Støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Støy

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy

Har en panasonic surround forsterker, og en sub med DSW-400 forsterker i.
    når anlegget står stand by, støyer subben endel, men når jeg kobler fra signal-kabelen, så detter nivet på støyet i subben relativt mye, nok til at man ikke hører det med litt avstand (må helt inntil for å høre det).

forsterken er foret med optisk signal, så støyen må enten ligge i forsterker eller signalkabel.
    Signal-kabelen jeg bruker for øyeblikket er en eldre RCA kabel til en prosjektor, svart, ser helt "vanlig" ut, men er relativt tykk, tror dere det er den eller forsterkeren er kilden til støyet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med de jeg kjøpte forsterkeren av, og de ba meg kontrollere om subben var koblet til jordet eller ujordet uttak i veggen.
    Det var jordet, siden da recievern min ikke er jordet, så fulgte støyen med ut til subben, for deretter å gå til jord. dette støyet MYE i bassen.

Har derfor koblet subben i en stikk uten jord, og da forsvant 90% av støyen. (litt må det være ;-) )

MEN! Hva er best, koble egen jordleder til reciever chassi, og kjøre alt i et jordet system, eller bare holde jordingen vekk fra alt?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om dette?