Billige surround-sett (5k eller mindre), er det bare dritt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billige surround-sett (5k eller mindre), er det bare dritt?

Hey!

Hjemmekinoen hos meg og dama er på stigende front, etter innkjøp av en ok projektor. Lyden blir imidlertid levert av... vel, la oss si ikke verdens beste stereoanlegg. Så vi kikker så smått på hvordan vi skal få lyden til å matche størrelsen på bildet.

Har imidlertid et ganske stramt budsjett for dette, med mindre vi skal spare veldig lenge; vi snakker 4-5k max dersom innkjøpet skal skje dette halvåret.

Hvordan er de komplette surround-pakkene til 5k og nedover egentlig? Merk at jeg absolutt ikke er noen audiofil fyr. (Er mer opptatt av bilde... )

Eventuelt blir det bare til at vi kjøper et litt bedre stereo-opplegg + en sub... men litt synd å ikke få surround da!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo ofte hva man betaler for, men jeg er ikke tvil i min mening om at overgangen fra et veldig surt stereoanlegg/tv-lyd til surroundanleggene i denne prisklassen er den oppgraderingen som gir best value for money for å si det sånn.

Så er det absolutt ikke noen mulighet for å åpne pengesekken mer, og du ikke vil spare i lengre tid, vil du nok være et steg nærmere lydnirvana med et slikt surroundanlegg. Med et lite forbehold om at rommet ikke er så alt for stort, det er tross alt begrenset hvor mye lyd disse anleggene gir fra seg. Jeg har dog faktisk hørt noen av disse anleggene som gir en god porsjon lyd fra seg, men da låter det mildt sagt ikke bra.

Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør kanskje legge inn et parameter til i spørsmålet mitt:
    Bruksmønsteret mitt er å relativt moderat lydnivå, men setter pris på detaljert lydbilde. Prestasjon ved "full guffe" er ikke så interessant siden jeg uansett må tenke på naboer på andre siden av tynne vegger...

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha HTIB3300

Hva med dette til fra Yamaha til 4995,-? De har det på komplett.no, siba.no med flere. En kamerat av meg kjøpte det og er svært fornøyd. Har testet og hørt det selv også og det imponerer til den prisen. Jeg la ved bilder av det som følger med i settet. RXV-357 receiver, DVD-S557 dvd spiller og NS-P330 høyttalersett.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd meg på Philips LX-8500W(hvis det er å få tak i enda).
    Det burde fungere bra på moderate volumer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •