Kjøpe et 2 kanalsanlegg til ca 20 000 NOK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøpe et 2 kanalsanlegg til ca 20 000 NOK

Er ny i gamet og har liten erfaring med hifi.
    Har tenkt å kjøpe meg et 2 kanalsanlegg i nærmeste framtid og har maks 25 000 å avse til det formålet. Problemet er hva skal jeg kjøpe? Hva må jeg lytte til?
    Lyden må være engasjerende. Lytter for det meste til Rock og litt pop, men har også tenkt til å bruke det til film.
    Er det noen som har noe konkret å anbefale?
    Er 24 år så cerwin faller ut tenker jeg :lol:
    Anlegget blir stående i stua så designet teller litt og da.

Håper på noen forslag og meninger.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du vil kjøpe nytt eller brukt. Kjøper du brukt kan du virkelig få endel bra for 20.000kr. Jeg har noen DIY høytalere som er utviklet her på forumet kalt BEL MK2 og disse er jeg meget fornøyd med. Du må riktignok bygge de selv, men da kommer du unna med rundt 5000kr for 2stk meget gode høytalere.

Som forsterker så ser jeg at folk selger Primare 30A5 som er en 5x200W forsterker. Slik som jeg har forstått så er dette en versjon som er helt lik en Primare med 2kanaler. Kan bruke en slik til biamping eller brokobling så burde det bli bra. Du kan også bygge flere høytalere for å få lyd i 5kanaler (noe som KAN overgå stereo pga enorm romfølelse)

Som kabler ville jeg ha brukt rimelige kabler fra biltema til å starte med og låne med kabler fra feks hifiklubben etterhvert. Iforhold til lyd pr krone er kabler en dårlig innvestering (uansett hva folk sier om kabler)

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for å kjøpe brukt. Da får du absolutt mest for pengene, gitt at du sjekker ordentlig kvaliteten på det du kjøper.

Et veldig subjektivt forslag vil være et par Kappa 600 som du sikkert kan få brukt til rundt 6-7000,-. For resten av penga får du råd til en knakanes god stereo-forsterker og en bra cd/dvd-spiller, som er nødvendig for å få det beste ut av Kappaene.

Eneste er at det er vanskelig å få en demo av dette...

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja !

Anbefaler deg Klipsch RF-5 til 15 000 og H/K 3480 (2x120W 8ohm) til 5000. Da er du oppe i 20 000 på nytt anlegg. Og da får du jaffal engasjerende og bra lyd Og til film er dette også en toppers. ! Men om du har noen venner som har klipsch ta turen og hør på dem !!

Som de andre sier her er det vell også best om du finner noe brukt. Mer lyd for pengene !

Dersom du vil se nermere på mine forslag. hifisenteret for klipsch og Hificenter med "C" for Receiver. Søk på google for web sidene. vet ikke om jeg har låv å paste det her

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    vet ikke om jeg har låv å paste det her
    Må da være lov å poste linker til slike sider.

http://www.hifisenteret.no/
    http://www.hificenter.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke om han har cd spiller, men det koster jo det og, pluss kabler... Min pakke ligger rundt 30, jeg er happy som grisen. Jeg kan anbefale min kombinasjon.

God lyd til musikk samt film, til fest er vel Klipsch nærmest en referanse.

Regn med mye(100t +) innspilling. Å kjøpe nytt er noe eget. Brukt gir deg mer for pengene, men jeg koste meg når jeg pakket opp for første gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absolutt framheve mitt eget anlegg i denne sammenheng. Består av ein
    Onkyo A-9755 stereo forsterker, og Energy RC70. Både lyden og designet treffer
    meg midt i blinken. Du kan sjå designet på MinHifi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •