Lydnivå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Lydnivå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydnivå?

Vet ikke helt om dette blir riktig plass å had denne topicen,,, men prøver læll, bare flytt hvis det ikke stemmer.

Det jeg lurte på, da alle av oss er særdeles glad i film og musikk, så er jo hørselen ekstremt viktig.

Så dere som har drevet med dette i endel år, hvordan er det med hørselen deres.

Så hvordan synes dere at hørselen deres er? samt hva synes omgivelsene om lydnivået deres 8)

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørselen min er bra spiller aldri så høyt at det gjør vondt ørene 8)

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk hørselen litt svekket på det ene øret etter en episode i det militæret. Ikke noe som plager meg til daglig.
    Jeg liker å ha godt med lyd når jeg ser film, men ikke noe ekstremt (ca. halv styrke på receiverens volumkontroll). Er veldig redd for å svekke egen hørsel ytterligere, samt at jeg ikke vil ødelegge barnas hørsel, så jeg prøver å holde litt igjen på lydstyrken. Man bør absolutt ikke spille så høyt at man får vondt i ørene, nei. :wink:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skal handle utstyr, har jeg alltid fokusert på at lyden må være bra, også på lavt volum. Resultatet er at jeg ikke behøver(og har heller ikke mulighet til) å spille høyt, da film/musikk/spill allikevel er engasjerende på moderat volum.
    hadde tidligere problemer med skurring i høyre øre av høy spilling med discman og hodetelefoner, men løste problemet med "revaxør" fra apoteket.Vil anbefale andre å prøve det.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    når jeg skal handle utstyr, har jeg alltid fokusert på at lyden må være bra, også på lavt volum. Resultatet er at jeg ikke behøver(og har heller ikke mulighet til) å spille høyt, da film/musikk/spill allikevel er engasjerende på moderat volum.
    hadde tidligere problemer med skurring i høyre øre av høy spilling med discman og hodetelefoner, men løste problemet med "revaxør" fra apoteket.Vil anbefale andre å prøve det.
    Hva er revaxør for noe?

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyllevæske. Løser opp ørevoks og andre ting du har inni der.... :lol:
    Får kjøpt det på apoteket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere som har drevet med dette i endel år, hvordan er det med hørselen deres.

Så hvordan synes dere at hørselen deres er? samt hva synes omgivelsene om lydnivået deres

Hørselen min er bra den Jeg spiller aldri så høyt at jeg får vondt i ørene. I tillegg så har jeg alltid brukt ørepropper på konserter.
    Det gjelder å ta vare på hørselen, du får tross alt bare utlevert ett par ører til et helt livsløp.

Ettersom jeg har et dedikert og ganske lydisolert hjemmekino-rom kan jeg guffe på en del uten å plage omgivelsene for mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det er oppfunnet mye fint innen høreapparater til jeg blir pensjonist :wink:

Bor i enebolig så når samboeren er ute kan jeg spille som jeg vil. Syns jeg hører bra enda

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •