Koder til unviersal fjerkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koder til unviersal fjerkontroll

Hei folkens. Jeg har nå fått meg ny forsterker(Marantz sr5500) og med den kom det jo en kjekk universal fjernkontroll(RC5500SR).

Tok en titt bak i registeret og så etter koden til Epsons EMP TW-600 projektoren min men fant ikke noe der. Så så jeg etter Eltax DVR-555 DVD-Opptakern, men fant heller ikke denne... Så det jeg lurer på er om noen har disse kodene, det hadde vært kjempesnilt!

Etter litt googling fant jeg LINK som så ut til å ha endel koder

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Remotecentral

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på den sia, men var litt vansklig å finne frem der. Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan gi opp å finne koder til komponentene dine om de ikke står i registeret som fulgte med. fjernkontrollen inneholder kun IR-signalene til disse. Du må ha en fjernkontroll med læringsfunksjon om du vil ha inn litt spesielle komponenter...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    du kan gi opp å finne koder til komponentene dine om de ikke står i registeret som fulgte med. fjernkontrollen inneholder kun IR-signalene til disse. Du må ha en fjernkontroll med læringsfunksjon om du vil ha inn litt spesielle komponenter...
    Oki...
    Står i Manualen at det går ann å "scanne" igjenom ved å bruke koden 981 og så veksle mellom "function selection" og power knappen, og når enheten slår seg av har du riktig. Det som er problemet er at det tar laang tid og sluker batteri å gjøre det på denne måten. Så den inneholder vel flere programmer enn de som står i manualen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vadder
    Oki...
    Står i Manualen at det går ann å "scanne" igjenom ved å bruke koden 981 og så veksle mellom "function selection" og power knappen, og når enheten slår seg av har du riktig. Det som er problemet er at det tar laang tid og sluker batteri å gjøre det på denne måten. Så den inneholder vel flere programmer enn de som står i manualen.

nei, den scanner da igjennom de samme kodene som du finner i registeret. dette er ment å forenkle da flere komponenter av samme merke kan ha ulike IR-koder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darwin
    nei, den scanner da igjennom de samme kodene som du finner i registeret. dette er ment å forenkle da flere komponenter av samme merke kan ha ulike IR-koder.
    Daså... Da er det bare å gi opp å prøve da.
    Får vel kjøpe meg en bedre universal fjernkontroll når lommeboka tillater det

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke så kjempedyrt med fjernkontroll med læringsfunksjon om du ikke er så kresen. de har tilbud på sunwave src3000 hos hifiklubben nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •