Hvilket møbel har du ? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 186
    Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV benk

Har et møbel fra Janko som kostet 4200,-

Det måler 154x37x58

Og er kjøpt på Møbelringen

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var så heldig å få kloa i en modifisert Oppli med senterhylle av en kjent kar på forumet her, og den er jeg storfornøyd med.
    Ta en titt på min hjemmekino så kjenner dere den sikkert igjen..

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppli finnes ikke i svart vell?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oracle_
    Oppli finnes ikke i svart vell?
    Neimen om jeg vet. Men det er endel som har malt sine sorte og det funker visstnok fint..

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Neimen om jeg vet. Men det er endel som har malt sine sorte og det funker visstnok fint..
    Kanskje jeg gjør det da..;-) Når jeg tenker med om så har jeg et bord i lik farge.. Hmm.. Får se hva jeg gjør..

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har et TV-bord fra Ikea. Husker ikke model eller pris men er i hvertfall i Calvados-darge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange år med et DIY-rack laget av 19mm MDF og 30mm stålakslinger (alt svartmalt) fant kona og jeg ut at vi måtte finne noe som så bedre ut, for et års tid siden.
    Problemet med de fleste rack (opp til ca 20k), føler jeg, er at de ikke er særlig stive eller stødige (har platespiller).

Jeg kontaktet et steihuggeri som kunne levere 12 stk 620x520x30mm plater i mørk labrador (totalt 3 rack à 4 hyller). Ferdig polert og med 9mm hull i hvert hjørne.
    Mellom hyllene har jeg brukt 40x40mm aluminium firkant som jeg har "børstet" (båndsliper m/600 korning). M8 gjengestifter er brukt til å feste "alu-stokkene" til hverandre.

Rackene (alle 3) hadde en totalpris på 17.000,- , noe som jeg synes er rimelig tatt i betraktning stryrke, stabilitet og ikke minst utseende.
    (Et rack m/4 hyller veier ca 120 kg og stiften hopper ikke på rillene selv om jeg tramper hardt i gulvet helt inntil racket)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pent og stilfullt. Det passet fantastisk bra sammen.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bygget meg et lite et i MDF og furu. Tungt som fy, bruker Soundcare under for enkelt og kunne dra det frem ved tilgang av tilkoblinger.

Flere bilder ses på Min HiFi

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KOL69
    Etter mange år med et DIY-rack laget av 19mm MDF og 30mm stålakslinger (alt svartmalt) fant kona og jeg ut at vi måtte finne noe som så bedre ut, for et års tid siden.
    Problemet med de fleste rack (opp til ca 20k), føler jeg, er at de ikke er særlig stive eller stødige (har platespiller).

Jeg kontaktet et steihuggeri som kunne levere 12 stk 620x520x30mm plater i mørk labrador (totalt 3 rack à 4 hyller). Ferdig polert og med 9mm hull i hvert hjørne.
    Mellom hyllene har jeg brukt 40x40mm aluminium firkant som jeg har "børstet" (båndsliper m/600 korning). M8 gjengestifter er brukt til å feste "alu-stokkene" til hverandre.

Rackene (alle 3) hadde en totalpris på 17.000,- , noe som jeg synes er rimelig tatt i betraktning stryrke, stabilitet og ikke minst utseende.
    (Et rack m/4 hyller veier ca 120 kg og stiften hopper ikke på rillene selv om jeg tramper hardt i gulvet helt inntil racket)
    Utrolig flott resultat, spesielt imponert over de alu firkantene
    Har du noe mere bilder av byggeprosessen?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til are_e

Desverre så har jeg ikke bilder av selve prosessen. Men det er rimelig enkelt å lage et slikt rack. Hyllene lages jo av et steinhuggeri så DIY prosjektet er å bearbeide aluminium.

Føttene er laget av 40x40 alu som er kappet til 25mm lengde.
    Toppene (på øverste hylle) er identiske med føttene.
    Avstandsstykkene mellom hyllene (som også er 40x40 alu) kan lages i de lengdene en vil ha. Jeg laget rikelig antall med 150mm, 200mm og 300mm slik at jeg har anledning til å bytte ut ved ev. oppgradering av komponenter.
    Alle føtter og topper er boret/gjenget i senter med M8 (ca 20mm dypt) i den ene enden.
    Avstandsstykkene er boret/gjenget i begge ender med M8 (i senter og ca 20mm dypt)

Problemer ved å bruke firkantede avstandsstykker kontra runde er jo at når disse skrues sammen, er det lite sansynlig at sidene på dem vil være parallelle med sidene til hyllene. Dette er løst ved å bruke M8 gjenger i stedet for M10 eller M12. Gjengene gir etter litt når du strammer til (de strekkes, men vær forsiktig). I tillegg er det brukt tynne filtplater (ca 1mm tykke) på undersiden av hver hylle på hvert av avstandsstykkene (kork kan kanskje være et bedre alterativ). Disse vil komprimeres når racket skrues sammen og gjør det enklere å rette opp alle parallelle sider og samtidig få et rack som er skikkelig sammenskrudd.

Gjengestiftene jeg har brukt er M8x47, A4, men ei gjengalengde M8 i 8.8 kvalitet som kappes opp er helt ok (kapp de gjerne 60mm lange). Hvis en bruker stifter som er helgjenget, bør en skru stiften ca 10mm ned i den ene delen med litt Locktite slik at den ikke skrur seg for langt inn når en skrur på neste del.

Finishen på hyllene: Disse er polerte på toppen, fronten og sidene. Bunn og bakside er mattslipt (polering koster penger og hvorfor polere noe som ikke synes?). Øverste kant og hjørnene i fronten er faset 2x2mm slik at de ikke er så skarpe. Jeg fikk steinhuggeriet til å bore alle hull. Det er viktig at alle hullene kommer på riktig plass. Hyllene bør legges oppå hverande slik at en borer gjennom alle hyllene på en gang (her må det også bores beint, og ikke på skrå!).

Finishen på aluen: For å få til en børstet effekt valgte jeg å bruke en båndsliper m/stativ og rettholt (en Bosch GBS 100 AE ble kjøpt inn til formålet).
    Hvis en ikke har stativ, er det bare å feste aluen i ei skrustikke for så å føre båndsliperen parallellt langs arbeidsstykket. Jeg brukte først er bånd med 180 korning for grovsliping og så et med 600 korning (Pass på! Aluminium blir jævlig varm når den slipes!).

Jeg har valgt å ikke bruke spikes pga vekten. Den ene racket jeg har satt opp veier ca 200 kg m/komponenter. Det som imponerer meg mest er hvor stødige racene er.

Håper dette var nok informasjon. Hvis ikke er det bare å spørre :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut Clic eller Frislev

Jeg har brukt en del tid på å vurdere ulike HiFi møbler. I utgangspunket har jeg tre krav: 1. Det skal skjule alle de ulike boksene som ikke akkurat er pene. 2. Det skal være behagelig å se på. 3. Det skal være praktisk å trekke ledninger.

Rack er uaktuelt pga. punkt 1. Etter å ha sett på en rekke ulike løsninger (også IKEA), blir det nok til at jeg kjøper en løsning fra Clic eller Frislev.

Disse synes jeg ser bra ut. De er svært praktiske. Og kvaliteten virker OK, selv om den ikke kan måle seg med skjenker fra møbelprodusenter av god kvalitet. Men så er da også prisen det halve.

Lifi

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er på utkikk etter ein billig stereobenk med svart glass i front til å ha på soverommet. Den må kunne bære ein 32" tv, og ha plass til dvd-spiller og eit minianlegg. Det svarte glasset vil eg ha for å dempe dei blå lysa som er i anlegget. Noken som har tips om kvar eg kan få tak i dette?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Eg er på utkikk etter ein billig stereobenk med svart glass i front til å ha på soverommet. Den må kunne bære ein 32" tv, og ha plass til dvd-spiller og eit minianlegg. Det svarte glasset vil eg ha for å dempe dei blå lysa som er i anlegget. Noken som har tips om kvar eg kan få tak i dette?
    Bohus har en del forskjellige varianter, ellers så har du jo møbelringen, ikea og andre store møbelkjeder en del forskjellig og velge mellom.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    just bestilt dette, håper det gjør susen!

Ateca AT187 B0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg sliter fortsatt med å finne ein benk med svart glass framfor komponentene. Noken som har kommet over ein sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 21342

Så denne på skeidar til 995,- virket stødig og bra. Så en tidligere i tråden her som hadde den. Må være et godt kjøp. Hvis du er ute etter et rack da...

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY rack..

Eg fant ikkje nåke møbel så passa for meg, så eg lagde meg eit sjøl...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Eg fant ikkje nåke møbel så passa for meg, så eg lagde meg eit sjøl...
    Fint møbel! (og fine høyttalere btw!!!)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lack på meg. Liggende direkte på golvet.

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •