Canare 4s11 biwire kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canare 4s11 biwire kabler

Heisann

Tok en råsjangse på ebay og kjøpte Canare 4s11 biwire kabler 2x3meter fra USA til den nette sum av 250kr. Lurer på om folket her har hørt om dette merket før? Fant ikke så mye på nett men de skal ha fått god omtale. Satser på at det ikke var alt for ille pris, var nok et impulskjøp da jeg har ergret meg over flatkablene jeg kjøpte for en periode tilbake.

"NEW Canare 10 ft pair [2 cables 10ft long each] of 4s11 cable with gold spade connectors.These spade connectors are very high quality.Piltered pure brass with 24kt gold covering."

Mh
    RP

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktene er laget av messing som det er lagt gull på utsiden av.
    Sikkert helt kule kabler men jeg har hørt en og annen som har snakket stygt om messing i signalveien

Hvordan høres de ut da? Prisen var jo ikke akkurat avskrekkende heller..

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen anelse hvordan de låter, da de enda ikke er kommet i posten. Kjøpte de for 30$, og så de gikk for 90-100$ i vanlige butikker. Kommer tilbake når jeg får testet dem med et lite review hvis det er ønskelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snublet selv over Canare i dag!
    Blue Jeans Cable UK--Quality Cables at Reasonable Prices

Ferdig terminert, får man 2 x 3m^2 (banan i begge ender) + frakt for ca. 550kr + mva (750-800kr levert på døren).

ref.: Audioholics 2004 Product of the Year Awards

Custom Installation Alternative Canare 4S11

Alternatively if you are running cables behind sheetrock or don't concern yourself with appearances, Blue Jeans Cable offers the virtually identical cable known as Canare 4S11 with a compression plug termination for about 60% cheaper.

MSRP: $117 for a 3 meter pair (terminated)
    Da sammenlignet med: River Cable StarFlex SPX
    ref.: Speaker Cable Reviews - Faceoff 2

--

Kabelen den sammenlignes mot:
    For a beautifully crafted speaker cable that measures as well as it looks and offers superb banana compression terminations check out River Cables StarFlex SPX speaker cables. It's about 35% cheaper than their Flexygy 6 speaker cable and actually measures lower in inductance and resistance making it their best value and performing speaker cable in their product line up. I really like this cable's performance, appearance and build quality.

MSRP: $195 for a 3 meter pair (terminated)
    mao. den er nesten identisk med en kabel som er 35% billigere enn Flexygy 6 og har lavere induksjon og motstand. Kabelen den sammenlignes med, er "klassens vinner". Mao. skal nok denne kabelen Canare kunne sammenlignes med kabler i ca. 2.5x dyrere prisklasse, jfr. artikkelen.

(ja, jeg baserer alt på den artikkelen: Audioholics 2004 Product of the Year Awards )

Det var også i år 2004, som kanskje har noe å si på prisnivåer på kabler(?).

Yes, jeg vet tråden er gammel, men jeg mener dette kan være relevant informasjon, da speisellt siden det er få tråder om denne kabelen i Norge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •