Nad 3020b

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Nad 3020b

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 3020b

Jeg skal selge en stk Nad 3020b.

Hvor mye kan jeg forlange for en slik forsterker..? Noen som har noen ide på hva pris disse ligger på? -Er jo en av den eldre generasjonen, men akk uansett en kjempegod stereo-forsterker! :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo kommet i ny drakt (flere ganger?!?!). Med 320BEE.. den koster 3000kr .. så du får nok ikke allverden for den. Men joa, den er fortsatt en klassiker .

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den virkelig verdt å selge? det er jo en klassiker uten like.
    Fikk pappa sin gamle som første start på hifi interessen..Den gikk heden hen etter et fuktig lag, og det irriterer meg enda. men 1500-2000,- er sikkert ikke urimelig

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den gikk ned i verdi helt til ble en klassiker vet ikke hva du kan få, men sikkert en del viss du treffer rette karen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med alt annet som det er verdt å samle på så er det i hvor god stand den er i som betyr noe, de første NADene var forøvrig bygd i en temmelig dårlig kvalitet, men lyden var det ikke noe å utsette på, sålenge de virket da ;-)

Het forresten ikke de første bare 3020, og det er de som har samleverdi?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Som med alt annet som det er verdt å samle på så er det i hvor god stand den er i som betyr noe, de første NADene var forøvrig bygd i en temmelig dårlig kvalitet, men lyden var det ikke noe å utsette på, sålenge de virket da ;-)

Het forresten ikke de første bare 3020, og det er de som har samleverdi?
    Den første generasjonen 3020 var svartere enn dagens produkter, 3020i som var andre versjon har den stygge NAD fargen som vi nå ser på nesten alle produktene.
    Første generasjon hadde også et "watt-meter" over volumkontrollen.

Jeg hadde en original 3020 i mange år, den var veldig fin. Hadde også en 3020i men den var ikke like fin og brant opp på høyttalerene 3020 hadde klart fint :neutral:

Jeg vet ikke hva en 3020B er for noe, men det kan være at "B" står for black siden denne også fantes i hvit eller sølv, jeg har dog aldri sett noe annet enn svarte :-P

A

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig helt utrolig hvor bra lyd som kommer ut av den gamle "børsa" der. Har en fra 1974 som kobles til B&W 801, av og til, for å skylle "rusten" ut av elektronene. Vil bare nevne at den ikke er til salgs, men derimot er klar til å vise hvor mye den EGENTLIG kan hvis noen er interessert :grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er egentlig helt utrolig hvor bra lyd som kommer ut av den gamle "børsa" der. Har en fra 1974 som kobles til B&W 801, av og til, for å skylle "rusten" ut av elektronene. Vil bare nevne at den ikke er til salgs, men derimot er klar til å vise hvor mye den EGENTLIG kan hvis noen er interessert :grin:
    Er den virkelig så gammel? Når jeg lette etter bilde nå istad så stod det at den ble produsert fra 1981 og utover. Den jeg hadde var bare på lån fra en snill onkel i en 3-4 år, var vel på slutten av åttitallet omtrent.

A

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD = New Acoustic Dimension

Vil bare nevne at min er produsert i England, og som de fleste vet å sette pris på i dag når det gjelder HighEnd - Det produseres i England :grin:

Ser en nærmere på komponentene som er benyttet i de tidlige versjonene av denne "Verdens mest solgte integrerte forsterker", så skjønner en hvorfor lyden er så bra som den er...................

Det trengs ikke mange Watt i en boks for å lage vellyd - men det vet jo de fleste ;-)

Beste lyd på Messa i Horten 2004 kom fra en 2 x ti -10 - watt rørforsterker.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad 3020b

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Den første generasjonen 3020 var svartere enn dagens produkter, 3020i som var andre versjon har den stygge NAD fargen som vi nå ser på nesten alle produktene.

Jeg hadde en original 3020 i mange år, den var veldig fin. Hadde også en 3020i men den var ikke like fin og brant opp på høyttalerene 3020 hadde klart fint :neutral:

Jeg vet ikke hva en 3020B er for noe, men det kan være at "B" står for black siden denne også fantes i hvit eller sølv, jeg har dog aldri sett noe annet enn svarte :-P

A

Den jeg har er det slik "watt-meter" over volumkontrollen, og den er nesten helt sort, vil det da si at den har større verdi enn di andre ? Om dette er en av di første utgavene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er koblingspanelet på baksiden slik at pluggene står rett opp?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Den jeg har er det slik "watt-meter" over volumkontrollen, og den er nesten helt sort, vil det da si at den har større verdi enn di andre ? Om dette er en av di første utgavene?
    Jeg kunne betalt 1000,- eller kanskje mer for en strøken slik en :-D

De andre nyere versjonene ville jeg ikke vurdert i ett sekund engang :lol:
    Ville kanskje kjøpt en 3020i for nostalgiens skyld, men da skulle den ha kosta noen få hundrelapper hehe.

Men jeg har ikke tenkt til å kjøpe din nå altså, har samboer og sparer innkjøpene til det jeg virkelig "trenger"

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja di står rett opp

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koblinger bak

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er koblingspanelet på baksiden slik at pluggene står rett opp?
    Ja di står oppover

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en NAD302 den er fra 1994 , men er feilfri ( kjøpte den etter konfirmasjonen min ) da kosta den 1695,-

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, men jeg har ikke en 302, men en 3020b

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e

A
    Hej,

NAD 3020B er en lidt kraftigere udgave af de oprindelige 3020, NAD 3020b er på 2*30watt, og der er sket lidt flere forbedringer indeni.

NAD 3020 blev produkceret fra 1979, på Hifi-klubbens hjemmeside og i flere af deres blade læste jeg at den skulle være kommet i 1977, men det undersøgte jeg og snakkede med hifi klubben om det og det var rigtigt at den først kom i 1979, den kom først til danmark tidligt 1980.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker hva "NAD-killeren" til Rotel og Proton som kom noen år senere het? Husker jeg rett så kom vel Rotel sin i flere oppgraderinger i de påfølgende årene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m99
    Noen som husker hva "NAD-killeren" til Rotel og Proton som kom noen år senere het? Husker jeg rett så kom vel Rotel sin i flere oppgraderinger i de påfølgende årene?
    hej,

Proton kom med en Proton P520 som blev kaldt NAD killeren, men blev det aldrig, sikkert fordi den kostede 1995,-, senere blev den nedsat til 1295,- og i dette prisleje ville den nok have skabt problemer.

Er ikke helt sikker, men mener den Rotel hed 820 eller 830.

Jeg har selv haft en P520 og kan ikke forstå at det skulle være en NAD killer, den var meget flottere bygget end nad, men det har jo intet med ydelse/lyd at gøre.

e

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3020 fås også i en lys grå versjon, laget i Taiwan, mest solgt i Tyskland....ses på E-bay Tyskland ofte, går for ca. 1000 kr og opp.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •