høytallere til nad t743

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytallere til nad t743

hei, ettersom jeg har nettop kjøpt meg ny nad forsterker så tenkte jeg at jeg skulle registrere meg hær!

til saken... jeg har da altså kjøpt den minte nad surround reciveren, altså 5x50 watt. å nå har jeg lyst på nye høytallere.

mine kriterier til høytallere er, maks 4000kr, mye bass grunnet at jeg hører mye på techno, blues og annen musikk dær bass er en stor del.

håper på noen særiøse og hyggelige svar.

mvh
    stian

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    hei, ettersom jeg har nettop kjøpt meg ny nad forsterker så tenkte jeg at jeg skulle registrere meg hær!

til saken... jeg har da altså kjøpt den minte nad surround reciveren, altså 5x50 watt. å nå har jeg lyst på nye høytallere.

mine kriterier til høytallere er, maks 4000kr, mye bass grunnet at jeg hører mye på techno, blues og annen musikk dær bass er en stor del.

håper på noen særiøse og hyggelige svar.

mvh
    stian
    Velkommen!
    Du kan jo sjekke ut Cerwin-vega sine CLSC-10, de koster 3k, eller V-10F som koster 2.2k. Etter litt sparing så kan du også sjekke ut subwooferne i de samme seriene, da er du på god vei http://www.hifiklubben.com/no/Forside

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset! har sett litt på cerwin ja, man hva er de største forskjellene på den "plastikk" serien og den "klassiske" serien med den røde ringen?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Heisann

Ta en titt her: http://minhifi.no/bjarne82

Jeg har nå den samme forsterkeren som deg Og jeg har brutalt mye bass , om jeg vil!

Et knallgodt kjøp syntes jeg! Hva symtes du om den da? Og hvilke høyttalere bruker du denne på?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset! har sett litt på cerwin ja, man hva er de største forskjellene på den "plastikk" serien og den "klassiske" serien med den røde ringen?
    Det er noe du for det første må høre selv. Når du sier "plastikk" går jeg utifra at du mener V-series, men det finnes dog flere serier uten rød ring. Forskjellene på CLSC og V er flere. CLSC spiller høyere, tåler mer, har bedre dynamiske egenskaper, kraftigere bass osv, men du bestemmer selv hvem du liker best. Personlig synes jeg Classic ser ganske så forjævlig ut, men de er på den annen side et par hakk bedre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Ta en titt her: http://minhifi.no/bjarne82

Jeg har nå den samme forsterkeren som deg Og jeg har brutalt mye bass , om jeg vil!

Et knallgodt kjøp syntes jeg! Hva symtes du om den da? Og hvilke høyttalere bruker du denne på?
    hvilke høytallere er det du har? syntes de så fete ut.. hvor mye kostet de og hvor får man kjøpt disse?

glemte å skrive om høytallerne mine jeg... Frontene er noen litt eldre technics høytallere som er bygd for klassisk musikk (ikke noe billig jalla technincs) med automat sikring(noe jeg er ekstremt glad for etter jeg fikk kjøpt nad..hehe)
    Bak er bare noen enkle technics og samme med center.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig den NAD kraftig nok til å dra svære Cerwin? Jeg ville heller vurdert Dali, enten Blue eller Concept.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er rimelig sikker på at CV Classic 10 er greia . De spiller helt utrolig godt på slik type musikk!!! Bare sjekk "looken" på de.. dette oser jo trøkk og morro . Anbefales! og de koster "bare" 3000kr.. og da har du penger til forsikring på de også, tilfelle du er uheldig og sprenger de . den koster 700kr. og vips.. 300kr til kabler .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt skepstisk til CV på ein så svak forsterkar. Ville kanskje kika på concept 6 i staden.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

hvilke høytallere er det du har? syntes de så fete ut.. hvor mye kostet de og hvor får man kjøpt disse?

glemte å skrive om høytallerne mine jeg... Frontene er noen litt eldre technics høytallere som er bygd for klassisk musikk (ikke noe billig jalla technincs) med automat sikring(noe jeg er ekstremt glad for etter jeg fikk kjøpt nad..hehe)
    Bak er bare noen enkle technics og samme med center.

Jeg har bestillt disse gjennom Ljudia i Sverige, vet ikke om disse er å få tak i lengere for jeg tror dem gikk ut av produksjon rett etter at jeg kjøpte dem. (Ca 3 mnd siden)

Di spiller helt griserått, bare man har en del kraft å fore på.
    Og di har et meget tøft og ser og høres ut som di kostet omtrent det 3-dobble!

Disse heter : ws 201

Jeg forer de, med 250w (monoblokker) i bunn og 50w ++ i toppen med Nad`en!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •