Teknisk: Kvalitetslyd fra PC via ekstern DAC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for deg kanskje
    for produsenter som også bestiller 10.000 koster de ingenting...

mener ivar løkken på hifisentralen som driver å designer en dac kunne skaffe verdens beste chip for 10spenn.

uansett, poenget var at dacn alene ikke betyr en drit om analogdelen, power og resten som utgjør 90% av de fleste dacbokser ikke er god

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    mener ivar løkken på hifisentralen som driver å designer en dac kunne skaffe verdens beste chip for 10spenn.
    Hvilken chip er det, og hva gjør den til verdens beste?

Sitat Opprinnelig postet av flexxo
    HD970 bruker AD1955. Dette er det nye flaggskipet til Analog Devices, og ligger på en veldig kort liste over de beste dacene som finnes på markedet i dag.
    Høres jo veldig positivt ut, selv om, som einis sier, sier det lite om analogdelen.. Men har du en kilde til det? Hadde vært interessant å lese mer om den.. Om det er andre komponenter i HD970 som begrenser godlyden, er det jo mulig å prøve seg på litt modding...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hvilken chip er det, og hva gjør den til verdens beste?
    målinger selfølgelig. designere sitter neppe å lytter, de forstår bare tall. ting som organisk klang, luftig topp, perspektiv osv tar PR-avdelingen seg av

husker ikke type akkurat nå, men han har skrivi litt om det på sentralen, ta et søk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Marantz 5400, Primare DVD26 og H/K970 som CD-spillere via McI forsterkeri og SA Explorer hos HFC. Min vurdering fra den gang var at Primare var best, H/K på en god annen plass og Marantz helt klart sist. Droppet derfor H/K970 og kjøpte en DVD26, selv om den ikke hadde DAC.

Nå har flere receivere Ethernet og USB, så jeg synes ikke lenger min initielle tanke er relevant for meg lenger.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    uansett, poenget var at dacn alene ikke betyr en drit om analogdelen, power og resten som utgjør 90% av de fleste dacbokser ikke er god
    Og dette pleier Harman Kardon å gjøre veldig bra. Spilleren lyser av kvalitet som er bemerkelsesverdig til en pris på 3500,-. Og ikke minst gir den muligheter for modding, hvis det skulle falle i smak. Derfor tør jeg trygt å anbefale den. Nok om det.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke muligheter for modding tenker du på? vet du om noen som har moddet en slik? Har nesten bestemt meg for å prøve den, og kunne godt tenke meg å tweake den mest mulig(gitt at resultatet utvilsomt blir bedre.)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerte bare på AD1955, de sitter også i min Philips 963Sa !
    L C Audio Technology / Philips DVD963SA
    24/192 upsampling, sacd multikanal, 2 stk xo3 clocks, Ad1955, Black Gate kondiser osv osv, og herregud, den er snart Vintage !
    Kan ikke sige jeg hører den store forskjellen med oversampling dog....men jeg har aldrig hatt lyst til å "oppgrade" cd spiller.

Du kan sjekke LCAudio sin side for modding, både med det ene og det annet...

Fra pc er der da en del måter å oppgradere lyden på. Du kan route lyden til en DAC ved stereoanlegget med Airport Express og da inn i en DAC eller du kan bruke en USB/Firewire DAC alt etter hvor du vil ha utstyret.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hvilke muligheter for modding tenker du på? vet du om noen som har moddet en slik? Har nesten bestemt meg for å prøve den, og kunne godt tenke meg å tweake den mest mulig(gitt at resultatet utvilsomt blir bedre.)
    Jeg tenkte egentlig mest på å lage et dedikert analogtrinn. Enten et superenkelt rørbasert et, eller med noen gode op-amper. Det er jo kanskje ikke helt enkelt, men du får en helt ny spiller for å si det sånn. LC Audio kan hjelpe til med småplukk, uten at du nødvendigvis får de mest overveldende resultatene. De har sannsynligvis modifisert slike spillere før. Det er også mulig å bytte kun op-ampene, men de ser ut som de er overflatemonterte, og da er det noe herk.

Godt mulig jeg kommer til å bruke denne spilleren som basis for et prosjekt i nær fremtid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte til Hificenteret før jeg kjøpte min hk hd970 cd-spiller. Han sa at den kunne konkurrere med spillere opptil kr. 10.000. Det synes jeg er useriøst av hificenteret. Men jeg bestilte en likevel da. Lyden på den er meget bra, luftig med mye bass, men selvfølgelig litt "digitalt" lydbilde. Men vi snakker jo om en spiller til bare 3500 også da. Til prisen tror jeg ingen slår den, og kanskje opptil 5000 også kan den slå godt fra seg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •