Hvilket møbel har du ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 186
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er mitt. Hjemmesnekret av billige materialer, og litt hastearbeid. Men, det har da plass til alt, og henger noenlunde bra sammen. Ser forsåvidt bedre ut uten blitz.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Her er mitt. Hjemmesnekret av billige materialer, og litt hastearbeid. Men, det har da plass til alt, og henger noenlunde bra sammen. Ser forsåvidt bedre ut uten blitz.
    Syns det så veldig bra ut jeg, det er flexy rack eller? De sorte rørene var veldig kule, skal du male eller lakke hyllene også?

Jeg kunne tenkt meg å bygge noen sånt til elektronikken som ikke står i "tv-bordet"... Er det plast-rør du har brukt? Hvis dette er hastverksarbeid så burde du klare å bygge perfekte ting når du har god tid

A

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppli på meg også gitt...

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har den liggende hyllen (heter LACK da men) som dere har montert ben på. Denne hyllen er hul inni, og tåler ikke allverden. Det har vært flere tilfeller der det har blitt stor belastning på hyllen, og beina har gått igjennom nederste hylle og gjort at plasma faller i gulvet osv.

Det er ikke anbefalt fra Ikea sin side å bruke denne med bein på da den ikke tåler det. Dere tar også litt av stabiliteten når dere monterer kun 1 av de "hylleplatene". Liggende på gulvet tåler den MYE, men på bein er det verre.

Det kan være en tankevekker. Dette er ikke noe som dekkes av forsikringen...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Så for meg ut som en litt "customized" oppli? :lol:
    Har tatt utgansgspunkt i en "Oppli", det stemmer det. Vil tippe min er ca en halvmeter bredere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Ikea benk (husker ikke navnet). Mye likt som selges andre steder til 3 ganger så høy pris. Hvor bra kan egentlig laminerte sponplater bli?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ikke engang tenk på...

Jeg kjøpte et tvbord på jysk for et par år siden til 500 eller no sånt. Hule stålstaver med frosset glass til hyller. Hadde akkurat fått alt på plass og koblet sammen i tvbordet, da jeg skulle skyve det inntil veggen. Da knuste glasset som tven stod på, og startet turen nedover. Tok med seg rubbel og bit, til av-delene inkl tven stod stablet på golvet mellom stavene... Glass OVER ALT. Godt at annlegget var det første jeg tok med meg, da jeg flytta (lite å rydde for å få tak i alle glassbitene)

Handlet aldri mer på jysk etter dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjemlaget da jeg ikke fant noen som passe romslig. laget av stålramme og kledd med mahogny lister(gammle køy sider fra båt) samme list på høytaler stativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking rack

ja det var det da!
    jeg har et rack som heter TARGET AUDIO PLC dette er opprinelig 6 hyllers med sota herdet glass som er seksjonert med stål rør,
    denne har en pris på ca 7500kr komplett!!
    fikk kjøpt den av en lokal elkjøp forhandler som hadde brukt den som utstilling til forsterkere, fikk den for 1500kr
    trur ikke jeg hadde kjøpt den for fullpris, den er veldig stabil med 4 hjul. :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Syns det så veldig bra ut jeg, det er flexy rack eller? De sorte rørene var veldig kule, skal du male eller lakke hyllene også?

Jeg kunne tenkt meg å bygge noen sånt til elektronikken som ikke står i "tv-bordet"... Er det plast-rør du har brukt? Hvis dette er hastverksarbeid så burde du klare å bygge perfekte ting når du har god tid

A
    Racket består av fire hobbyplater på 105x40 cm, separert av plastrør (kjøpte et par meter på Biltema, saget opp og sprayet svart, herav noe av hastearbeidet, mye ujevn farge), og det hele holdes sammen av noen tynnestålstenger (fem av dem, hvert hjørne og midten bak). Rørene er ikke festet på noe vis, det holdes bare sammen av platene, sitter bra når det hele er skrudd sammen. Racket står på noen gummiknotter laget for vaskemaskiner og slikt. Hele greia kom på rundt 700 kroner, såvidt jeg husker.

Skulle jeg gjort det mer skikkelig, ville jeg:
    - Sprayet rørene på nytt, dekket litt bedre
    - Pusset og lakkert platene igjen; én hastelakkering er litt slapt
    - Avrundet kantene mer
    - Festet noen muttere her og der for å gjøre det mer solid, hadde opprinnelig ikke planer om så stor TV

Male det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre, har såpass mye møbler i den fargen at det passer bra inn her, og litt kontrast til høyttalerne skader ikke.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Plass til senterkanal? Det er vel neppe alle sentere som passer inn der?
    Hvor stor plass er det? Har selv sett mange fine møbler som jeg ikke kunne bruke pga. liten plass og fleksibilitet for senter.
    Nåværende senter fikk akkurat plass i soundstyle møbelet jeg har, men jeg må ta ut hylleplatene for å få den ut fordi den er høyere enn mellomrommet mellom stålrammene
    Skal bytte til en senter som er litt lavere men mye større snart
    55x19x36cm...

Virkelig synd at det ikke lages flere møbler som passer for store senterhøyttalere.

A
    Maks høyde på senter: 18 cm om man ikke fikser litt selv, topp platen ligger løst.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg bredde og høyde på et rom i Oppli? Lurer på om jeg får plass til min CC 800 S inni. Og de hylleplatene er valgfritt tilbehør?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Noen som kan fortelle meg bredde og høyde på et rom i Oppli? Lurer på om jeg får plass til min CC 800 S inni. Og de hylleplatene er valgfritt tilbehør?
    Cirka 43cm bred hvert rom, og rundt over 30cm høy.

Platene er valgfrie.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimensions (HxWxD) 180 x 520 x 298mm
    Hmmm.... Noen forslag til møbel hvor jeg får plass til min center i midten? Skulle gjerne hatt plass til RX-V2600 og DVD-spiller og slikt på sidene.

Mitt lerret bør ikke være høyere på veggen enn ca 50, så jeg må kanskje vurdere å plassere komponentene et annet sted i rommet enn foran?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har malt oppli-benken sin svart? hva maling brukte dere?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Flotte greier:-)
    Skulle til å kjøpe en gjennom jobben, men da jeg oppdaga at de fleste har IKEA-benk så fant jeg ut at jeg skulle bruke mine kunnskaper om IKEA-produkter. Så det blir en benk laget av 3,5meter benkeplate i eik, med ett lite innslag av MDF. Har saga til delene og på mandag blir det en liten tur dit på formiddagen for å lage ferdig hull. Blir med låse-skruer så det ikke blir noen skruer på sidene. Har verktøy på jobben så det blir vel en smal sak:-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gjerne legge inn bilde av det ferige produktet da. Høres ut som et solid stykke møbel.

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lag selv

Får jo ikke plass til godsakene på vanlige benker.. ellers så blir det for tungt.
    lag selv, det har jeg gjort i skifer.. skifer ruler...

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å kjøpe denne :

Inbound 4120

For oss vanlige dødelige som ikke har fjaksten komponenter er denne ok å ha i stua, men kanskje ikke akkurat et "HiFi"-møbel....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan gjerne legge inn bilde av det ferige produktet da. Høres ut som et solid stykke møbel.
    Blir vel bilde iløpet av 2uker vil jeg tro:-)

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •