Sony BMG inngår forlik med forbrukerne som ble offer for deres spyware i høst:

http://computersweden.idg.se/Article..._CS600.dbp.asp

Får vi endelig satt en stopper for plateselskapenes arrogante oppførsel overfor betalende kunder? De burde jo egentlig være sjeleglade for at noen faktisk kjøper all dritten som kommer ut hele tiden. At en og annen sjel lager mp3-filer av det, og deler med andre må kun betraktes som reklame for artisten. De burde egentlig betalt delerne for jobben med å spre skiten videre til andre.

Det er ikke slik at folk kopierer så mye mer enn før, det har bare blitt så uendelig mye mer å kopiere.

Avslutningsvis må jeg legge ved sitat fra bruksanvisningen til min nye Sony(!) RDR HX-710. Er ikke dette bare fantastisk herlig lesning?

"Musikdiske kodet med teknologi til beskyttelse av opphavsrett: Dette produkt er beregnet til at afspille diske, der følger cd-standarden (compact disk). Nogle pladeselskaber har her på det seneste lanseret forskellige musikdiske kodet med teknologi til beskyttelse av ophavsret. Vær opmærksom på, at der blant disse diske er nogle, der ikke følger cd-standarden, og de kan muligvis ikke afspilles på dette produkt."

Jeg burde egentlig funnet en smertefull avstraffelse for meg selv som gir penger til selskapet :?