Innspilling av lydkabler - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 98 av 98
    Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er slike ting som dette rense-/smøremidelet og innbrenning av ht-kabler som får meg til å miste ALL MULIG respekt for produsent *krmt, Nordost* og blader som omtaler dette helt fantastiske oppfinnelser..!! ops:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånne som Harry Pearson er jo kroneksempler på at mange av de "etablerte og respekterte" hi-fi guruene burde ta seg en bønne!
    Ja jeg skjønner at de tjener lassevis med penger, ja jeg skjønner at de får utstyr til kostpris, eller enda værre får penger for å bruke brand XXX, men vær så snill; prøv i det minste å få det til å høres ut som du ikke er kjøpt å betalt. Jeg er glad vi ikke har kommet så langt i de Norske publikasjonene, selv om jeg har registrert at Fidelity gjorde en anmeldelse av nordost valhalla kabler for et halvt år tilbake og at de fortsatt bruker disse kablene som "referanse" Har de betalt for disse kablene eller blir de velvillig lånt ut av hifi-senterkjeden???
    Mange av hifi mytene stammer nok fra slike sammenblandinger av buisniss, kvasi vitenskap og skribenter som er med i gutteklubben grei!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høytalerkabelen forandrer seg "mye" etter innspilling, hva med resten av kablene? Feks. høykvalitets kablene fra sikkringsskapet og opp til stikkontakten stereoen bruker...

Mulig jeg er på jordet her men disse burde jo påvirke lyden de og???????

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Hvis høytalerkabelen forandrer seg "mye" etter innspilling, hva med resten av kablene? Feks. høykvalitets kablene fra sikkringsskapet og opp til stikkontakten stereoen bruker...

Mulig jeg er på jordet her men disse burde jo påvirke lyden de og???????
    Har du ikke Nordost sikringer i skapet ditt ? Slang på en Nordost strømmåler og jeg for sikkerhets skyld.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Har du ikke Nordost sikringer i skapet ditt ? Slang på en Nordost strømmåler og jeg for sikkerhets skyld.
    Du skal ikke spøke med slikt

Se denne linken:

http://www.fatwyre.com/FATWYRE/fatwy...uredprods.html

Her kan du skifte ut "dritt-sikringene" som dine hifi-komponenter originalt er levert med. Håndlagede saker med keramisk inkapsling i stedet for glass for bedre resonanse.

Her er det virkelig mye å hente lydmessig - har lest i et par forum om noen meget fornøyde kjøpere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en sånn sikring, og jeg må si at det ble forskjell! Musikkens skjøre landskap spretter lekende fram fra skyggen, og treffer meg som et ømt ballespark! Klokkeradioen min har aldri hatt et så livlig uttrykk før! Løp og kjøp

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull det der med innspilling av kabler!

Er bare innbilning av de som tror på det!
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg pleier alltid å smøre inn ørene mine med linolje før jeg setter på en film ...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.

Hvordan blir det om man spiller en kabel 100 timer og deretter snur an.
    Må an spilles tilbake til utgangspunktet 100 timer og deretter ytterlige 100 timer med ny innspilling ?

Jeg har ikke fine nok ører til å høre forskjell på 100kr meteren høytalerkabel og 1000kr meteren høytalerkabel så for meg er dette eventyrland :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    hehe.

Hvordan blir det om man spiller en kabel 100 timer og deretter snur an.
    Må an spilles tilbake til utgangspunktet 100 timer og deretter ytterlige 100 timer med ny innspilling ?
    Husk fantastenes regel om at innspilling av elektronikk og kabler alltid gir forbedring, alltid uansett retning. Dermed trenger man aldri gå tilbake til noe utgangspunkt, og spørsmålet ditt blir hypotetisk

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smiert idiotem!

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Husk fantastenes regel om at innspilling av elektronikk og kabler alltid gir forbedring, alltid uansett retning. Dermed trenger man aldri gå tilbake til noe utgangspunkt, og spørsmålet ditt blir hypotetisk
    Det er mulig man må SETTE seg inn i stoffet og ha VITEN om litt ang. kabler. Det virker ikke som du har stort av kunnnskap om noe IMHO. Har du lest deg opp på dielektrisk dissipasjon og absorpsjon? Eller om diamagnetisme? Da kan man begynne å skjønne at faktisk ting skjer, ikke i lederne, men i dielektrikumet. Det er enkelt å snakke om fantaster og betalte skribenter. Det blir fåfengt og latterlig og sier vel mest om deres intellekt eller mangel på sådan.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sette seg inn i nano-fysikk, når klassisk fysikk og vitenskapen gir de svarene man trenger?

Hifi-gjengen maser til stadighet om skin-effect selv om det gir 10^-5 dB påvirkning ved 20kHz for vanlige kabler. Alle esoteriske teorier tas ut av kontekst og brukes uten den minste forstand for signifikans.

Vanlig ingeniør-lærdom er at gitt 10 tenkbare innsatsfaktorer hvor noen gir 1000 eller millioner ganger større påvirkning enn andre, ser man først på de største påvirkningsfaktorene.

-k

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden pleide jeg å lage kablene mine selv, kona (som ikke deler min interesse for hifi) hørte greit forskjell på identiske kabler/plugger som var innspilt kontra nye som jeg nettopp var ferdig å lodde.

Mye av innspilling er inne i hodet på lytteren, men det skjer også noe fysiskt som jeg ikke kan forklare.

Jeg ville nok ikke forventet å høre disse forskjellene i et ordinært mid-fi anlegg.

Mvh

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også manglende oppløsning er en av grundene til at ikke alle hører forskjell. Manglende oppløsning KAN ligge i anlegget også men blive kamouflert av dårlig høytttalerplasering osv.
    En Supra EFF kabels problem med visse sssh-lyder på vokaler ses kanskje også på som ekstrem detaljering, hvem vet...
    Uansett, jeg har Black Magic kabler, og hører greit forskjell hvis jeg snur de..., blir liksom Q-Sound av det........

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Det er mulig man må SETTE seg inn i stoffet og ha VITEN om litt ang. kabler. Det virker ikke som du har stort av kunnnskap om noe IMHO. Har du lest deg opp på dielektrisk dissipasjon og absorpsjon? Eller om diamagnetisme? Da kan man begynne å skjønne at faktisk ting skjer, ikke i lederne, men i dielektrikumet. Det er enkelt å snakke om fantaster og betalte skribenter. Det blir fåfengt og latterlig og sier vel mest om deres intellekt eller mangel på sådan.
    Du er meget intelligent! Det forstår jeg av innlegget ditt.

Det hadde vært fint med flere slike redegjørende forklaringer. Jeg forstår alt så mye bedre nå. Takk!!

Edit: http://www.audioholics.com/techtips/...bsorption.html

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker klar forskjell på en innbrent kabel og en som er tatt rett ut av pakken. Det samme gjelder cdspillere, forsterkere og ikke minst HT. Poenget er at man må ha en referanse for at man skal kunne høre forskjeller. Om ting låter bedre eller dårligere er helt opp til den enkelte å avgjøre...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Viking, hvis du hadde lest det jeg skriver lenger opp i tråden, så hadde du sett at jeg anerkjenner at elektronikk, og kabler for den del forandrer seg over tid, pga av bla. temperatursvingninger, mekanisk påvirkning, aldring og som du påpeker påtrykt signal.

Det jeg setter spørsmålstegn ved er om dette alltid lar seg påvise ved lyttetester. En av grunnene til at jeg er skeptisk, er at de som hører dette alltid konkluderer med at lyden blir BEDRE over tid.

Med min kunnskap om elektronikk, ville jeg forvente at endringene drar i forskjellige retninger over tid, og at lyden dermed like gjerne ender opp som dårligere etter "innbrenning", i det minste i en god del tilfeller. Har imidlertid tilgode å se noen "kabel-guruer" konkludere med det.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •