noen hifi relaterte spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question noen hifi relaterte spørsmål

hei skal skrive en oppgave om hifi, og bør da ha noen andre meninger en kunn mine egne, og tenkte da at dette kunne være en passende side å legge de ut på.

1. Hva "handler" hifi om, og hva legger du i ordet Hifi?

2. Hvordan påvirker denne hobbyen deg og din familie?

3. Hvorfor driver du med hifi, og hvorfor legger entusiastene så mye tid og penger i denne hobbyen?

4. Hva betyr hobbyen for deg?

jaja det får være en start, håper på noen gode svar, å takk for hjelpen til de som svarer

mvh Jørgen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hifi for meg handler om å gjenngi musikk via et stereoanlegg. Lyden skal da være hifi, dvs high fidelity (høy troverdighet). For min egen del betyr dette at jeg skal ha god og fin lyd hjemme.

2. Den har påvirket meg på en positiv måte. Den har gitt meg en del gode venner med sammenfallende interesse, og utømelige samtaleemner, det være seg om musikk, teknikk eller andre temaer rundt emnet.

3. a) Fordi jeg elsker musikk. b) for å få til best mulig lyd med de midlene man har til rådighet

4. Denne hobbyen gir meg sjelefred, den hjelper meg å slappe av. Jeg liker å være alene med musikken. Leve meg inn i rytmer og sang. Tolke tekster og skjulte meninger. Alt i alt en givende hobby :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Hi-Fi handler for meg om å skape den lyden jeg liker og ønsker å høre når jeg setter på musikk. Det handler om å drømme seg bort i sene kveldstimer og bare nyte tonene som kommer ut av anlegget du har spinket og spart til...:wink: og å oppnå den opplevelsen du er ute etter :grin:

2. Den gir meg en positiv opplevelse (les ovenfor :razz: ) som gir meg en bekreftelse på at jeg brukt pengene mine fornuftig...:wink: og ellers gir den meg en del ergrelse fra min bedre halvdel som selvfølgelig er av den oppfatning at det alltid er for dyrt...:-| (kvinner og Hi-Fi ... må være en genfeil... :wink: )

3. Egentlig fordi det gir meg en opplevelse som er verdt å bruke litt penger på :smile:

4. Hobbyen betyr at jeg får tenkt på andre ting enn jeg ellers vil/må/børe tenke på... Les: jobb etc.:wink:
    I tillegg gir det meg nye mål, og da tenker jeg på oppgraderinger for å få en enda bedre opplevelse enn jeg har fått før. Nytt utstyr gir forventninger, og forventninger gir spenning osv. osv... :grin:

og noe må man jo bruke pengene på...:-P :-P :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere åfr ha takk dere som har svart hvis noen flere kan tenke seg til å bruke litt tid å svare på spørsmålene hadde det vært kjempeflott
    mvh Jørgen

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ikke er noe fasit svar på dette, men for meg betyr det følgende:

1. Hva "handler" hifi om, og hva legger du i ordet Hifi?
    Reproduksjon av musikk fra en innspillt kilde (Vinyl, CD etc) med høyest mulig kvalitet. Kvalitet er i mine termer er til den til tid vi snakker om best mulig musikals skildring eller som jeg velger å kalle det, evne til å få frem en tilnærmet kvalitet opp mot referansen (gå på konsert, så skjønner du hva jeg mener). Selv et anlegg til masse Kr. kan stort sett ikke slå "orginalen"..

2. Hvordan påvirker denne hobbyen deg og din familie?
    Litt "privat" dette (LOL), men ja det gjør den til gangs. Er du hekta på god lyd og har venner som IKKE er det, ja da er det nesten et problem. Var hos noen venner i helgen og måtte høre på "grøtlyd" hele kvelden. Musikken var fin, men reprodusert på et makkverk av et "lydanlegg" som burde vært på Grønnmo.. Det kan bli flaut og være kona til en slik lidenskapelig musikk/lyd freak som mange her å forumet er. I tillegg til å være opptatt av selve musikk opplevelsen er jeg ikke så lite opptatt av bygge kvaliteten. Hadde en DVD spiller inne for test fra HFK som veide mindre enn en kilo. Fullstendig strippa for alt. Den genererte bra bilde, men lyden var som en gammel Fiat.. (kan ikke ha slikt i et seriøst hus med tungt Hi Fi utstyr..)

3. Hvorfor driver du med hifi, og hvorfor legger entusiastene så mye tid og penger i denne hobbyen?

Hvorfor tror jeg at jeg har svart på allerede. Dette er en iboende lidenskap som gir meg skjelefred og ro. Sitter nå og har på gode gamle Roger Waters, for netopp å la sansene få noe annet en TV "mas" og fokusere på..

Tid og penger; Tid er relativt, noen foretrekker å jobbe døgnet rundt, jeg liker å leve livet og nyter hver ledige time med god musikk, på et anlegg som kan gjenngi eller reprodusere dette på en troverdig måte. Jeg er en DIY (Do It Yourselfe) freak og har rimelig god peil på elektronikk og bygger endel selv, så det er igjen byggekvalitet som opptar meg endel..

4. Hva betyr hobbyen for deg?
    Tuller du ? ALT selvsagt !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •