Har Bose forbedret seg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har Bose forbedret seg?

Hører jo dere sier at Bose ikke har spesielt god lyd med tanke på mellomtone og pris. Men siste tråd jeg leste om det var ca 2 år gammel.

Moren min lurer på om hun skal kjøpe et lifestyle 38, men jeg sier at hun heller bør kjøpe "sikkerlige" høytalere. Hun syntes det høres veldig rart ut at en anlegg som koster så mye og er så nytt kan gi lyd som mangler mellomtone. Stemmer dette fremdeles?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det stemmer faktisk, en kammerat har et av disse bose anlegga. husker ikke hvem det var, men kosta ihvertfal grise mye og litt till. syntes fortsatt det blir mye diskant, og dårlig mellomtone, er jo bare ett element som skal erstatte både mellontone og diskant...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Perfekt for mor og far!

Tror Bose og B&O er perfekt for mor og far, ingen avanserte funksjoner, 1 fjernkontroll, enkelt oppsett og stue-vennlig. Kjøper hun komponent-anlegg med receiver, dvd osv så må du kanskje komme hjem hver gang hun skal se en film, evt etter hver gang støv-tørken har løsnet kabler osv.
    Lyden i Bose er i mine øyne ikke så aller værst, det finnes løsninger til 35.000 med litt bedre lyd, men husk at 5.1 med løskomponenter fort koster mer enn 35.000,- regner med at din mor ikke er like interessert som forums gutta/mennene?
    Har mor hørt på Bose lifstyle 38? hvis ikke bli med og lytt. Skulle hun gå til innkjøp av et anlegg så pass på at kablene ikke blir flyttet på slik at fronthøyttalerne kommer på høyre side og bakhøyttalerne kommer på venstre side, det klarte min far og samboer, det værste var at de ikke la merke til det heller. :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort sagt.

Bose er perfekt for de som ikke vil bruke for mye tid og plass og ikke trenger 115db når de skal kose seg til filmen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Bose er perfekt for de som ikke vil bruke for mye tid og plass og ikke trenger 115db når de skal kose seg til filmen.
    Hehe. Fikk du et lite anfall av dårlig samvittighet?

Men hva med musikk? Gamlingene hører jo en del på cder og radio. Vil ikke mangelen på mellomtone være irriterende her?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Arcam Solo? CD-spiller, forsterker, DAB og FM i ett, med god lyd og et enkelt og stilrent design. Kunne kanskje kombineres med Vienna Acoustics Haydn Grand eller Sonus Faber Concertino Domus. Bedre lyd og etter min mening betydelig penere enn de små PC-høyttalerimitasjonene til BOSE (selv om jeg innrømmer at kontrollenheten er fin). Om man trenger sub kan man jo for eksempel supplere med en av modellene til REL.

Men alt dette forutsetter da at man ikke trenger surround.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye bra om Bose,men har kunn hørt Bose bilhøyttalere i en porsche cayenne turbo.....funket vertfall bra i den :-D . Må jo være good shit da porsche bruker det i bilene deres

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten feil!

Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Hehe. Fikk du et lite anfall av dårlig samvittighet?

Men hva med musikk? Gamlingene hører jo en del på cder og radio. Vil ikke mangelen på mellomtone være irriterende her?
    Skulle være en PM, bommet desverre der.......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Hører jo dere sier at Bose ikke har spesielt god lyd med tanke på mellomtone og pris. Men siste tråd jeg leste om det var ca 2 år gammel.

Moren min lurer på om hun skal kjøpe et lifestyle 38, men jeg sier at hun heller bør kjøpe "sikkerlige" høytalere. Hun syntes det høres veldig rart ut at en anlegg som koster så mye og er så nytt kan gi lyd som mangler mellomtone. Stemmer dette fremdeles?
    Det sier seg selv at et et lite element sammen med et som er en god del større (subwooferen) bestandig vil mangle noe mellom. Det går desverre ikke ann å kompensere i det evige for størrelsesmangel ved kun å putte i mere penger. Bose i seg selv er også et merkenavn og mye av prisen ligger her.

Du vil få mange ganger bedre lyd for en brøkdel av prisen hvis du ikke bryr deg om størrelse.

Og når det gjelder bose og bil. Har selv kjørt rundt med dette en gang, og det er her snakk om noe helt annet. I bilen er høytalerelementene mye større enn i disse små surroundsystemene.

Og angående spørsmålet om musikk. Ja på musikk vil mangelen på nevnte mellomtone være mye mer gjeldende enn på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke sånn at mellomtonen er BORTE. Jeg tror at den gjennomsnittlige forumdeltakeren her stiller langt flere krav til menigmann på gata som gjerne vil ha seg et stereoanlegg, og selv om Bose ikke låter så "audiofilt" så har det en lyd som er lett å høre på (og lett å like for de som har større krav til utseende og brukervennlighet framfor lyd).

Mener nå jeg da ;-)

Aha.. nå kom jeg på en ting. Test ut lifestyle 48 også, microkubene skal visst låte bedre og prisforskjellen er ikke allverdens (når man først snakker om så mye penger).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg kjenner da middelaldrende mødre som også har kommentert hvor elendig lyd det er i for eksempel BOSE Lifestyle. Selvsagt kommer det an på preferanser, det er sikkert en voldsom oppgradering fra en billig reiseradio, men er man vant til bokhyllehøyttalere og stereoreceiver (som er et vanlig utgangspunkt for mange ikke-audiofile i den aldersgruppen) og hører på litt mer en streit retropop på lavt volum, tror jeg man blir skuffet.

Men til den prisen burde det da gå an å få demo hjemme? Skulle bare mangle.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    Har hørt mye bra om Bose,men har kunn hørt Bose bilhøyttalere i en porsche cayenne turbo.....funket vertfall bra i den :-D . Må jo være good shit da porsche bruker det i bilene deres
    Mercedes brukte Bose alltid før, men nå bruker de HK, det fordi det gav de nye bilene mye bedre lyd. Så argumentet ditt er ikke så bra. Audi har jo også gått over til B&O. Tror egentlig det knuser det meste av "orginal" bilstereo. SÅ at bose er så bra bare fordi porsche bruker det vil jeg ikke akuratt hatt som en sikring for at det er bra!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, det er sikkert fet lyd i den bilen!!!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå kan man jo skjelden sammenligne bilanlegg og stueanlegg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min holdning er, smått=dyrt. Mellomtone er også noe de fleste legger merke til. Enten kan man kamuflere ved å drukne deg i bass eller diskant eller sette ned dette også til samme nivå. Men jo mer man hører på det jo mer irritert blir man.

Er også mellomtone som er det jeg har meste behov for å oppgradere på mine fremtidige høytalere i forhold til det jeg har nå.

Når deg gjelder merkenavnet Bose så lever de nok mer på dette samt det faktum at folk gidder å betale ekstra for det og at de derfor klarer å dytte inn litt kvalitet. Men det kryr av bedre alternativer. Dog ikke like små og søte kanskje? Blir en prioriteringssak

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starsky
    Enten kan man kamuflere ved å drukne deg i bass eller diskant eller sette ned dette også til samme nivå. Men jo mer man hører på det jo mer irritert blir man.
    Hva mener du "dommen" på lifestyle 38 er da? Hva slags lydbilde leverer den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk ned å lytt, vet at oslohifi center har det inne.

Jeg så en Ice Age demo på et 5.1 oppsett fra bose hvor høytalerne var "gjemt"... og det var ikke bare jeg som begynnte fundere på om Bose anlegget var alene om presentasjonen.

Jeg ville helt klart gitt Bose en sjangse. Hvis moren din er glad i musikk og stua si er det et bra kompromiss.

Bose gir etter min mening helt klart bra lyd. For den samme summen får du helt klart bedre lyd av andre anlegg. Men hvorvidt lyden blir "usynlig" er en annen sak. Et bose anlegg syntes nesten ikke, (hvite høytalere på hvite vegger e.l) og gir mer enn bra nok lyd til Ola og Kari.

Selvom de fleste her syntes at høytalere er tøffe og kan stå midt i stua er det neppe oppfatningen hos en mor med god råd.

Men dra å lytt på det. Det bør en gjøre uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •