Anbefaling lukket headset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling lukket headset

Hei,

Mitt gamle Sennheiser-headset har gått i stykker, så jeg er på leting etter et nytt. Bruksområde er f.eks musikk-lytting på reise med buss, så jeg trenger et lukket set. Spilleren er en ipod (første gen.)

Var egentlig ganske fornøyd med det jeg allerede hadde, men lurer på om det er verdt å legge noen flere hundrelapper for bedre lyd og bedre kvalitet?

Hadde vel noe tilsvarende denne sikkert:
    http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=40769

OK, eller er det lurt å legge på noen hundrelapper til f.eks KOSS 3AA / 4AA?

Eller hva med enda noen hundrelapper opp til Sennheiser HD-280?

Tips mottas med takk.

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic DT231 er det beste jeg har hørt i lavere prisklasse. Den er lukket men isolerer ikke veldig bra og kan være litt tungdreven. Den fungerer greit fra bærbare kilder men spiller ikke høyest.

Ønsker du bra isolasjon kan du se på Sennheiser HD280, som du nevner. Jeg synes dette er en litt uengasjerende hodetelefon, kjedelig på rock, men den isolerer bra. Beyerdynamic DT250-80 isolerer også bra, jeg hadde denne sammen med DT231, men returnerte DT250 fordi jeg ikke synes den spilte så mye bedre som prisen skulle tilsi.

Jeg har hørt litt Koss og ikke funnes noe jeg liker. Koss kan være greit nok, men hevder seg ikke blanst skikkelige hifi-hodetelefoner syens jeg.

Knut

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770-80 er veldig bra ,men det trenger en forsterker for å yte bra. Shure sine plugger isolerer bra og sitter faktisk OK i øret. Har du penger til en forsterker også så er beyerdynamic 770 geniale. Utrolig bra gjengivelse av dypbass ,men kanskje litt for lite diskant? Jeg liker å heve diskanten med noen db når jeg bruker de for å få den "snerten" jeg vil ha

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770-80 er veldig bra ,men det trenger en forsterker for å yte bra. Shure sine plugger isolerer bra og sitter faktisk OK i øret. Har du penger til en forsterker også så er beyerdynamic 770 geniale. Utrolig bra gjengivelse av dypbass ,men kanskje litt for lite diskant? Jeg liker å heve diskanten med noen db når jeg bruker de for å få den "snerten" jeg vil ha

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Å de har ihvertfall ikke for lite diskant, snarere litt for mye.

(Jeg har en tendens til å mikse litt for mørkt hvis jeg har lyttet til en råmiks mye på disse)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være DACen jeg bruker nå som gjør det da(DIY). Men lyd er subjektivt og det viktigste er at man trives med lyden og da behøver den ikke være helt "korrekt". Varierer selvfølgelig på innstillingen. Varierer mellom 0db og +2db på diverse plater.

Er jo mange som hever diskanten litt , jeg er nok en av de som liker det.. Håper ikke det er pga hørselen som tar kvelden pga at ørene har fått gjennomgå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enemigo
    Beyerdynamic DT231 er det beste jeg har hørt i lavere prisklasse. Den er lukket men isolerer ikke veldig bra og kan være litt tungdreven. Den fungerer greit fra bærbare kilder men spiller ikke høyest.
    Takk for godt svar. Vet du om noen butikk i Norge man kan få prøvd dette?

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er importøren i Norge:
    http://www.njal-hansson.no/

I Oslo har bl.a. Spaceworld på Stortorget(?) Beyerdynamic. I Bergen er det vel bare den musikkinstrumentsjappa på Nordnes som har Beyer. Bor du andre steder kan du høre med importøren.

Rett ut av eska var jeg ikke helt fornøyd med lyden på DT231, men etter litt innspilling og demping av klokkene ble dette en av mine favoritter.

Her er en kort beskrivelse av demping av klokkene:
    http://www.geocities.com/knut_77/dt231/
    Prøv den mod-en først. Savner du litt i toppen, kan du prøve "grill-modden", men vær forsiktig.

Knut

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et sett med Koss Pro 4AAT, og jeg er ikke spesielt fornøyd med dem. Hadde store forventninger til dem, da de har litt legendestatus. Lyden er noe innelukket, med hverken dyp bass eller oppløst diskant. De er meget nøytrale. Ikke er de særlig behagelige, de er tunge og putene tetter dårlig på mitt smale hode.

Kjøpte et sett med Koss Porta Pro til 300 kr, og de er så uendelig mye bedre på alle måter, dog ikke så eksklusive. Det er overrakende god lyd i dem til den prisen.

Produsent repr. ketilmorstol sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donmatrelli
    Takk for godt svar. Vet du om noen butikk i Norge man kan få prøvd dette?
    Hvis du gir meg et hint om hvor du bor i landet så har vi nok en forhandler i nærheten.
    Skulle du bo langt unna en forhandler, så kan vi sikkert sende et sett direkte til deg for test.

Mvh Ketil Morstøl.
    Siv. ing Njål Hansson AS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •