Basssssssssssssssssssssssssss - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    mine til mødra mi
    En kritisk komentar til dagens familiestrukturer?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå CV i et av mine anlegg, meeeen... mener akkurat det samme som deg ;-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Sier mannen med 18"......

................sub altså
    Kvalitet, min gode mann. Dessuten spiller det da ikke så fært. Tipper en SVS PB 10 spiller denne i senk på film.

Synes bare det er alt for mye fokus på bass her. Hvis folk hadde hørt hva et godt anlegg gjør oppover i frekvensene, tror jeg folk hadde fått et annet syn på saker og ting.

Men regner med som noen andre har sagt her, at det henger sammen med alder og at dette er et hjmmekinoforum...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Kvalitet, min gode mann. Dessuten spiller det da ikke så fært. Tipper en SVS PB 10 spiller denne i senk på film.

Synes bare det er alt for mye fokus på bass her. Hvis folk hadde hørt hva et godt anlegg gjør oppover i frekvensene, tror jeg folk hadde fått et annet syn på saker og ting.

Men regner med som noen andre har sagt her, at det henger sammen med alder og at dette er et hjmmekinoforum...
    Helt enig med det angående bassfokuseringa. Var veldig glad i bass før jeg også, men var også opptatt av at mellomtone og diskant holdt følge. Kan ikke akuratt si at jeg gikk etter dypbass og trøkk når jeg fikk BW 703 i hus . AL1000 som jeg også har har jo heller ikke den dypeste bassen, men den er jo mye fastere enn på andre CV modeller (her suger dog mellomtona endel, men diskanten er fin, spessilt med tankte på at den sitter i en powerhøyttaler).

Men er jo forskjellige meninger på dette . Skjønner ofte folk som handler CV o.l. jeg....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda. Enig med deg i det meste. Jeg bare håper at det ikke blir en sånn debatt der det ikke skal være "lov" å ha forskjellige meninger. Mange av oss har vel vært gjennom en periode i livet hvor bass er det "viktigste".(lillebroren til dama er midt i dette nå) :razz:

Bass er jo like viktig som en god mellomtone/diskant, men ingenting høres bra ut viss det er for mye av det. :razz: :razz: :razz:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    En kritisk komentar til dagens familiestrukturer?

Huh? Skjønte ikke den helt jeg :P Er litt trøtt nå..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mødra=mødrene=hokjønn,fleirtal
    Får håpe for din del at ikke begge er av typen "Traktor"

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, hehe.. Nei har ikke flere mødre, bare 1!

Ordet "mødra" er noe som har blitt litt brukt blant kompiser, og er ment som en enkelt person og ikke flere :P

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er "alle" så utrolig interessert i bass på dette forumet, store mengder dypbass?

Når jeg hører på musikk, så er det ikke bassen som er viktig, men om helheten er god, så kommer frysningene. Den "magiske" mellomtonen er det jeg leter etter.

Bassen skal være der, men hovedsaklig som et fundament i bånn, ikke noe turbobass som er svulmende i tide og utide.

Eller er det bare altformange CV kids på forumet?

Alle? Ikke alle trur jeg! Jeg er 15 år og er en av de få ungdommene som ikke er spessielt glad i mye bass. Men jeg synes at dypbass er viktig, akkuratt som super disant. Dypbass, men ikke nødvendighvis kaftig bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror nok de fleste også har kraftig fokus på tonaliteten i hele frekvensområdet, men bassen er kanskje den største utfordringen?

Jeg personlig hater høyttalere med unaturlig lys mellomtone/vokalgjengivelse, og masete diskant er døden.
    Magiske mellomtone/vokalopplevelser er det råeste men spesielt når det er kombinert med toppklasse bassgjengivelse, det gir en opplevelse av dynamikk, presisjon, oppløsning og perspektiv som er essensen av hvorfor man gidder å bruke så mye tid og penger på denne hobbyen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i det Dag sier her.

På meg virker det som mange forkaster viktigheten av bass (spesielt dybbassen) da denne ofte kan være vanskelig å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som overdimensjonerer litt her ja med CV ja..Jeg har selv CV sub men den brukes kun til kino sammenheng..Da skal det jo trykke litt..Den er også med når det er party i heimen, men det er jo det CV er til...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einig, Alshus. Syns faktisk mykje bass når ein høyrer på musikk blir litt "harry". Er heilheita som står i hovudfokus. Er ikkje noko basslave. Er ein av dei få på min alder som ikkje er opptatt av mest mogleg watt og bass. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essemm
    Einig, Alshus. Syns faktisk mykje bass når ein høyrer på musikk blir litt "harry". Er heilheita som står i hovudfokus. Er ikkje noko basslave. Er ein av dei få på min alder som ikkje er opptatt av mest mogleg watt og bass. 8-)
    For mye bass er håpløst!

Men dette må ikke forveksles med dypbass, at mange her strever med å få anlegget til å spille bunnløs dypbass er ikke det samme som at de vil ha for mye bass. Man vil bare ha hele spekteret.

Og at noen strever for å klare å få anlegget til å levere voldsomme lydtrykk også i bassen må heller ikke forveksles med for mye bass. Det er fortsatt balanse i lydbildet selv om det er kjempehøyt, problemet er da ofte at bassen ikke henger med resten av systemet.

Så jeg tror denne tråden fakstisk bunner i mistolking / mangel på forståelse av hva andre driver med/ prøver å oppnå.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Dag. Tror folk prater forbi hverandre her.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes selvfølgelig noen DB-drag folk her som KUN hungrer for masse bass, men vil vel tro at de fleste her, deriblant meg selv, har oppdaga hvor viktig god og til tider mye dyp bass er for både film og musikk.

Grunnen til at det virker som vi KUN er ute etter bass(prater igjen litt for meg selv), er at det er mange faktorer som spiller inn for å få god bass og det er dermed også ett mye diskutert tema(plassering, type, størrelse,antall elementer,lukka/porta kasse, pris).
    Subben er jo ofte en ekstern enhet som det er mange muligheter med, i motsetning til de øvrige elementene, som jeg ihvertfall synes det er vanskeligere å tweake noe særlig ved hjelp av samme hjelpemidler
    Eneste justering jeg noensinne har gjort på f.eks en diskant, er en ekstern EQ eller treble knappen på forsterkeren(som vel også er en slags EQ.....)

Er forøvrig enig at subben brukes og er mest virkningsfull til film, men gir også en god bunn til all musikk

Mvh Rune L

Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg ute etter "mye" bass når jeg ser på film, dvs. ikke overdreven bass som drukner mellomtone og diskant, men nok til å skape ekstra innlevelse og spenning i filmen, der det skal være det (ved eksplosjoner etc.).

Når det kommer til musikkbiten skrur jeg generelt sett ned bassen for å få en "jevnere" lyd..Nå har jeg veldig variert musikksmak, så det varierer også fra sjanger til sjanger hvor mye bass jeg vil ha, men ALDRI så mye at det drukner resten.

Mvh Tomzern

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er "alle" så utrolig interessert i bass på dette forumet, store mengder dypbass?

Når jeg hører på musikk, så er det ikke bassen som er viktig, men om helheten er god, så kommer frysningene. Den "magiske" mellomtonen er det jeg leter etter.

Bassen skal være der, men hovedsaklig som et fundament i bånn, ikke noe turbobass som er svulmende i tide og utide.

Eller er det bare altformange CV kids på forumet?
    Du snakker om dypbass å det har ihvertfall ikke CV, så har ikke noe med det å gjøre. Er nok heller SVS da

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at anlegget jeg har nå yter nok bass for mitt vedkommende. Det skal føles litt når man ser på film
    Det verste jeg vet er rånebass i biler *grøss* Det blir som regel alt for mye i ett så lite "rom".

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •