Sannheten!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Sannheten!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Sannheten!

Etter leting høyt og lavt etter vettuge innlegg om hvordan en receiver egentlig låter sitter jeg fortsatt med følgende spørsmål. Hva slags klang får man dersom man kjøper Yamaha receiver/dvd-spillere? Og med hva slags utstyr bør man matche det med? Alle snakker om mørke og lyse klangtoner med spisse S'r og hissige diskanter. Dersom jeg velger Yamha f.eks RXV-2600, vil jeg få en varm, nøytral eller lys klang? Og kan jeg isåfall matche denne med hell mot f.eks Black Diamond V2? Det er så mange delte meninger rundt dette at jeg snart blir sprø! Det som er viktig for meg er selvfølgeig god ytelse på film, men også noe som duger til musikk i stereo. Er ute etter et hjemmekino annlegg som kan gi meg en varm og fyldig lyd uten at det blir skarpt eller ubehagelig å høre på på høye volum i stereo . Er dette mulig å få for 50 lapper eller ber jeg om både i pose og sekk nå? Virker som det florerer av motstridende oppfatninger av hvordan de forskjellige produktene høres ut. Hjelp meg her a!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har mer å si for hvordan man oppfatter lyden, det være seg lys eller mørk.

Men klangmessig må man vite hvordan ting låter før man kjøper, og vet man ikke det, så er du i gang med å skaffe deg erfaring (ofte dyrkjøpt...) Det blir som å lage mat, man må blande de riktige ingridiensene for å få en god rett. Biff er jo godt, og sammen med franske poteter og peppersaus blir det jo himmelsk. Det samme gjelder kjøttkaker med ertestuing og surkål. Selv om dette er godt hver for seg, så blir det bare kaos å blande biff og surkål... Derfor må man blande ingridiensene med omtanke, og det er her erfaringene kommer til sin rett. Eller du kan prøve å få lånt litt med deg hjem. Da gjelder det å finne butikker som ofte gir ut "smaksprøver". Butikker som ikke gir deg det, styrer du bare unna, for de er ikke interessert i om du liker maten, kun at de får penger. Hilsen kongen av metaforer

50k, joa, da får du i pose og sekk! Med god margin.

Prøv og feil, ingen av oss som vet hva du karakteriserer som god lyd

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget over hjalp deg ingenting. Hvis jeg skal komme med ett forslag, som det er mulig å få til med 50k

Front Jmlab Cobalt 826s
    Senter Jmlab Cobalt CC800s
    Surr Jmlab Cobalt SR800s
    Sub SVS PB12
    Receiver Yamaha RX-V2600
    DVD-spiller Yamaha S2500

Dette er en god pakke, som du vil få mye glede av. I mine øyne

Andre vil gi deg sine meninger, som i deres øyne er bedre. Så er vi i gang, og du sitter på den endelige avgjørelsen :-D

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette innlegget over hjalp deg ingenting. Hvis jeg skal komme med ett forslag, som det er mulig å få til med 50k

Front Jmlab Cobalt 826s
    Senter Jmlab Cobalt CC800s
    Surr Jmlab Cobalt SR800s
    Sub SVS PB12
    Receiver Yamaha RX-V2600
    DVD-spiller Yamaha S2500

Dette er en god pakke, som du vil få mye glede av. I mine øyne

Andre vil gi deg sine meninger, som i deres øyne er bedre. Så er vi i gang, og du sitter på den endelige avgjørelsen :-D
    Er forsåvidt enig i det oppsettet, høytalerne er ihvertfall meget gode!
    Ville kanskje sett på Arcam 300 surround forsterker, og Arcams DVD spiller DV79 tror jeg de heter.

Ingen ting i veien med Yamaha comboen, men jeg tror at Arcam kombinasjonen gir deg en meget musikalsk løsning også!
    Men det kommer an på hva du ser etter. Yamaha har ihvertfall mange tekniske finesser som Arcam ikke har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Dette må sjekkes nærmere. Jeg er så glad for at jeg registrerte meg på det forumet her! Utrolig fint å kunne få saklige og seriøse tilbakemeldinger på ting jeg selv er veldig innterresert i. (ikke sarkastisk ment mot noen av metaforene dine Akto :lol: ) Tusen takk for raske svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •