B&W 703 og Denon 3805/3806?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703 og Denon 3805/3806?

Er det noen som har hørt/har denne komboen?
    Lurer sterkt på å invistere i dette..

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd noe lignenede. 803 med 3805, det ble for litte trøkk. 3805 er knall bra :razz: men jeg hadde skaffet meg en egen forsterker trin til 703 tror jeg.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    703 og 3805 funker greit sammen det,men du burde nok investere i en effekt-forsterker,da 3805en kanbli litt strømsvak..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pekepinn, jeg fikk en Classe amp til å gå over til klipping (den var på 2x100watt, på hifiklubben) på 703. Min daværende NAD S200 tok 703 med storm!!. De krever effekt, og mye strøm!

EDIT: Men har også hørt 703 på 3805 reciveren, og det spiller jo ok på normale nivåer (ikke "filmvolum" nivå).

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte litt på 804S og 703 her om dagen. Særlig 804S trenger mye effekt for å yte, men det var en ganske morsomt når man kjente vokalen på kroppen på høyere volum Også 703 var ganske effektkrevende. Lånte 704 noen uker, og disse greide seg med litt mindre effekt. 704 er en detaljert og bra høyttaler, men den er noe mer tilgivende enn 703 og 800S-serien. Trenger du en høyttaler du kanskje skal spille litt mp3 på, og bruke i til film, hadde jeg nok vurdert 704.

Siden du ser på 703 og 3806 antar jeg du har et budsjett på 35.000kr? Med det budsjettet hadde jeg vurdert 704 og 4306 i stedenfor. Du kan velge 704 og 2805 sammen med en effektforsterker til frontene, men da kan du ende opp med å trenge mer effekt til senteren også.

Knut

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt DENON PMA-2000AE på B&W 703. Det rocka noe sinnsykt. Ingen problemer på volumet ihvertfall

Vil AVR-4306 med biamping på frontene også bli for svak for 703?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    704 er en mye mer lettdreven høyttaler ja.

Denon PMA-2000 er jo et kraftværk .

Newcomer Børge Selstad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 703 og Denon 3805

Jeg kjører selv denne komboen og synes det fungerer fint i stereo! I 5.1 oppsett trenger 3805en merkbart mere power på høye volum... Viser til minHjemmekino "Børge Selstad`s hjemmekino" der jeg har kommentert saken ytterligere og planlegger monoblokker til alle kanalene! Alt i alt en god kombinasjon som har potensiale til å bli SVÆRT BRA med mere effekt...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede en denon 3805, og et rotel effekttrinn (som for øvrig tar strømmen i huset nå og da). så budsjettet er littegrane mindre en 35.000kr...

Edit: hadde planlagt å ikke bruke effekttrinnet pga strømtrøbbel, derfor må jeg vite om det fungerer å bruke bare 3805 til drift av B&W.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW 704 blir ikke noe spessielt problem! er 703 (samme som på 600 serien, hvor det gjelder 604) som krever så sinnsykt med strøm. Du kan jo punge ut til en middels Ice power forsterker. de koster 12000kr (effekttrinn). Her har du litt å velge i... Midgard og Embla.. Disse burde ikke stikke av med sikringa .

Ellers har du Parasound A23 som jeg tror er en konge match. Den ligger på 10000kr. Men den kan kanskje ta strømmen din igjen da... Men da har du veldig lav terskel på strømnettet/sikringa! .

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde skjekke ut Arcam AVR-300 med B&W 703. Dette er en meget strømsterk reciever som er musikalsk nok til å passe flott sammen med B&W.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 3803 og 704 og er veldig godt fornøyd med den kombo'n. Savner egentlig ikke noe særlig effekt, men 704'ene er litt slanke i bassen på moderat volum. Derfor har jeg fått på plass en PB12-Plus i tillegg og da er det ikke noe problem med dypbassen Skal allikevel teste med Embla blokker når den tid kommer, men må vel drøye litt etter subkjøp...:wink:

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags sikring du har i det aktuele rommet. Men jeg fikk en venn som er elektriker til å legge in en 16 amper sikring som jeg kun kjører anlegget på. Det har fungert knal mye mindre støy. Da strømmen til anlegget ikke blir påvirket av ovner som slår seg av og på og lignende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •