Logitech Harmony 885 Remote

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 885 Remote

Har skaffet meg en Logitech Remote Harmony 885, og jeg må si at jeg endelig har fått en multikontroll som bare funker. Jeg kan justere ALLE komponentene mine med en kontroll. Det fete er at jeg kobler den bare til Pcèn og henter config direkte fra nettet ved å taste inn merke og modelnavn.... Den dimmer også lyset i rommet om du vil, eller andre ting som kan fjernstyres :-) Enda et MÅ HA produkt og jeg er kjempefornøyd. Det tok litt tid å innstallere den da det ikke er 100% logisk på alle installasjons tingene, men etterhvert gikk det greit. Fint å kunne trykke på 1 knapp. Så slår den på TV, DVD , Reciever, og setter den til input DVD og TV til riktig Scart ingang... Genialt.... Fler som har prøvd den ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, kjøpte en slik i august, men har ennå ikke kommet meg rundt og fått benyttet den i særlig grad.

Det er vel svært lite denne kontrollen IKKE kan benyttes til, så det er et kjempeprodukt - ja!

Tenkte jeg skulle ta den i bruk når jeg fikk litt tid til å tweake den... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at den er genial, bruksanvisningen kunne imidlertid vært litt mer logisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine er at når du forstår gangen i hvordan du forenkler prosessene den skal gjennomføre går det utrolig fort å endre dem... Jeg har selv to lydoppsett, både et i stuen og et i loftstuen og jeg trenger KUN 1 stk fjernkontroll som styrer hele greia. Min kone er jo overlykkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres knall fint ut men...

Jeg har kjøpt meg Logitech Harmony H659, og hadde håpet den skulle gjøre akkurat det din gjør, men jeg klarer ikke engang og instalerer f..skapet.
    Den får ikke kontakt med server når jeg kopler den på pc. Har sendt flere mailer til support, men ingen svar. Meget skuffende! Returnerer hele greia..

Hilsen missunnelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB !!! Husk å slå av internal firewall om du skal ha kontakt for automatisk oppdatering. Ellers så må du starte den linken som den henviser til dersom du ikke mottar en automatisk popup. Prøv det ! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fete er at 1 ( ja KUN 1 ) knapp gjør alt du ber den om, og kan senke lyset i rommet, slå på TV eller projector, senke lerrettet, slå på alle de nødvendige units for prosessen og slå av alle andre units, bytte til riktige signal kanaler, TV/AV kanaler og trykke play på DVD spilleren.... Og alt dette i den rekkefølge du vil, og alt du gjør er å trykke på den knappen du selv navngir til f,eks... " SE VIDEO "
    Jeg er overrasket over at ingen flere har meldt her inne at de har skaffet seg den... Jeg er helt avhengig blitt av den.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 885, men har ikke hatt tid å sette meg ned å gjøre det skikkelig.
    Kjørte bare en rask installasjon og ble vel ikke imponert over resultatet, men utifra de fleste brukerene å bedømme så må det jo gå ann å få det til skikkelig. Synes å minnes endel "Advanced" knapper jeg ikke testet under oppsettingen.

Det jeg har lagt merke til så langt er at det er endel "knapper"/funksjoner som ikke virker, feks mot min H/K AVR635
    Hadde vært gøy om man kunne lage sin egen grafikk, samt at man slapp å programere mot WEB.

Men, så det er nevnt, jeg har ikke brukt mange minuttene på min 885 enda, så jeg har ingen rett til å kaste terning Antar fortsatt at den kan bli en "Go-ing"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Vanskelig å være objektiv når den ikke har blitt testet ut ordentlig... Jeg foreslår at du atr deg den tiden det tar å sette deg ordentlig inn i denne.
    Og et svar litt lengre opp : Det hele med nettconnection på denne er jo det som nettop gjør den så genial... Du trenger ikke å kjøre " learn" på remoten.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 spørsmål:

1. Kan denne brukes til å styre PC? (via USB adapter o.l.)

2. Jeg har en PC stående i rommet ved siden av stua hvor jeg har receiver, TV etc. Er det lang rekkevidde på denne fjernkontrollen? Noen som vet om gode muligheter for å forsterke signalet fra en slik fjernkontroll?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke laget for å styre en pc. Rekkevidden er ikke god nok til et annet rom. Hva da heller med et mediasenter ? feks noe som dette..
    http://www.pinnaclesys.com/PublicSit...Center+200.htm

Eller dette

http://www.pinnaclesys.com/PublicSit...nter+1000g.htm

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Den er ikke laget for å styre en pc. Rekkevidden er ikke god nok til et annet rom. Hva da heller med et mediasenter ? feks noe som dette..
    http://www.pinnaclesys.com/PublicSit...Center+200.htm

Eller dette

http://www.pinnaclesys.com/PublicSit...nter+1000g.htm

De har jeg fått nok av. Har forsøkt, men det blir aldri en god nok løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg kjøpte nylig harmony 895 med RF. Slet først med å sette opp tv dvd osv. Måtte da installere nyeste versjon av programmet samt oppdatere til nyeste firmware på kontrollen. Da fikk jeg mulighet til å oppdatere kontrollen med instillingene. Men har ikke fått den til å fungere enda. Den fryser når man trykker på en knapp for å f.eks. slå av tven. Da må jeg ta ut batteriet. Det er det. Kommer ikke videre.

Har brukt 2200 kr på den og den fungerer ikke...kjipt...
    Hadde planer om å kjøpe pc styrings boksen til denne som koster 500. Men det blir ikke aktuelt før jeg får den til å fungere...

noen som har noen tips til hva som kan være galt?

Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Har skaffet meg en Logitech Remote Harmony 885, og jeg må si at jeg endelig har fått en multikontroll som bare funker. Jeg kan justere ALLE komponentene mine med en kontroll. Det fete er at jeg kobler den bare til Pcèn og henter config direkte fra nettet ved å taste inn merke og modelnavn.... Den dimmer også lyset i rommet om du vil, eller andre ting som kan fjernstyres :-) Enda et MÅ HA produkt og jeg er kjempefornøyd. Det tok litt tid å innstallere den da det ikke er 100% logisk på alle installasjons tingene, men etterhvert gikk det greit. Fint å kunne trykke på 1 knapp. Så slår den på TV, DVD , Reciever, og setter den til input DVD og TV til riktig Scart ingang... Genialt.... Fler som har prøvd den ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 895 versjonen kan du styre pcen. RF funksjonen har 30m rekkevidde

Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    2 spørsmål:

1. Kan denne brukes til å styre PC? (via USB adapter o.l.)

2. Jeg har en PC stående i rommet ved siden av stua hvor jeg har receiver, TV etc. Er det lang rekkevidde på denne fjernkontrollen? Noen som vet om gode muligheter for å forsterke signalet fra en slik fjernkontroll?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du fått tak i 895? Venter fortsatt på at noen skal få denne inn, slik at jeg kan få bestillt den... Står ubekreftet om 1-2uker på de fleste nettbutikker.

Ang feilen din... sikkert en tidlig firmware bug, da denne er helt "fersk". Har du prøvd å sjekke Logitech sine sider, evn kontaktet support der..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke noen fjernkontroll som heter 895 på logitech sine nett sider.. så jeg lurer litt på hvor du fant din??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare de norske sidene som er dårlig oppdatert. Sjekk for USA eller en av nettbutikkene....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der ja men den er jo billigere en 885'en jo og jeg kjøpte den for en knapp måned siden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte den igjennom distributøren Eet.no
    Fikk den levert 17jan. Har sjekket de sidene jeg får tilgang til gjennom oppdateringspanelet. Der har jeg ikke funnet noe fornuftig. Har ikke tatt kontakt med support. Leste her på forumet at de ikke svarer på henvedelser?

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvor har du fått tak i 895? Venter fortsatt på at noen skal få denne inn, slik at jeg kan få bestillt den... Står ubekreftet om 1-2uker på de fleste nettbutikker.

Ang feilen din... sikkert en tidlig firmware bug, da denne er helt "fersk". Har du prøvd å sjekke Logitech sine sider, evn kontaktet support der..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]Hvor har du fått tak i 895? Venter fortsatt på at noen skal få denne inn, slik at jeg kan få bestillt den... Står ubekreftet om 1-2uker på de fleste nettbutikker.
    QUOTE]
    Jeg vet at denne er tilgjengelig fra leverandørens lager.. Så den burde være tilgjengelig nå... Netshop får den inn om et par dager

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •