KOPIERE VINYL TIL CD- med cd-opptaker eller pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KOPIERE VINYL TIL CD- med cd-opptaker eller pc?

Er det noen der ute som har erfaring med å kopiere vinyl over på cd? Jeg har prøvd å bruke pcen, men fant det tungvint. Vi har vel kanskje ikke det beste av hardware (lydkort) heller. Har derfor begynt å lete etter cdopptakere og andres erfaring med dette. Til nå har harman kardon cdr 20 kun blitt nevnt med positive resultat ut i fra det lille jeg fant på nettet.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det med PC i uminnelige tider, og det har alltid vært med godt resultat. CD har jeg ikke prøvd, så der kan jeg ikke si noe, men man har jo selvfølgelig også uendelig mange redigerings muligheter med PC..

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kopiert vinyl til CD med en stasjonære CD-opptager. Det var meget enkelt og fungerte bra. Stilte lydnivå til +9dB (+12db) hadde kansjhe vært enda bedre.

Eneste problem er at det er litt mer komplisert hvis en skal ha et spor for hver sang. Jeg spilte inn hele side 1 som et spor og side 2 som et annet spor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Vinyl til CD

Jeg anbefaler deg CD-opptakeren Pioneer PDR 609, hvis den fortsatt kan fås tak i. Har modellen selv, og den kan trygt anbefales, IKKE MINST hvis du skal overføre vinyl-lyd til et digital-medium.

Mvh 777

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problem er at det er litt mer komplisert hvis en skal ha et spor for hver sang. Jeg spilte inn hele side 1 som et spor og side 2 som et annet spor.[/QUOTE]

Dette høres litt merkelig ut,på min Philips CDR 880 trykker jeg rec mellom hvert spor og og får da spor 1-2 osv.Dette er da ved kopiering fra vinyl.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar. -hvordan ble kvaliteten på opptakene med philips cdr? Jeg kjøper en cd-opptaker hvis noen har noe bra de vil selge..

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på Philips cdr 880 er meget bra,min er nå 6 år gammel så den er ikke i handel.Du kan jo prøve og få tak i en brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. virker som om den er lettere å få tak på enn pioneer pdr 609..Det ramler forøvrig lper inn her nå, noe som jo er fest, men jeg må ha musikk i bilen og..Har dog lest at ved transport kan laseren komme ut av psisjon, men det gjelder vel kanskje alle cdspillere og..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •