blir der skjerings (unntak S200, har ikke prøvd S250 brokobla). Likens med min Carver Xi2600, så blir diskanten uutholdelig. Måtte dempe 4dB for at det skulle bli sånn høvelig levelig.

Rommet har også mye å si i forhold til diskant... Mer dempet jo mer møbler o diverse man har i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •