Ny Stereo.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Ny Stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Stereo.

Hei.
    Jeg trenger sårt et nytt anlegg for det jeg har nå synger på siste verset. mye knatring i høytalerene. Er noen gamle Jamo 170 og forsterkeren er en gammel JVC RX.616R.

Det jeg er på jakt etter en noen gode høytalere til en normal pris. ca.10k for høytalere og forsterker.(helt litt under)
    Jeg skal bruke anlegget mest til musikk/film. men skal også kobles til PCen. Det må være høytalere med god bass. spiller mest Rock/Metal.
    Må også være mulighet for oppgradering til hjemmekino med tiden.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef, Klipsh, PSB, Dali, det finnes mange alternativer til den prisen.. Hvis du vurderer brukt så finnes det ennå fler
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til den prisen hadde jeg sett på cerwin vega. passer bra til de musikk stilene

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å besøke HiFi-klubben, HiFi Center kjeden, osv osv.. Der kan du i ro og mak prøvelytte til forskjellige merker og modeller.. Det høres ikke ut som om du har så veldig lang HiFi erfaring bak deg så du bør høre på litt forskjellige typer høyttalere for å finne ut åssen lyd du liker... Produktomtaler og anbefalinger er en fin pekepinn, men det kan hende at en høyttaler som får best i test ikke faller deg i smak.. Dessuten spiller rommet ditt mye inn så hvis du har mulighet; lån med deg hjem!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef, Klipsh, PSB, Dali, det finnes mange alternativer til den prisen.. Hvis du vurderer brukt så finnes det ennå fler
    Nei. Brukt vil jeg ikke ha.

til den prisen hadde jeg sett på cerwin vega. passer bra til de musikk stilene
    Hvordan er lydbilde i CV sine høytalere? mye grums? trenger ren lyd.

Jeg tenker jeg tar en tur på hifiklubben i Bergen når jeg har fått noen pekepinner på hva jeg burde høre på.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg ville jeg uten tvil valgt noen PSB T65. Det er skikkelig gode høyttalere som kan både spille pent, åpent og med et skikkelig trøkk i bassen. Eller så kan du som nevnt tidligere, ta deg en runde på hifiklubben, hifi centeret, osv.. Kommer an på hvor du bor og hva de har der.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste litt feil jeg T65 koster jo alene 10 000. Men Til ti tusen til sammen vil jeg kanskje valgt Dali 6006, Concept 6 eller Suite 1.7 som er noen høyttalere jeg liker skikkelig godt. Alt dette får du på hifiklubben. Og forsterker ville jeg sett på denne:http://www.hificenter.no/shop_item.c...,43,79&id=1217

eller denne:http://www.hificenter.no/shop_item.c...1,44,83&id=851

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha ny stereo,med dine kriterier og budsjett,så slipper du nok ikke unna bruktkjøp.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hvis det er for både høttalere og forsterker så må du handle brukt hvis du vil ha god lyd
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skade å kjøpe brukt forsterker herifra

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke sjangs til å få ht + forsterker til 10k som spiller rent samtidig som det er trøkk. Vanskelig nok å finne om du skal bruke 10k bare på ht, bør helst på brukt da også...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag:

Høyttalere,Dali 8008 til 4998 kr: http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=174

Forsterker,Harman/Kardon HK 970 til 4995 kr: http://www.hi-fi-center.no/shop_item...,43,79&id=1217

Dette er et anlegg de fleste vil være fornøyd med. Noen her er mer kresen enn andre,men jeg vil påstå at det anlegget jeg har satt opp gir god lyd.
    Det passer også ypperlig til den musikksmaken trådstarter har.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    du har ikke sjangs til å få ht + forsterker til 10k som spiller rent samtidig som det er trøkk. Vanskelig nok å finne om du skal bruke 10k bare på ht, bør helst på brukt da også...
    Så du mener det anlegget jeg satt opp ikke har trykk og brukbar lydkvalitet?
    Det du sier er tull for noen og sant for andre. Det er ikke alle som trenger bruke en formue på et anlegg for å være fornøyd vet du.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det er mulig å være fornøyd med noe som ikke koster all verden, det er jeg vel eksempel på selv, da jeg har CV hjemmekino..?? Det trykker bra, men jeg er jo langt i fra fornøyd med kvaliteten, men samtidig kan jeg leve med kvaliteten til V-serian, men ikke sjangs på clsc!!

Ang trykk kombinert med at det skal være pentspillende merer jeg at jeg har funnet "det riktige" med mine CM6 ht'ere, men disse koster jo 18-19k. Jeg kan ikke komme på noe særlig under den prisen som har trykk men samtidig som kan klassifisteres som pentspillenede.

Men som nevnt det går helt klart å leve med kompromiss fra begge sider så kommer man til en løsning man er (sånn passe?) fornøyd med. Men skal man ha i pose og sekk blir det dyrt :-(

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Teh Audio Noob!

Selv om du i utgangspunktet ikke vil ha brukt, ber jeg deg tenke deg om et par ganger.

- Det er veldig trygt å handle brukt i Norge. Har handlet mye, og har ennå ikke kommet over en sleip fyr.

- Du får omtrent dobbelt så mye for penga når du handler brukt.

Hvis du uansett skal kjøpe nytt, så tror jeg at Dale Concept 6 høyttalere til 3500 for paret er bra.

Bruk så 5000 kroner på en DENON PMA1055PS.

Totalt blir dette 8500 kroner.
    De resterende 1500 kronene kan du spare, og eventuelt kjøpe en ektra subwoofer hvis du føler at du ikke får nok bass.
    Ved å kjøpe en god høyttaler fra start av, gjør at du kommer til å være fornøyd med kvaliteten såvel som kvantiteten om et par år. Og da har du kanskje kjøpt deg en aktiv subwoofer også.

-Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en creek A50i forsterker, tannoy fusion 1 og cambrigde azur 640. Det blir samlet underkant av 10000....blant annet omtalt i siste fidelity.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke tannoy fusion 1 gir en fyldig bassgjengivelse.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Fusion 1 spiller overraskende bra i bassområdet til å være en så liten høyttaler, men Fusion 2 vil være et bedre valg.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Tannoy Fusion 1 spiller overraskende bra i bassområdet til å være en så liten høyttaler, men Fusion 2 vil være et bedre valg.
    Nå har jeg ikke hørt fusion, men jeg må bare støtte wibla litt og si at tannoy sine høyttalere har overraskende mye bass. Mine reveal spiller dypere, bedre og minst like høyt som CV LS 10, drevet med samme forsterker og øvrig elektronikk.

Hadde ærlig talt forventet mere fra CV, trodde ikke mine skoesker med 6,5" kunne holde tritt med en så mye større høyttaler som tross alt er laget for trøkk 8-)

A

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarter spiller mest Rock/Metal vil nok H/K og Dali Blue være den løsningen som passer han best.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •