Hvilket møbel har du ? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 186
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Jeg trenger et møbel som tåler MYE vekt (bla. effektforsterker på 45 kilo), er dyp nok (60-70 cm), og kan også romme en bred senter (80cm) - samt forforsterker, dvd, htpc. Lufting er selvsagt et tema.

Jeg har sjekket med en møbelsnekker, som fant ut at dette kom til å koste opp mot 50.000....... herre jemini....

Mest av alt skulle jeg hatt et møbel som dekker dette, men samtidig at det er bygget inn - dvs. skjuler dyrebare komponenter mot ivirge og nyskjerrige barnefingre.

Noen som har sett noe slikt?
    Dette høres ut som noe du må få bygget etter mål eller bygge selv.
    Men han møbelsnekkern du har snakka med har nok glemt å lufte når han har jobba med løsemidler, 50k for noe sånt høres ekstremt dyrt ut. :roll:
    Med mindre du skal ha veldig spesiell finish og få snekkern til å lakke og fikse alt for deg? Du kan jo feks få snekker til å lage den ferdig og fikse finishen selv i garasjen, er ikke SÅ vanskelig å male/lakke/beise, og du kan spare mye penger på å gjøre den drittjobben selv isteden ;-)

Jeg kunne selv tenkt meg noe som kunne romme veldig mye utstyr, ha godt med lufting samtidig som det kunne sperres for små barnefingre, men det finnes ingen slike ting på markedet desverre. Bare det å få plass til store effektforsterkere er et problem, og mine er nok lang i fra store som din...

A

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres nok ut som DIY her ja. Det du kan bruke penger på er å få en snekker til å lage platene du skal bruke og så bygger du den selv. Da får du laget delene med skikkelige verktøy/maskiner som snekkerne har. Det er vel dette som er vanskeligst å få til når man ikke har mer enn en liten sag og hammer... Lakking/beising fikser du som are e sier selv. Med litt flid og nøyaktighet blir det veldig bra når du gjør det selv.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Radius fra Solid Tech. Har noen svintunge og store bokser som skal både ha plass og litt luft rundt seg. Jeg kastet TV'n ut for flere år siden og har derfor større behov for rack en benkeløsninger.

http://www.pmaudio.no/index2.php4?me...ype=4&merke=40

Koster litt om man skal ha alle tweaks men i standard utgave er den vel ikke så ille. PMAudio hjelper deg uansett med å finne den rette kombinasjon.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vanskelig å være individualist

med Oppli, som halve forumet ser ut til å sverge til o-).

Mangelen på lufting kan bli et problem, måler nesten 60 grader i senter-rommet hvor AVR8500 står plassert. Vet ennå ikke om dette er skadelig høy temperatur, eller om jeg skal glede meg over å kunne selge peisen billig :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    med Oppli, som halve forumet ser ut til å sverge til o-).

Mangelen på lufting kan bli et problem, måler nesten 60 grader i senter-rommet hvor AVR8500 står plassert. Vet ennå ikke om dette er skadelig høy temperatur, eller om jeg skal glede meg over å kunne selge peisen billig :-)
    60 grader i lufta rundt forsterkeren? Mine forsterkere starter viftene når kjøleribbene er 60 grader, og en sensor som jeg hadde rett over luftehullene på toppen viste da rundt 50grader ;-)
    Dette var i sommer når det var skikkelig varmt i været, og forsterkerne står ganske trangt plassert
    Mulig at du burde vurdere en annen plassering ja.. Jeg ville blitt litt bekymret hvis jeg var deg, men det er vel noe aktiv kjøling på AVR'en din?

Det er jo en liten bonus at vi "får" litt ekstra varme om vinteren med denne hobbyen

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og sliter med å finne ett møbel for å plassere anlegget i. Akkurat nå ligger det gamle pakket ned, og det nye er ikke kjøpt, men flytter inn i det nye huset om to uker. Men det var en liten digresjon.
    Problemet mitt er at jeg har to unger på 11mnd hjemme, så jeg er nødt til å få beskyttet anlegget mot små barnehender. Har funnet ett hos sonido som ikke ser så hakkande gale ut, og ett hos møbelringen. Det hos møbelringen er riktignok uten glassdører men forsterker osv blir plassert høyere oppe.
    Men leker litt med tanken på å lage ett "custom" oppsett utfra to skuffeseksjoner og ett kjøkkenskap fra ikea. Få alt bak lås og slå (ikke ungene altså ;-) ) Får se hva det blir til

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har original philipsmøbel til 32" widescreen tv'en min, som matcher tv'en.
    Under den, står da to xbox'er (en crystal og en vanlig).

På høyre der, har jeg et stereo-rack. Husker ikke hvor jeg kjøpte det, hehe.. men det var en eller annen møbelforretning mener jeg. Den hadde røkfarget glass før, men dette knuste desverre.

Betalte ikke noe kjempemye for den stereo-rack benken min, kanskje 1000-1500kr, om jeg ikke husker feil. Er tross alt bare spon (sort), med da imitert tre i front.

Jeg har egentlig litt lyst å kvitte meg med tv, få meg et lavere bord og "investere" i prosjektør isteden.. Har seg nemmelig slik at tv'en min brukes ytterst sjeldent og når jeg bruker den, blir det bare for å se ting jeg har lastet ned eller filmer jeg har kjøpt.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kikket litt i lommeboka får et par uker siden å fant ingen penger... jeg har flyttet hjem fra østlandet hvor jeg har bodd noen år. bor nå i kjelleren til forreldrene mine frem til sommeren, må ta di siste månendene igjenn før jeg kan ta fagprøven å mesteparten av pengene jeg tjener som lærling går rett i regninger å forsikringer på bil... derfor tok jeg turen opp på loftet å fant noen gamle skap... etter en kveld me saging å skruing hadde jeg laget 2skap. det ene me plass til forsterker, effektforsterker og cd spiller (uten glass skap dør... det andre med plass til diverse, cd'er og lignende med glassplater fra topp til bund å med slikt et lite billed lysrør(slikt lite som henger over større bilder) bak en list i toppen av skapet. dette har jeg brukt en del tid på å pusse ned sparkle å male.(mangler siste laget med svart maling). total byggekostnad blei på ca 500kr. sparkel,maleruller,maskeringsteip,sort maling. men det ble jo en go del arbeidstimer... men siden dette er en hobby regner jeg det ikke som noe utgifter... skapene ser jo litt harry ut på en måte men nå vet jeg iallefall hvordan jeg ikke skal gjøre ting nestegang lærte litt under byggeprosessen kan man si så når jeg flytter ut til sommeren har jeg ingen problemer med å ta en tur til trevarelageret å få kappet opp plater slik at jeg kan lage noe skikelige møbler selv!blir jo akkuratt som jeg vil ha det da!:-D men hadde jeg hatt 4000kr igjenn etter regninger osv etter lønningene hadde jeg nok gått for noe kjøpt selv. har ikke noe bilde på pc'en av skapene nå men legger ut bilder når jeg er ferdig hehe. men oppli benken er go deal om man har plass til komponentene!

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en sort/grå benk på bohus for noen år siden...kostet 1600kr..funker bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv Møbel fra Omni-Mount

Jeg har Tv bord fra Omni-Mount. Omni-Mount har flere modeller, men jeg valgte et bord som er praktisk når veggmontering av plasma'en ikke var mulig pga. vinduer osv. Dette bordet har en kraftig stolpe bak hvor plasma/lcd tv festes. Tv kan justeres opp og ned + vinkles. Jeg fikk justert min Plasma med ca 3 cm klaring ned til center høytaleren som står på bordet. Bordet er meget kraftig, med massive stålbjelker og tykke glassplater. Veier i overkant av 70 kg. Med feste for Plasma/LCD koster dette ca 6500 gryners. Anbefales på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med mitt Soundstyle finewoods WG4.

Husker ikke helt hva det kostet, tror det var drøye 4000 fra england.

Flott trefinish, stålramme matte glassplater og spikes.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppli så klart!:-D

Kunne tenkt meg noe annet...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en tv/stereobenk fra Ikea som heter Markør, den har bra plass til komponenter og den er høy. Høyden liker jeg for å få fin høyde på tv, den er vel 72,5 cm høy og 138 cm brei og 52 cm dyp. Veldig fornøyd med denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY rack : http://avforum.no/forum/diy-do-yours...a-swedish.html

Dette er et gammelt bilde, har ikke fått surra meg til å ta nytt bilde etter 3 strøk med klarlakk. Mye finere med klarlakk, og mye enklere å holde rent.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alt på gulvet jeg

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Har alt på gulvet jeg
    Penger spart er penger tjent...:-D !

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilig Jysk møbel

Se her for racket mitt:
    Jysk rack med DIY hjul

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noken som veit kor eg kan få tak i stereobenk i brunsort? Vil ha den i samme stil som Oppli, men den må vær mørk. Har vurdert LACK, men det er vell ikkje plass til så mykje inne i den? Kva er invendige mål på LACK? Plasmaen skal henge på veggen, så eg trenger ikkje noke som er beregnet til å bære ett TV.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benken

Lovet å legge ut bilde her så..
    Vedlegg 17311

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Lovet å legge ut bilde her så..
    Vedlegg 17311
    Du må løfte på komponentene når du tørker støv ;-) hehe!

Møbelet ditt er veldig fint, og det bor mange spennende ting inni det :-D

A

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •