Valg mellom SA+H/K og Dali+Nad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg mellom SA+H/K og Dali+Nad

Hei, etter mye lytting og leting har jeg funnet fram til to systemer jeg synes låter godt, jeg har litt trøbbel med å bestemme meg og lurer på om noen av dere har noen umiddelbare kommentarer.

Jeg er fornøyd med lyden i begge systemene så jeg tenker da først og fremst på byggekvalitet, plasseringsvennlighet (jeg har bare testa systemene hos forhandler) osv. Eventuelle andre kommentarer mottas selvfølgelig med stor takk.

De to systemene er:

System Audio 1750 + Harman/Kardon HK 970 + Harman/Kardon HD 970

og

Dali Ikon 6 + NAD C352(eller C372) + NAD C542

Tusen takk!

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA + H/K!
    Har hatt NAD selv, og nå har jeg H/K. HK970 er MYE bedre enn C542. Det samme gjelder forsterkeren.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt du ikke har fått høre HK med andre høyttalere da.

Har selv HK AVR 635 og Klipsch RF 15 som jeg synes er en perfekt match. RF 15 selges nå til 6000 og mener selv at dette er mye høyttaler til den prisen.
    Fordelen med RF 15 kontra de større Klipschene er at de er enklere å plassere, samt at de ikke trenger fullt så stor forsterker for å holde kontrollen når man guffer på.

Hørte ett sett SA på Hjemmekinomessen i Oslo hvor de spilte Rammstein på de og jeg mener lyden i SA fremstod som for snill for den typen rock.
    Skal selvfølgelig ikke si påstå at en messe er det ideelle stedet for lydopplevelser, men tror kanskje HK vil kle mer rocka høyttalere??

Dag

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg si: dumt du ikke vurderer Dali Ikon med noe annet enn NAD forsterker...

Jeg har testa mine Ikon 2 nå med diverse forsterkere, og de låt best med Thule IA60. Denne blir jo litt dyrere enn NADen, og det er mulig IA60 kan bli liten til Ikon 6?

Ellers er jeg nå veldig fornøyd med Ikon. Detaljert og luftig i toppen på et nivå jeg ikke har hørt i denne prisklassen før.

Men så får jo HK og SA til tider skryt. Disse har jeg ikke hørt, så jeg skal ikke si noe.

Knut

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med h/k + dali?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for alle svar.

Enemigo: Jeg testa Daliene med Thule IA100, det låt for all del veldig bra, men jeg liker den crispe litt intense diskanten i Daliene veldig godt, og den ble til dels fjerna av Thulen følte jeg.

Phaf: Det burde jeg jo ha gjort, men jeg skylder litt på latskap og litt på mangel av bil, jeg har lyst til å finne noe komplett ett sted. I tillegg har jeg fått en grei pakkepris med kabler begge steder.

dagkr: Jeg har endelig bestemt meg for høyttalere, jeg burde kanskje ha hørt mer på Klipsch, men en eller annen gang så må jeg bare bestemme meg hvis jeg skal få bytta ut den haugen med skrap jeg har i stua nå (uff, nå følte jeg meg slem mot de gamle høyttalerne mine...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Dali + Nad til slutt.

Heldigvis passer det overraskende bra inn i den lille stua mi, og jeg er i alle fall så langt strålende fornøyd.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting som er bedre enn at du er fornøyd. og en skulle tro du fortsett å være det å.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ingenting som er bedre enn at du er fornøyd. og en skulle tro du fortsett å være det å.
    Ja, ikke sant

Er det forresten noen som har noen råd angående kjøling av denne forsterkeren.

Jeg klarer ikke, med de møblene jeg har nå ,å gi den mer enn 7-8 cm klaring på toppen, og 3-5 cm på sidene.

Og hva med cd-spillere, har de behov for kjøling i overkant i det hele tatt, eller holder det at de har litt plass under og på sidene (sånn alt står nå så er den plassert på en egen hylle med bare et par mm klaring på oversiden...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •