Hvilket møbel har du ? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 186
    Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Core Cambre AV rack her i gården...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det øgleteppet var tøft. Hvor har du kjøpt det?
    Min far kjøpte det for noen-og tyve år siden på Madagaskar. Go figure.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Soundstyle XS105 med glasshyller. Ville aldri kjøpt det til ny pris, 4500kr. Men fikk det billig, i veldig god stand, så da måtte jeg bare ha det=)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har selv Soundstyle XS105 med glasshyller. Ville aldri kjøpt det til ny pris, 4500kr. Men fikk det billig, i veldig god stand, så da måtte jeg bare ha det=)
    Brukt sound organisation her. Brukt er way to go!

DrE

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et XS-310 som videomonitoren står på, kjøpte det brukt selvfølgelig. Nyprisen på soundstyle er jo helt sinnsvak :shock: :roll:

Til den prisen jeg betalte er det et pent og solid møbel, til den prisen HiFi monopolet selger de for er det altfor dyrt :-P

A

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Til den prisen jeg betalte er det et pent og solid møbel, til den prisen HiFi monopolet selger de for er det altfor dyrt :-P
    Ikke sant? Og er det ikke flott at vi finner folk som er villige til å "kjøpe de dyre rackene til oss"? :grin:

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker et Audio Magic Zepta TV-bord. Kostet 2000 på Høium hifi. Ser ganske bra ut, men blir litt lite for mitt bruk. Kabelrotet bak anlegget er også litt for godt synlig etter min smak. Regner meg jeg kjøper noe greier fra ikea når jeg flytter inn i ny leilighet om et par uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med en lenger oppe i tråden at det er lite utvalg av møbler til flat-TV der ute. Brukte lang tid på å finne en som var passe høy, bredere enn TVen, og akkurat dyp nok til å henge senter'n under.

Til komponentene i hjørnet har jeg laget noe billige greier med 4 Ikea avlastningsbord som jeg saget av beina på og plasserte oppå hverandre. Antall komponenter har forandret seg en del siden jeg laget dette, så nå ser det litt dumt ut. Skal lage nytt i stein og plexiglass.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Creaktiv Trend 1-4 med sandfylte rør og kabelgate.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baretull
    Til komponentene i hjørnet har jeg laget noe billige greier med 4 Ikea avlastningsbord som jeg saget av beina på og plasserte oppå hverandre. Antall komponenter har forandret seg en del siden jeg laget dette, så nå ser det litt dumt ut. Skal lage nytt i stein og plexiglass.
    vurderte noe lignende, med bruk av rør i rustfritt stål som føtter og stein som hyller, la planene straks på "hylla" da jeg hadde kontaktet steinverket for pris på platene. Og da var det kunn snakk om cdspiller og for-effekt forsterker som skulle i racket ikke mange komponenter altså. KOmmer sikkert ann på vilke steinsorter du vil ha jeg så på granitt og marmor, og for den prisen kunne jeg heller gjort en vesentlig oppgradering av anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    laget benk selv, fant ikke noe som passet og det som evnt ville passet kostet MYE! Så jeg mekket benk selv. stikk inn på profilen så ser man hvordan det ser ut. Ser det er flere som har gjort det samme i tråden.

Mdf plater, gjengestag fra biltema og vips har man en solid fleksibel løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dro i Ikea i går for å kjøpe en Oppli. Jeg hadde forsøkt å se meg om etter noe annet som med et litt penere design, men uten hell.

Da jeg kom inn kunne jeg se at de hadde endret alle utstillingene, og at det var kommet en den nye ting. Jeg bestemte meg derfor for å se meg litt omkring, om ikke annet så bare for å glane på damer :-D

Etter først å ha studert en liten blondine falt øynene mine på noe helt annet, denne:

Og plutselig var ikke blondinen så spennende lengre. Jeg hadde aldri sett denne før, så det kan være at den er ny, eller det kan være at jeg har vært FOR opptatt av å stirre på damer de andre gangene jeg har vært i Ikea.

Designet er mykt og avrundet og komplementerer dermed min maple PB12-Plus på en fortreffelig måte. Det vil også bli et ekstra pluss hvis jeg kjøper MTS høytalerene når disse kommer

Det smarte med denne er lokket som kan trekkes ned og skubbes inn

Det er noe dama setter pris på da hun ikke er spesielt glad for bokser. Som dere sikkert kan se er det bare 3 avdelinger i den, så det er ikke helt riktig plass til det hele om man har en del utstyr. Heldigvis så er den ganske høy og dyp, så jeg har satt effektforsterkeren og Xboxen under den. De kan ikke sees der nede med mindre man bøyer seg ned.

Nå høres det kanskje ut som om dette er det perfekte TV bord, men nei det er ikke tilfelle. Det er ca 21cm frihøyde på det høyeste, og 20cm på det laveste i rommene. Helt bestemt ikke mere enn akkurat nok til at en surroundreceiver skal kunne overleve. Desverre så fører den lekre buede fronten til at man ikke kan få inn en standard 173mm høy receiver sånn helt uten videre. Jeg var nødt for å skru føttene av foran på receiveren, og sette de løst på etter at receiveren hadde kommet på plass.

Bakplaten som Ikea mener er genial fordi den fører ut alle kablene på et punkt fører også til at man ikke kan komme til for å montere kabler i utstyret. Heldigvis utgjør den ikke en stor del av den bærende konstruksjonen, og benken er like stiv og solid om den fjernes. Dette vil nok også bidra i positiv retning med tanke på luftsirkulasjonen

Den koster det dobbelte av en Oppli, men om man ikke er glad for å ha synlig AV utstyr i stua synes jeg den er verdt hver en krone. De ekstra kronene vil hurtigt bli glemt når du slipper å høre på dama som gnager om de stygge sølvfarvede boksene som fyller opp hele stuen. Det er bare å lukke lokket på Limaen, så lukker også dama munnen :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noen alt har spurt om dette, men er ganske mange sider å lese igjennom.

Kan noen si meg målene på hyllene i Oppli fra Ikea. Lurer på bredden, samt høyden.

De hyllene på sidene, er mulig å kjøre et stort rom der, eller må de være todelt?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150cm bred, 40cm høy (på hjul), og ja, du kan dele opp til et "stort"rom i stedet for to små. Bredde inne i et "rom" er ca. 44,5 cm.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael_Bergen
    Core Cambre AV rack her i gården...

Hvor kjøpte du dette og hvor mye måtte du gi for bordet?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Soundstyle ST310.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppli gir meg akkurat den plassen jeg trenger... har endel bokser så tv'en må fortsatt på veggen.
    Noen som har tips til andre "rack"/møbler som har plass til 7-8 komponenter og likevel ikke er høyere enn 40-45 cm??

Problemet med Oppli er at den er "feil" farge, skulle hatt mørkt tre... da hadde den passet meg bedre?

Anlegget mitt må plasseres slik i Oppli: (De øverste står på toppen)

Platespiller....Center.....Forsterker
    CD-spiller...................Tv-tuner
    DVD-spiller...Receiver...DVD/HD opptaker

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er alt stablet på gulvet!

Blir nok noe DIY rack når jeg begynner bygging av nytt kinorom. Dagens fungerer som test platform.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Använder IKEAS dubbelskåp i metall; PS, heter det. Ljudisolerat det själv (har pc och 360 inne i den, som bråkar) men monterat av ena bakdelen för utlufting från dator, förstärkare och Xbox 360. Har inte så fancy komponenter att de absolut måste visas fram för alla och enhver... Signalen från 360'n går fint igenom dörrarna, för övrigt och färgen är den samma som den på tvn.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=30077578

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger et møbel som tåler MYE vekt (bla. effektforsterker på 45 kilo), er dyp nok (60-70 cm), og kan også romme en bred senter (80cm) - samt forforsterker, dvd, htpc. Lufting er selvsagt et tema.

Jeg har sjekket med en møbelsnekker, som fant ut at dette kom til å koste opp mot 50.000....... herre jemini....

Mest av alt skulle jeg hatt et møbel som dekker dette, men samtidig at det er bygget inn - dvs. skjuler dyrebare komponenter mot ivirge og nyskjerrige barnefingre.

Noen som har sett noe slikt?

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •