En stk anbefaling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En stk anbefaling!

Hei

Jeg har et anlegg bestående av Dali Ikon 6, Denon avr-2106 og Tara Labs Omni 3 kabler. Årsaken til at jeg skriver dette er bare at jeg er så sinnsykt fornøyd med denne kombinasjonen!!!!! Dette må da være det man mener med at forskjellige komponenter oppnår en syntese! Stereobildet og lyden er så usaklig bra at jeg bare blir sittende og måpe på ALLE typer musikk! Hadde først NAD C372 og denne fungerte glimrende med CV høytalere men denne fikk ikke frem potensialet i Ikon 6 høytalerne. Med Denon receiveren åpnet lydbildet seg noe helt enormt, og lyden ble perfekt crisp uten antydning til pågående diskant. For første gang merker jeg at jeg kan se på film og høre på musikk uten å faktisk tenke på at høytalerne er der. Jeg har faktisk oppnådd det som i mine ører er tilnærmet perfekt lyd for en langt billigere penge enn jeg hadde trodd! Jeg har faktisk store problemer med å tro at det kan gjøres stort bedre selv dersom man bruker det dobbelte av hva denne kombinasjonen koster. Har riktignok bare et anlegg med noen nautilus høytalere å sammenligne med, men likevel tør jeg påstå dette!

Så her er konklusjonen:
    Er du ute etter et anlegg som låter usannsynlig bra bra på stereo og som også kan bygges ut til surround, anbefales Ikon 6 og Denon receiveren på det sterkeste!! Omni 3 kablene er også særdeles viktige. Lyden var betraktelig mye mer kjedelig med f.eks Tara Labs Klara.
    Det er godt mulig at andre komponenter kan gjøre ting bedre, men jeg har sålangt ikke vært borti noe som kommer i nærheten av denne kombinasjonen til denne prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet blindtest på kabelforskjellen ??
    Jeg blir gal av alle kabel diskusjonene. Og vet aldri sikkert på om jeg selv hører STOR forskjell på de forskjellige kablene jeg har prøvd.
    Jeg bruker nå Tara Labs selv

Gratulere forresten med optimal lyd :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet noen blindtest nei. Men jeg og to andre hørte klart forskjell. Ingen av oss hadde noe tro på at kabler hadde noe særlig å si, men det viste seg altså at det hadde det. Å si at det var stor forskjell er å ta litt hardt i. Men stereobildet og oppløsningen i diskanten ble definitivt bedre. Hvilken lyd som er best er vel smak og behag. Det virket som om Omni 3 hadde en god del bedre stereobilde og dybde/bredde, samt at diskanten ble mer oppløst. Mellomtonen synes jeg imidlertid virket noe mer tilbaketrukket i forhold til Klara.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Og vet aldri sikkert på om jeg selv hører STOR forskjell på de forskjellige kablene jeg har prøvd.
    Hvis du ikke vet om du hører forskjell, er det vel ett fett hvilken kabel du bruker? Dersom du, når du setter deg ned for å høre musikk, ikke vil oppdage om noen har byttet ut kabelen din med en annen, er det vel helt likegyldig hvilken det er som står i?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med det nye alegget ditt.
    At du er fornøyd er jo det essensielle i dette. Det er nemlig ditt anlegg, og dine ører ;-) At en da blir fornøyd er jo helt supert !:grin:

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk også Dali Ikon 6 (samt Vokal Ikon 2 senter og Concept 2 til bakhøyttalere), Denon 2106, Vincent SP-331 og Tara Labs Omni 3.

Denon 2106 driver senter og bakhøyttalere, mens SP-331en driver frontene.

Er også veldig fornøyd! Grunen til at jeg kjøpte Omni 3 kabelen til frontene er ikke at jeg tror lyden blir noe bedre, men at det ser tøffere ut samt enklere å koble med banan plugger.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelt post..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hei

Jeg har et anlegg bestående av Dali Ikon 6, Denon avr-2106 og Tara Labs Omni 3 kabler. Årsaken til at jeg skriver dette er bare at jeg er så sinnsykt fornøyd med denne kombinasjonen!!!!! Dette må da være det man mener med at forskjellige komponenter oppnår en syntese! Stereobildet og lyden er så usaklig bra at jeg bare blir sittende og måpe på ALLE typer musikk! Hadde først NAD C372 og denne fungerte glimrende med CV høytalere men denne fikk ikke frem potensialet i Ikon 6 høytalerne. Med Denon receiveren åpnet lydbildet seg noe helt enormt, og lyden ble perfekt crisp uten antydning til pågående diskant. For første gang merker jeg at jeg kan se på film og høre på musikk uten å faktisk tenke på at høytalerne er der. Jeg har faktisk oppnådd det som i mine ører er tilnærmet perfekt lyd for en langt billigere penge enn jeg hadde trodd! Jeg har faktisk store problemer med å tro at det kan gjøres stort bedre selv dersom man bruker det dobbelte av hva denne kombinasjonen koster. Har riktignok bare et anlegg med noen nautilus høytalere å sammenligne med, men likevel tør jeg påstå dette!

Så her er konklusjonen:
    Er du ute etter et anlegg som låter usannsynlig bra bra på stereo og som også kan bygges ut til surround, anbefales Ikon 6 og Denon receiveren på det sterkeste!! Omni 3 kablene er også særdeles viktige. Lyden var betraktelig mye mer kjedelig med f.eks Tara Labs Klara.
    Det er godt mulig at andre komponenter kan gjøre ting bedre, men jeg har sålangt ikke vært borti noe som kommer i nærheten av denne kombinasjonen til denne prisen.
    Tja... om man ikke hører forskjell på lyden på et anlegg som koster det dobbelte så er det 2 (eller flere) grunner til det: enten vil man ikke høre foskjell eller så har man dårlig hørsel...:wink:
    Hvis man sjekker ut et anlegg til dobbelt pris vil man i de fleste tilfeller høre et lydbilde som tilfører bedre fundament i bassen, bredere stereoperspektiv, klarere mellomtone, bedre oppløst diskant osv osv... (her er dog ingen absolutter)
    Det er i alle fall min erfaring med lytting til anlegg i forskjellige prisklasser :razz: En annen ting er at forskjellige kombinasjoner vil høres forskjellig ut og smaken er som baken som man vet... til syvende og sist må man finne det som man mener gir mest for pengene og gå for det!

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.Vet ikke om jeg hører forskjell på høyttaler kabler....har ikke prøvd å samenligne lyden fra 2 forskjellige kabler...men kjører taralabs kabler selv,pga det er litt mer fancy enn biltema kabler + ser bedre ut :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Tja... om man ikke hører forskjell på lyden på et anlegg som koster det dobbelte så er det 2 (eller flere) grunner til det: enten vil man ikke høre foskjell eller så har man dårlig hørsel...:wink:
    Hvis man sjekker ut et anlegg til dobbelt pris vil man i de fleste tilfeller høre et lydbilde som tilfører bedre fundament i bassen, bredere stereoperspektiv, klarere mellomtone, bedre oppløst diskant osv osv... (her er dog ingen absolutter)
    Det er i alle fall min erfaring med lytting til anlegg i forskjellige prisklasser :razz: En annen ting er at forskjellige kombinasjoner vil høres forskjellig ut og smaken er som baken som man vet... til syvende og sist må man finne det som man mener gir mest for pengene og gå for det!
    Jeg sa aldri at jeg ikke hører forskjell på mitt eget anlegg og et anlegg i en helt annen prisklasse. Jeg sa at det ikke nødvendigvis er så mye bedre lyd i et slikt anlegg i mine ører.. bare noe annerledes. Nå skal det sies at jeg er mest opptatt av at musikken gjengis på best mulig måte og ikke nødvendigvis på den mest korrekte måten

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opp gjennom årene benyttet mange ulike kabler i ulik prisklasse. Min konklusjon er at det er mye å hente på ht-kabler opp til 2000kr, men etter dette er det svært liten forskjell og lite å hente. Bruker i dag DIY kabler som kostet meg 230kr for 2x2,5m, 6 timer arbeid og en liten plaster rull... Har testet de kablene mot dyre kabler i mine øyne ( Nordost Red Dawn ) og jeg kalrte ikke å høre forskjell på dem.

Hadde en kompis som byttet mellom de ulike kablene for meg. Slik at dette ble en blindtest. Hadde tre kabler. Mine hjemmelagde, Nordost og biltema kabler. Jeg fant biltema kablene hver gang, men tok ofte feil av de andre. Konklusjonen min er: Det er mye å hente på kabler intill en viss sum. Dette bestemmes av kvaliteten på resten av komponentene og av ørene dine. Hva som er rett for deg, behøver ikke å vere rett for noen andre. DIY kabler kan også vere noe for de som har tid og vilje til å lage.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •