Kjøp av brukt utstyr fra Sverige

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av brukt utstyr fra Sverige

Er det noen som har erfaringer med bruktkjøp fra Sverige?

Jeg må ha det hentet pga stor vekt, DHL tar ikke mer enn 1350,- for å hente 60kg i Sverige hos selger og levere på døra hos meg. En pris jeg liker..

Men så må det oppgis verdi på sendingen, 200kr er det første som detter inn i hodet mitt :-D Det er tollpapirene som må fylles ut og legges ved sendingen, jeg hadde tenkt til å oppgi at det er reparasjons objekter og senke verdien til 200 pr stk. Når det er to kolli på 200kr pr stk så trenger de ikke fortolles? Eller kanskje jeg likesågodt burde sette 100NOK pr stk?
    Men hvor mye må jeg betale i toll dersom jeg velger å oppgi full verdi av innholdet? Noen som vet dette? Mulig selger er litt nøye på slikt.

Noen som vet om bedre og enklere leveringsmåter enn DHL? Posten i Sverige vil ikke sende to pakker på snaue 30kg stk :evil:

Are

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du betaler nøyaktig kroner 0,- i toll. Derimot betaler du moms. Momsen er 25% av verdien dersom den overstiger 200 kroner, og jeg er ganske sikker på at du også må betale moms av fraktprisen dersom frakt+moms er større enn 200 kroner. Jeg ville blitt overrasket dersom DHL går med på å gjøre noe som helt åpenbart er momssvindel, men dette har jeg ikke erfaring med selv. Husk også at transportforsikringen til frakselskap høyst sannsynlig kun dekker deklarert verdi.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdien på innholdet er forholdsvis lav uansett, men det er noe jeg har lett etter lenge så selv en ødelagt under transport har stor verdi for meg :-D
    Det kan repareres i så fall.

Moms på frakt? Trodde ikke det var moms på det? Men alt er mulig i dette firkanta landen :shock:

Mulig at selger kan komme over til Oslo med dem, det er jo bedre å betale han bra for levering, pengene til moms og frakt får jo ingen nytte av mener jeg jo...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka med DHL nå, det er moms på frakten ja Da blir frakt nesten 1700, men det jo verdt det så det blir denne metoden. Spurte også om verdien på sendinga, og så lenge hvert kolli er under 200NOK så er det ikke moms. Setter derfor 150NOK i verdi pr kolli og satser på at det går bra, jeg får heller betale dersom jeg blir ferska, verdien er jo laaangt over dette men kjøpesummen er ikke så veldig mye over

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •