Ultimate headsett??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke så veldig stor erfaring med hodetelefoner over tid ,men jeg har hørt endel og jeg bruker Beyerdynamic DT770pro til film og til musikk når jeg er på farten. Til disse blir det brukt en rimelig Cmoy amp som jeg satt sammen.

Snart får jeg Grado SR125 og Grado RA-1 DC version. Har hørt grado før ,men ble ikke så veldig imponert da ,men etter å ha sett flere skryte av disse telefonene så akter jeg å prøve de igjen. Begge er langt under ditt budsjett dog. Liker jeg SR125 så ser jeg ikke bortifra at jeg kjøper RS1 eller noen andre dyre hodetelefoner siden jeg sitter med hodetelefoner rundt 40% av tiden jeg hører på musikk / ser på film. Sennheiser HD600 synes jeg er kanskje litt kjedelig? Oppløst og fin ,men kanskje litt uengasjerende? Har ikke hørt disse med en skikkelig forsterker ,men de hadde nok blitt knall med en rørforsterker.

Newcomer enemigo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CFD:
    Mange liker ikke Grado med de orginale "putene", på SR125 leveres såkalte bowls. Finn en hifi-klubb, hvis du er i Oslo nå, eller et sted de forhandler Sennheiser. Kjøp et sett med HD414 pads, jeg ga rett under 40kr for dem. Disse er gule og veldig dekorative!?

Skjær eller stans ut et hull i padsene på 3-4cm i diameter. Denne "mod-en" fikser på skarp diskant og hjelper på bassen. Jo større hull du lager, jo mer bass, sånn omtrent.

Knut

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Mitt tips er Grado. For meg er disse behagelig å ha på seg (må en viss tilvenningsperiode, og få bøyd ut bøyla litt, men når det er gjort sitter de godt). Kan også bytte ledning på disse, hvis du klarer å bruke en loddebolt.
    Da må du vel klippe opp den nettingen på yttersiden. Det måtte iallefall jeg gjøre med mine, og det er noe drit, for da har du egentlig ødelagt headsettet.

På Sennheiser kan du bare dra ut ledningen, alle modeller er laget slik. Det blir litt lettere slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har startet to tråder, som dreier litt over på samme tema, legger derfor ut svaret på begge...

Ser dere krangler om Koss og diverse, men for min del er jeg ut etter å investere i et par skikkeløige hodetelefoner, og går derfor sikkert for en toppmodell. Tror ikke jeg vil ta noe serlig parti i Koss vs. Sennheiser debatten, siden jeg har litt for dårlig erfaring med hodetelefoner, og audio generelt. Det hadde nok vært lurt og "prøvehørt" noen litt, men siden jeg befinner meg i Møre og Romsdal er det ikke særlig med steder en kan gjøre dette. Leste noe om at jeg burde bruke dobbelt så mye på forsterkern som på hodetellefonene.. sant??? Uansett vil jeg ha en bærbar forsterker, eller Micro som de kaller det på den nettsiden jeg har sjekket ut, men er det noen som kan anbeflae meg en "micro headphone amp"??? Som sagt er dette en investering som jeg er villig til å bruke en del penger på, så den kan gjerne være dyr, bare prisen reflekterer kvaliteten. hadde foresten vært kjekt om den var oppladbar, men ikke nødvendig. Og til sist et spørsmål, hvis jeg kjøper en billig forsterker, ødellegger den lydkvaliteten da?

Takk for alle svar, er til stor hjelp...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er en billig forsterker?

Og du - spør på www.hifisentralen.no fordi folk der er generelt litt mer erfarne enn det den jevne bruker er her.

Mange som har prøvd masse forskjellig, og så får du ikke kort, upresise svar.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Da må du vel klippe opp den nettingen på yttersiden. Det måtte iallefall jeg gjøre med mine, og det er noe drit, for da har du egentlig ødelagt headsettet.
    Nei, "klokken" kan deles ved at den varmes opp (limet blir mykt ved oppvarming). Søk litt på nett så finnes det guider for dette. Funka veldig bra på mine gamle sr125

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, men det er mye vanskeligere enn på Sennheiser.

Jeg klippet opp mine, men det var tross alt bare Grado. ;(

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingebrigt_bj
    har startet to tråder, som dreier litt over på samme tema, legger derfor ut svaret på begge...

Ser dere krangler om Koss og diverse, men for min del er jeg ut etter å investere i et par skikkeløige hodetelefoner, og går derfor sikkert for en toppmodell. Tror ikke jeg vil ta noe serlig parti i Koss vs. Sennheiser debatten (...)
    Koss vs. Sennheiser burde aldri vært tema for en debatt. Mulig noen synes HD595 er kjiip (sånn som jeg), og at de foretrekker PortaPro (ikke jeg!), poenget er at Senn fra HD595 og oppover er i en helt annen klasse enn alt av Koss!

Du svarer ikke på hva slags musikk du hører på. Jeg har litt erfaring i å bygge hodetelefonforsterkere og har eksperimentert med endel operasjonsforsterkertyper, men jeg har ikke erfaring med de ferdigbygde forsterkerne. De består imidlertid stort sett av de samme komponentene. Mulig du får svar på hifisentralen, men det er her du skal spørre: www.headfi.com - Her finner du nok brukere med HeadRoom Micro-erfaring, og alt annet som er laget!?!

Du kikker på bærbare forsterkere, og hodetelefoner som tradisjonelt ikke brukes i portable løsninger, hvilket bruksområde skal du egentlig dekke? Skal det ikke brukes portabelt bør du glemme de portable forsterkerne. Stasjonære har som regel høyere driftspenning, noe operasjonsforsterkerne liker.

Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører vel ikke på all slags musikk, så det bør være "allroundere". Det går mye i litt rolig musikk, men som sagt så planlegger jeg å ha disse lenge, så kvalitet er viktig. Har ikke fått noen komentarer om Beyerdynamic, går det lte av disse? er det en grunn til det? Når det gjelder bruksområde, så er det meningen at det skal være mulig å bruke høretelefonene til en Mp3 spiller, og litt derfor jeg trenger en forsterker... for å svare på prisklasse en gang for alle så er det på høretelefonene 3000-5000kr og forsterkeren 500-2000 kr... høres det urimelig ut på noe vis?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som allroundere har jeg tro på Beyerdynamic. Jeg har selv lytta på DT660, DT231 og DT250-80, alle disse er av lukket konstruksjon. DT231 bruker jeg i mitt portable oppsett sammen med en liten forsterker. Jeg har ingen erfaring med de åpne modelllene, men etter å ha lest utallige omtaler av DT880 tror jeg den er et trygt kjøp. Den omtales som åpen, ærlig, nøytral osv. Noen mener den kan bli litt tynn i bassen, mens andre er uenige, sansynligvis kommer dette litt ann på utstyret den brukes med. Ønsker du hodetelefoner som er litt mer engasjerende (rocka?) er det mange som liker DT440. DT990 er en ganske basstung variant, om du tror du liker det.

Grado fungerer også som en allrounder, rå på strenginstrumenter og fin på piano osv. Men de orginale pads-ene gjør Grado alt for skarp, som nevnt tidligere. Den er dessuten litt kjedelig til portabelt bruk pga stive kabler og null isolasjon fra omverdenen.

Det lureste for deg er kanskje å handle fra en norsk nettbutikk, så har du mulighet til å teste hodetelefonene og returnere dem om de ikke svarer til forventningene. Jeg har handla fra www.hpx.no (se under multimedia) de har både forsterkere og hodetelefoner.

Når det gjelder forsterker så er dette også kjekt i et "hjemmeanlegg". Bruker du phones-uttaket på f.eks en "vanlig" forsterker så drives dette uttaket som regel av den integrerte forsterkeren med motstander før hodetelefon-uttaket. Problemet med dette er en forferdelig dempingsfaktor, ettersom man får en fryktelig høy utgangsimpedans sett fra hodetelefonene. En dedikert hodetelefonforsterker har da bedre kontroll på hodetelefonen-elementene selv om den kanskje bare er 2x0.5w.

Nå er det vel ikke nødvendig å kjøpe en forsterker til hjemme og en til portabelt bruk. De fleste bærbare forsterkere leveres med veggadapter som ekstrautstyr, denne leverer som regel høyere spenning enn 9v, noe som er uproblematisk for operasjonsforsterkerne.

Det finnes andre hodetelefonmerker, som AKG, Ultrasone, Sony osv, men jeg har ikke erfaring med disse. Sjekk som nevnt ut headfi.com, og søk på innlegg av JensL både på headfi og på hifisentralen.no. Han har testet MYE hodetelefoner, og sist jeg sjekket mener jeg Beyerdynamic DT880 var hans favoritt.

Blir kanskje ikke konkret nok svar for deg dette... hpx.no har PortaCorda forsterker til 2.300kr og DT880 til omtrent det samme. Så har du noen hundrelapper til overs til en DT231 til portabelt bruk i regnvær osv Er du basshungrig bytter du ut DT880 med DT990.

Knut

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som hpx dumper ut alt av hodetelefoner.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enemigo
    CFD:
    Mange liker ikke Grado med de orginale "putene", på SR125 leveres såkalte bowls. Finn en hifi-klubb, hvis du er i Oslo nå, eller et sted de forhandler Sennheiser. Kjøp et sett med HD414 pads, jeg ga rett under 40kr for dem. Disse er gule og veldig dekorative!?

Skjær eller stans ut et hull i padsene på 3-4cm i diameter. Denne "mod-en" fikser på skarp diskant og hjelper på bassen. Jo større hull du lager, jo mer bass, sånn omtrent.

Knut
    Dette skal forsøkes. Er litt skeptisk til å bryte garantien på noen helt nye hodetelefoner. Får se hvor fornøyd jeg blir med dem orginalt først.
    Men takk for tipset!

Uansett vil kan jeg si at alle beyerdynamic hodetelefonene jeg har prøvd er meget behagelig å ha på. Har hendt flere ganger at jeg har blitt stoppet fordi jeg skal sjekke hva som er på TV fordi jeg har hatt hodetelefonene på. De fungerer også enda selvom jeg har behandlet ledningen litt hardt. Vil anbefale disse over sennheisere siden disse er mye mer morsomme (etter min mening). Ørevoks slipper du også å tenke på , sett på noe typisk techno/trance og sett alle frekvensene til -10db utenom båndene under 100hz og tyn volumet så høyt opp du orker. Selve klokkene rister som bare det og ørevoksen kan samles opp i bunnen etter et par sanger (DT770pro som jeg bruker)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Ørevoks slipper du også å tenke på , sett på noe typisk techno/trance og sett alle frekvensene til -10db utenom båndene under 100hz og tyn volumet så høyt opp du orker. Selve klokkene rister som bare det og ørevoksen kan samles opp i bunnen etter et par sanger (DT770pro som jeg bruker)
    Er det dette som kalles "selvlensende" - ufattelig morsomt skrevet, CFD.

Sr at hpx har salg på disse klokkene, men ikke den du solgte.
    DT660 til 1265
    DT440 til 1044
    DT860 til 1651
    DTX800 til 499

Hvilke av disse ville du valgt?
    Jeg tenker å bruke rundt 1000 og hadde tenkt trådløst, men er det helt håpløst?
    F.eks Sennheiser RS130 eller AKG K506
    Vil helst ha trådløst.........................

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke erfaring med trådløst.
    Jeg ville gå for disse : Prisguide Hodesett - AKG K 501 - Finn beste pris hos amobils prisguide - Amobil.no
    eller Prisguide Hodesett - Sennheiser HD 580 - Finn beste pris hos amobils prisguide - Amobil.no
    Da må du sikkert ha en forsterker også, Lyric hifi har noen Creek modeller tror jeg...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •