Kan du noe om Disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan du noe om Disse?

Skal kjøpe meg ny stereo på nyåret, og driver derfor å kartlegger hva som finnes der ute. Bor i Bergen og det er desverre ikke alt som selges her. Ser for meg en liten stereo med rimelige men gode stativ høytalere og en litt dyrere integrert forsterker som kan dra de best mulig. Surfet litt på nettet og fant noen produkter som kan funke. men jeg har ikke hørt de eller muligheten til det. Så lurer rett og slett på om noen kan beskrive lyden og kvaliteten til produktene nedenfor:

Integrerte Forsterkere:
    holfi integra 8S
    Naim Nait5i
    Creek Audio 5350 SE Classic

Høytalere:
    Epos Esl 3
    Usher S520
    Krix EQUINOX
    Triangle Titus

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste også noe her på forumet om SVS SBS-01, men da mest om hvordan de er i hjemmekino. noen som har noen formening om hvordan disse er i stereo? er jo rå-billige!!

http://www.lsound.no/index.php?side=...roup=0&id=2186

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men nå må jeg ut å måke snø.

Sees etterpå.

Oki, da var vi inne igjen. Har Naim Nait 3 som er forgjengern til den du har tittet på. Av høyttalere bruker jeg ATC A7 (stativ) eller Kef Q90 (gulv) med stort hell. Sonus Faber Minima og Tannoy Profile 631 har også vært innom, og det spilte bra.

Naiten er ikke så altfor kraftig i forhold til mange andre (kinesiske) kandidater i prisklassen. Men 50 naim-watt er mye, tror ikke du har behov for særlig mer, hvis du da ikke har særdeles tungdrevene høyttalere.
    Naim har alltid vært kjent for PRaT (Pace, Rythm and Timing - også kalt "trampefot"). De tidligere versjonene hadde enda mer av dette , men var ikke så raffinerte som Nait 5. Femmern har litt mer dybde i lydbildet, litt mer fokus,
    og endel mer kraft.

Naim anbefaler sine egne høyttalerkabler, og det er kanskje like greit, siden de ikke er så dyre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner/håper at du skal kjøpe brukt, for da får du omtrent dobbelt så mye for penga.

Har hatt Holfi forsterkeri også. Nærmere bestemt Integra 8 og 88 SE.
    Forskjellen på disse to er egentlig ikke så stor, 88 SE er litt mer raffinert enn 8 og har endel mer kraft. Vanvittig skyv i bunn. Ellers er Holfi en veldig "rolig" forserker. Litt vanskelig å forklare.

Noen synes de trefrontene på Holfi er ganske grellt, men fortvil ikke. Man kan kjøpe nye, svarte alufronter for omtrent 1000 spenn.

Integra 8 spiller bra, dynamisk og kanskje litt på den mørke siden. Holfi generelt låter litt som rør, med noe av den samme magiske mellomtonen som rørforsterkere har.

Hverken Naim eller Holfi har biwire høyttalerkontakter. Naim har kun banan-plugger.

Selv solgte jeg Holfiene så snart Naimen kom i hus, syntes den er bedre. Og billigere.

Angående pris, solgte Integra 8 fra -99 for 3500 kroner i høst.
    Solgte Integra 88SE for 8000 kroner i høst. Den var like gammel, men oppgradert til siste versjon.
    Naimen ligger vel på 6-7000 kroner, noe som er bra.

Går du for en Holfi, så bare må du sjekk ut Sonus Faber - det er en match made in heaven.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen. måtte flytte litt snø jeg og gitt.

Det du sier her stemmer godt overens med det jeg leste på hjemmesidene til produktene samt andre steder på nettet.
    Først og fremt er jeg ute etter noe brukt ja. Disse koster jo rundt 10 store nye, noe jeg synes blir hardt. Men en brukt en ned mot 6 tallet er en helt
    annen sak. Spesielt naimen har fallt i smak, så holder øynene oppe

Det at de ikke kan biwires gjør ingenting, da jeg ikke har tenkt å gjøre dette. Vurderer sterkt å kjøre et par Epos Esl 3 på de.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drar frem denne tråden igjen. Har en følelse av at noen her på forumet sitter inne med litt info

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere hadde jeg Epos els3 som fronter, nå kjører jeg de som bak-ht. Er kjempe fornøyd med disse. Bedre lydkvalitet for i underkant av 3 laken skal du lete forgjeves etter..! Go for it!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å lån med deg hjem, vi kan ikke si hva som låter best i DITT rom!
    Det er slik du lærer hva som er no go og hva som er go go.

Kjøper du brukt, og ikke liker det du hører, er det jo bare å selge igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •