Hva skal jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg velge??

Hei!

Har et stereoanlegg bestående av XTZ Class A-100, JmLab Tantal 507 stativhøyttalere, Yamaha CDX-560RS cd-spiller, samt Supra DAC-SL signalkabel og Supra Ply 3.4 høyttalerkabel..

Er forsåvidt fornøyd med anlegget, men føler at den nå 11 år gamle cd-spilleren hemmer resten av anlegget litt..

Jeg har lånt bort en DVD-opptaker (LG RH-7800) til mamma. Det jeg da lurer på er om det kan lønne seg for meg å ta tilbake hdd-opptakeren og bruke denne fremfor cd-spilleren? (Greit å ha en opptaker i anlegget også egentlig)..

Noen som har noen formening om lyden ville blitt bedre eller verre om jeg bytter?

Og en annen ting; Om jeg kjøper meg en ny spiller, som f.eks. Cambrigde Azur 640C eller Marantz CD-5001, vil jeg da vinne noe m.t.p. lydkvalitet?

På forhånd takk for alle konstruktive svar

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortversjon: Det er nærmest garantert at Cambridge Azur 640C og Marantz CD5001 vil gjøre en mye bedre jobb på CD-avspilling enn en DVD-opptaker. Du har jo såpass godt "forsterkeri" at det burde matches så bra som mulig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme har jeg gjort, hadden en cd-spiller fra 93, som jeg byttet ut, merket utrolig stor forskjell... I den perioden som jeg skulle kjøpe ny spiller så har jeg hørt på en haug med spillere også disse to som du nevner, gode spillere begge to men jeg personlig syntes cambrigden var litt for kvass i diskanten, så av disse to ville jeg ha valgt Marantz CD5001, men ver obs på at for ca 500,- mer så får du en oppgradert utgave av denne spilleren Marantz CD5001OSE, som er mye bedre en den igjen.. Men vil du legge mer penger på bordet så finnes det en masse spillere som er gode..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se hvor mye det blir brukt på spiller, er en unge på vei så det går vel litt penger til innkjøp av vogn og diverse annen "non-hifi utstyr"

Aller helst skulle jeg kjøpt noe brukt, men det er ikke all verdens av spillere som blir solgt for tida..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •