Høytalere i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere i flere rom

Jeg har to rom jeg ønsker å ha høytalere i. Jeg ønsker at alle skal koble til samme kilde. Er dette mulig å få til uten å trekke ledninger. Musikken skal jeg hente fra Windows Media Center.

Trådløst?

Gjerne billige alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste alternativ er å bruke en forsterker med "zone2" mulighet. Jeg har en Denon AVR-3805. Den har 7 kanaler og siden jeg kun bruker 5 av de i mitt surround oppsett, kan jeg bruke de to ledige kanalene til et annet rom med "zone 2" funksjonen. Dvs at jeg kan høre på radioen på verandaen og se film i stua.

Trådløst er nok ikke noe å satse på. Du må i så fall koble deg til med 2 sett høytalerledniger og en switch på en eller annen måte slik at du ikke spiller på begge parene samtidig. Hva har du for utstyr fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag en Onkyo forsterker. Tror den er fem kanaler. Har tenkt å bytte denne ut.

Det jeg har pr i dag er to høytalere som skal stå i stua. Det jeg skal kjøpe er forsterker og surround høytalere til tv stua. Der skal jeg ha den nye forsterkeren og en Windows Media Center.

Litt usikker på hva du mener med switch og to sett høytalerledning?

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner ikke til trådløse løsninger, men hk produkter kan kjøres med multiroom funksjon..

mener det er de litt større produktene som har disse mulighetene (635,7300,dpr2005)

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ang. trådløst spørs det veldig på hva slags krav du har til lydkvaliteten. Sånne audio-video sendere sender jo lyd trådløst via Rf-båndet med OK kvalitet, men du må jo uansett ha litt ledninger og forsterker og sånt der høyttalerne befinner seg.

Et annet alternativ er Griffin BlueTrip/tilsvarende om du er mindre enn 10 meter fra lydkilden. Denne har bedre lydkvalitet enn RF-senderne, men mindre rekkevidde.

Hvis du skal kable "forsterket" signal, trenger du en switch eller anlegg som på annen måte sender forsterket lyd til flere høyttalere, som Konrad nevner. En switch vil ikke sende lyd på begge parene samtidig, mao ikke lyd på begge steder.

----

Det JEG ville ha gjort, var å legge en kabel med linjesignal (stereo phono) eller digitalt signal (coax) ned til sone 2. Bygg inn / skjul en kompakt (og evt. rimelig) stereo e.l. forsterker sammen med høyttalerne dine, og sett opp en IR-sender mot forsterker på sone 2 slik at du kan stille volum på høyttalerene i sone 2 separat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •