Hjelp! Hva bør det oppgraderes med i dette annlegget? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker for meg som dette anlegget allerede er et meget bass kompetent oppsett, og en subwoofer fort vil være vanskelig å få til å tilføre noe possitivt i tilegg. Det blir nesten som å ha 3 stk subwoofere i det samme lytterommet, og det byr på en del utfordringer skal det bli bra.

Tror jeg ville vurdert en ektra Nad effekt forsterker i stedet, så man fikk enda bedre kontroll over de 4x15" bassene og kunne bi-ampet. Ellers hvis man er litt lei CV lyden, selge CV ene og gå for noen mindre høytalere som fremdeles har anlsagene i orden, og kan spille litt hurtigere bass enn det man ofte får med slike tungmembrans CV. Man vil vel fort miste og savne noe av høytspillings evnen og live konsert følelsen man ofte får med CV, men har man runnet de 30, er det vel ikke like interessant med høytspilling så man nermest ser bjelkelaget gjennon tapeten, og det kan sikkert være lurt å spare litt på den hørselen man har igjen og man kan skaffe seg noen mer hifi riktige høytalere som spiller bra på nad forsterkerene, for eksempel Dali icon 6, eventuellt senere matchet med en god subwoofer.

Sikkert ikke alle som ville likt det siste forslaget mitt her, men forandring fryder og har man litt tid til å få lyttetester i div butikker og til å lete etter utstyr, finnes det mye fint brukt utstyr der ute, som gir mye igjen for pengene, så man kommer enda lenger for de 6000 kronene som var limiten i start innlegget.

Jeg gikk selv fra CV AT100 til noen Magneplanar høytalere en gang på 90 tallet for å si det sånn, og har skjeldent savnet CV, selv om det for enkelte artister som for eksempel The who , godt kunne hatt et parr CV høytalere i bakhånd....

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei han gikk for surround. Valget fallt på en brukt DENON A10SE 5x125w.Fikk den til 6000,- Den spillte faktisk bedre enn min Denon 3806 i stereo. Ihvertfall på et par b&w 604. Den dro faktisk hans Cerwin vega HP215 bra også!!

Nå er det bare høytalere og dvd/cd spiller igjen. Han har bestemt seg for en SVS PB12-Plus som sub. (Budsjettet har allerede sprukket) Han skal selge NAD 218/forforsterkeren/cdspilleren/høyttalerene. Håper på å få en ca 12000 for dette. (si ifra hvis noen er interessert) Så skal han kjøpe 2 høytalere og SVS PB12-Plus. Center og surround skal han vente med.

Hva slags høytalere vil passe med denne kombinasjonen? Han vet ikke lenger helt hvor mye penger han vil bruke på dette men han vil ha så mye som mulig for minst mulig pengene selvølgelig

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •