Ultimate headsett???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ultimate headsett???

Skulle gjerne fått noen anbefalinger på det ultimate headsett (lydmessig) til hovedsaklig musikk av noen som har erfaring.. Det kan gjerne være tråløst

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ultimate headsettet er nok Stax sitt toppsystem til 50-60000 kroner. Elektrostater og rør..

Til litt mer humane priser har du Sennheiser HD650 med en god forsterker.

I hvilken prisklasse ligger ditt budsjett i?

Ellers: sjekk ut www.headphone.com Masse tester++++

Knallgode trådøse systemer vet jeg ikke om. Tror ikke det finnes.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd forskjellige trådløse sett, og har forkastet dette som for dårlig. Ihvertfall i forhold til prisen. Får inn så mye støy når jeg hører på trådløst at jeg bruker mer lytting til å finne feil/susing/interferens enn til å nyte musikken. Avhenger sikkert av hva slags musikk man hører på, men hører du på musikk med rolige partier eller mye "luft" så blir det for meg så irriterende å høre på susing av forsterker delen i headsettet at jeg heller skrur av.

Jeg ville gått for et sett med kabel til lytting av musikk, også eventuelt ett billig trådløst sett til de dagene man vil sitte i hagen, eller gå rundt hjemme. Bruker selv min MP3 spiller til den slags bruk, fordi at jeg ikke liker trådløst.

Kjøpte ett sett Sennheiser HD 555 her om dagen og dette settet er for meg helt glimrende til musikk og film. Finner du på hifiklubben til under tusenlappen så prismessig tror jeg dette settet gir bra valuta for pengene.

Dag K

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    595 er grei. men hører du mye rock så kjøp noe annet enn sennheiser. selv 650 er dårlig på det feltet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva foreslår du da?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    si d
    grado er mer rytmisk. akg kjenner jeg ikke. sennheiser er mer tilbakelendt og passer forøvrig ypperlig til roligere musikk.
    sjekk headfi.com

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser Orpheus skal visstnok heller ikke være så verst.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør noen fete Gradoer med en god hodetelefon-forsterker og du er frelst de lekker en god del lyd til omgivelsene, men lydkvaliteten er nydelig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Hør noen fete Gradoer med en god hodetelefon-forsterker og du er frelst de lekker en god del lyd til omgivelsene, men lydkvaliteten er nydelig.
    Lyden i Grado er bra, men bærekomforten er ikke like bra, men heller ganske dårlig.

Og ledningen er altfor tykk, og ved mye bruk rykker beskyttelseskappa (den svarte).

Det har iallefall skjedd med mine SR80 og 125.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk takk

Sry, men har ikke vært online på en stund, men takk for alle svar. Hodetelefonene skal helst ikke passere 5000 kr, og det blir på en måte en erstatnig på en skikkelig anlegg som jeg ikke har økonomi til enda. Lurte på det beste en får til denne prisen, og helst ikke så mye over....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har sjekket ut siden din (headphone.com), og for meg som verken har peiling på dette eller noe særlig erfaring er det umulig å vite hva some er bra eller dårlig. Ville derfor blitt kjempe glad for noen anbefalinger. Erfaringer viser at det er stort sett det jeg blir anbefalt jeg går for.

Er dette toppmodellene, og hvem er best?
    Sennheiser HD 650
    Beyerdynamic DT 880 with Cardas Upgrade Cable
    Grado RS 1
    AKG K 701
    Ultrasone PROline 2500

Og hva med AKG Hearo 999 Audiosphere II (tråløse), kan de anbefales?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen ville jeg brukt omtrent halvparten på et par hodetelefoner, og resten på en god hodetelefonforsterker.

Hva du liker best, kan ikke jeg fortelle deg, men ser du bor langt fra Oslo, Trondheim og Bergen?

Lyst til å handle på nett? Da får du mer for penga enn i en fysisk butikk.

Sjekk ut: http://www.sovida.com/bin/setpage?do...&lang=no&ref=2
    De har Sennheiser HD600 til 2100 kroner om dagen. Dette var toppmodellen til Sennheiser fram til i år. Da kom HD650, men den er mye dyrere.

Har HD600 selv, og den er meget behagelig å ha på, selv i 5+ timer og spiller all musikk bra. I tillegg kan du enkelt bytte kabelen, noe som for eks. ikke er mulig på Grado.

Forsterker.

Selv er jeg godt fornøyd med min Creek OBH 11 SE med regulert PSU. Denne har gått ut, men er blitt fornyet med OBH 21SE. Som sikkert er en forbedret modell. Koster 2800 kroner for forsterkern og 250 for liten PSU eller 550 for stor PSU (den jeg bruker). Men i den sjappa kan du prute masse, og husk å prat med Tor, han gamle mannen, det er han som er sjefen.

Ellers er Musical Fedelity gode forsterkere. Rega har en god en også.

Eller du kan handle på nett. http://www.headphone.com/ selger noen gode forsterkere i alle prisklasser. Hust å legg på norsk moms på 25 prosent på prisene. Pluss frakt. Litt dyrt kanskje?

Sjekk bruktmarkedet på denne siden, www.hifisentralen.no , www.audiophile.no , www.lydogbilde.no , www.finn.no

I din prisklasse finnes det også to Stax-sett. Et til knappe 4000 og et til 6000 kroner. Det til 4000 er tradisjonelt med store klokker, det til 6000 har in-ear plugger. Har hatt begge på hjemlån, og til å bruke hjemme foretrakk jeg det billige, men det er kanskje fordi jeg ikke liker propper/plugger.

Stax lager kun elektrostathodetelefoner. Til og med den billigste har meget god lydkvalitet, og det hele er fantastisk lufteg og stort. Desverre synes jeg at hodesettet var veldig tungt, og du blir nesten sliten i nakken etter et par timer, men det er kanskje bare meg?

Stax selges av Lyric, og du kan sikkert prute litt her og. Det kommer nye modeller i disse dager, sjekk ut www.stax.co.jp for mer info.
    Prislister på bade Creek og Stax finner du helt til venstre på sidene til www.lyrichifi.no

Av andre hodetelefoner, sjekk ut AKG og Beyerdynamics.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingebrigt_bj

Er dette toppmodellene, og hvem er best?
    Sennheiser HD 650
    Beyerdynamic DT 880 with Cardas Upgrade Cable
    Grado RS 1
    AKG K 701
    Ultrasone PROline 2500

Blås i trådløse hodetelefoner, de er altfor dyre i forhold til kvaliteten.

HD650 koster vel nærmere 4000 kroner(?)
    Grado RS1 er grisedyre og som alle Gradoer, er bærekomforten mot mine ører dårlig. Ledningen er tykk og vanskelig å ha med å gjøre. Den kan ikke byttes når den går i stykker, for med langvarig bruk, vil den gjøre det. Har hatt 2 Gradoer, begge røk ved splitten på ledningen.

Har ikke hørt verkern AKG, Ultrasone eller Beyer, men de er sikkert kjempegode.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nye AKG P26k forrige uke, og må si meg veldig fornøyde med dem.
    De er små og hendige, men leverer meget god lyd med tanke på pris (ca 400 kr).
    Man skal være klar over at de for noen oppleves som litt voldsomme med tanke på bass. Diskanten blir noe overkjørt, men ikke til det ekstreme etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Tusen takk for alle svar, veldig greit å kunne få høre noe av noen med litt erfaring, skal sjekke ut de sidene når jeg får tid, men i kveld er det volleyball kamp (vi taper vel som vanlig)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sjom!

Les hele tråden, så ser du at trådstartet var villig til å bruke opp mot 5000 kroner på headsett+forsterker. Blir vel litt søkt med headsett til 400 kroner da.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er Grado. For meg er disse behagelig å ha på seg (må en viss tilvenningsperiode, og få bøyd ut bøyla litt, men når det er gjort sitter de godt). Kan også bytte ledning på disse, hvis du klarer å bruke en loddebolt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

headphone amps

mhh, headphone amps jeg trenger sikert, da kan jeg bruke
    Mp3spiller og headphone amps og hvilken som helst høretelefon, til og med de mest krevende, kan jeg ikke?

hvis ja, kan "HeadRoom Micro Amp" anbefales?

link til HeadRoom Micro Amp:
    http://www.headphone.com/products/he...-micro-amp.php

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den HeadRoom-forsterkeren ser forsåvidt bra ut. Jeg antar den får 18v, altså de to 9v-batteriene i serie. Er dette tilfellet må du være oppmerksom på at du må bruke like batterier med samme spenning, det holder altså ikke med et nytt og brukt batteri, selv om de er av samme merke.

Ellers kan du kikke på www.meier-audio.com. Den billigste bærbare varianten, Porta Corda, er $90 billigere og endel mindre/lettere, men den er kun 9v. Porta Corda bruker LM6171 som operasjonsforsterker. Denne får bra kritikk og omtales som nøytral. Litt intetsigende, men om jeg skal tolke dette så betyr det at den låter ganske lyst. For min del utelukker det Grado-hodetelefoner. Kjedelig å si det egentlig, for jeg er veldig glad i Grado/Alessandro, men de bør ikke matches med for "lyse" operasjonsforsterkere.

Jeg greier ikke finne ut hvilken opamp som sitter i HeadRoom Micro, men det kan se ut som det er Burr Brown opa2134. Er dette tilfelle er plutselig Grado aktuelt igjen, dette er en ikke alt for skarp operasjonsforsterker med bra med bass.

Når det gjelder hodetelefoner er jeg glad i Grado/Alessandro og Beyerdynamic. Men det avhenger jo av hva slags musikk du hører på. Grado er kongen av rock mener jeg. Beyer DT880 er angivelig en bra allrounder, jeg har ikke testet denne. Sennheiser egner seg ikke for rock, synes jeg. Bestemmer du deg for Senn mener jeg valget bør stå mellom HD580 og HD650. HD600 låter ikke så mye bedre enn HD580 og er mye dyrere.

Det finnes noen nettbutikker som selger Grado til amerikanske priser også utenfor USA. Jeg husker ikke disse i farta. Selv har jeg handlet fra www.alessandro-products.com - dette er lett modifiserte Grado.

Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billigeste måten jeg fikk tak i hodetelefoner på var å ta ryanair til 150-200 kr til london og kjøpte senneiser 600 og så fikk jeg en london tur i tilleg og dette var billiegere en den veiledene prisen som var 3100nkr(betalte ca 1500-1600kr den gangen) . kjøpte også hodetelefonforsterker musical fidelity x-can v2 for halvparten av norsk pris
    kan ikke si at det er noen nødvendighet med hodetelefon forsterker, lyder like bra på cd spilleren.

http://www.askdirect.co.uk/uviewcall...351&topcatid=7

1625.605 kr i dagens valutta for sennheiser hd600

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •