Nytt Klubb Anlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt Klubb Anlegg!

Hei har fått i oppgave av den lokale klubben om å sette sammen et komplett klubbanlegg!

Maxpris skal være på 40000kr og skal brukes iet rom på ca 50-75 kvadratmeter!

Kan dere hjelpe meg med dette? er ny her i forumet og vet ikke om dette er feilpostet så bare si ifra

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med klubb?
    Hva skal det brukes til?
    Kafe-aktig?
    Fritidsklubb?
    Diskotek? (hva slags?)
    Begge deler?
    Skal det spilles høyt?
    Skal det spilles rolig/akustisk musikk som krever bedre lyd?
    Skal det være brukes med mik? (tale)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selv bestille kinoanlegg til en fritidsklubb snart. Det skulle ikke brukes mer en 20 - 30k.
    Tenkte som projektor enten Infocus X1 (kanskje litt vrien med tanke på regnbueeffekt når mange forskjellige skal se) eller Panasonic PTAE-300.
    Er ikke sikker på hva slags billig surround-anlegg jeg skal bestille, er ikke så oppdatert på den fronten. Er det noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal brukes til mye forskjellig musikk og det skal spilles HØYT!

max pris på som sagt 40k!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo eller surround? med eller uten bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal være med 2x høytalere, forsterker, effektforsterker(trenger jeg det???) og en cdspiller!

ps: hvilke kabler burde jeg kjøpe?
    følger det med høytalerne?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er jo masse å velge mellom..........og blir litt feil å spørre oss da man bør jo høyre på ting man skal kjøpe før man kjøper.

Men eg har no satt opp mitt alternativ til stereopakke på nesten 40k, vel å merke uten kabler

B&W CDM9 NT høyttaler
    http://www.hifiklubben.no/show.php?f...oduct=bwcdm9nt

Thule Spirit IA 150B
    http://217.144.249.200/avhifi/shop/h...jer/001010.asp

Thule Spirit CD150B
    http://217.144.249.200/avhifi/shop/h...jer/007015.asp

No har eg ikkje hørt dette systemet sammen, men trur nok dette låter bra. B&W høgtalerene er iallefall heilt sjef

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror han trenger et PA-anlegg da... Kommer langt med 40000 da!
    Skal vel kanskje ha dobbel CD-spiller og mikser også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også det er det som hovedsaklig brukes på klubber...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo kva klubb det er, er det discotek så er nok mitt alternativ langt ute på viddene ja

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi, si ikke det.. når jeg har utested hjemme, (les: fest) så er det to platespillere, en mikser, og min NAD c370 og to B&W cm4.. låter ypperlig og naboene mister litt nattesøvn.. og folk koser seg, ikke minst. :P

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF 5 spiller vel både bra og høyt. Da har du 20 000 til overs til forsterker og Cd-spiller. Vincent, Thule, Hegel, Primare er noen alternativer. Vincents 200 watter SV 233,har jo fått mye skryt, som sammen med CD S3 bør trøkke godt sammen med Klipsch.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde selv innkjøp til en ungdoms klubb en gang. Jeg husker ikke hvor mye budsjettet var på, men det ble kjøpt Peavy høyttalere og forsterkere. Det ble også kjøpt noe lys utstyr.

Tenkt bruk var diskotek og små konserter. Etter det jeg husker ble det senere kjøpt 2xCS1000 og subber med 2x18".

Det første innkjøpet var 2xSP2 eller SP1 eller noe slikt. (2x15" + 2" horn), en CS1200 og DJ mikser. Tror prisen for lyd var 45 000,-.

Grunne til Peavy ble valgt var enkelt å grei vi fikk bra pris, høy drift sikkerhet og solid utstyr. Det er ikke noe HI-Fi lyd, men med siste innkjøp av subber er det ganske mye lyd og trøkk.

I siste innkjøp ble også kjøpt 2-way aktivt delefilter som brukers mellom toppkasser og subber. Delefrekvens er mellom 125-250Hz. CS1200 driver topper og CS1000 (mono) driver subber. Dette er et ganske stor anlegg i fysiske mål som det ikke er så lett å flytte uten en middels varebil eller lignende. Det er noe når siden, så du får nok bedere utstyr nå.

Jeg hadde ikke kjøpt Hi-Fi utstyr om det er fare for litt røft bruk og kankje av mange ulike personer.

PA utstyr tåler ofte mye tøffere behandling.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 50-75kvm, bør det til holde med f eks 2 eller 4 stk 12/15"+diskant/horn. Anbefaler 2 stk 15/18" basser også.

Det er mange alternativer og kombinasjoner å velge mellom. Du får garantert mest lyd ved å kjøpe to store PA høyttalere 2x15"+horn og en stor forsterker.

Du får utstyr i alle kvaliteter og priser. Du bør nok sattse på passiv deling av frekvenser siden du ikke har så stort budsjett. En mulighet er å kombinere aktiv og passiv deling. (Som det er gjort i eksempelt jeg ref. til.)

Ta kontakt med noe forettninger/forhandlere som selger slikt utstyr å be om pris tilbud. Du bør ta deg tid til å skjekke flere merker og høyttaler kombinasjoner så du/Dere får utstyr som best mulig passer til deres bruk og prisgruppe. Noen merker er JBL, Electrovoice, Turbosound men det er mange flere som også er billigere.

Raskt eksempel: http://www.llprod.no/Salg/Lyd%20utst...A%20pakker.htm til 28 og 32 000,- Dette er pakker med PA mikser ikke DJ mikser som du trenger. ( Dette er bare et eksempel. Jeg kjenner ikke merket eller forhandler så det er ikke ment som noe du bør kjøpe ASAP)

Har jobbet som teknikker for et stor band i 6 år. Har totalt over 10 år med erfaring fra live miksing. Har du noen spørsmål så bare spør i vei.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yannz
    hihi, si ikke det.. når jeg har utested hjemme, (les: fest) så er det to platespillere, en mikser, og min NAD c370 og to B&W cm4.. låter ypperlig og naboene mister litt nattesøvn.. og folk koser seg, ikke minst. :P
    Til et "klubblokale" (les: diskotek) trenger du nok adskillig mer trøkk enn som så. Han bør nok ta en titt på pa-utstyr ja, som flere her nevner. Da får han mye mer trøkk for pengene også. Audiofile må nok bare innse at kvantiet er viktigere enn kvalitet for 90% av de som rocker rundt på slike steder. :?
    --
    Thorbjørn

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Sitat Opprinnelig postet av yannz
    Til et "klubblokale" (les: diskotek) trenger du nok adskillig mer trøkk enn som så. Han bør nok ta en titt på pa-utstyr ja, som flere her nevner. Da får han mye mer trøkk for pengene også. Audiofile må nok bare innse at kvantiet er viktigere enn kvalitet for 90% av de som rocker rundt på slike steder. :?
    Kan nevnes at man ikke tenkte på hvor stort lokale han har å rutte med. :?
    Men hey, jeg får hvertfall både kvalitet og kvantitet.. En gang jeg la meg etter en fest, så hadde jeg fått midleritidig tinitus.. :shock:

Etter det har jeg måttet presse nivået ned hver gang..

Men såklart, etter å ha lest det som har blitt sagt, så ville jeg også gått for en PA-løsning, heh. Ingen vits i å slite istykker fine høytalere på "klubbmusikk" som kan være så ymse. :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du holder til på Svalbard, er ikke salg der fritatt for mva pga kostbar transport?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Jeg ser du holder til på Svalbard, er ikke salg der fritatt for mva pga kostbar transport?
    ja det er sant, det er ikke mva

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan trygt anbefale deg å kjøpe Turbosound. Vet at de har en "billig" serie som heter Live, og denne skulle passe bra. Vil tro at det vil holde med en fulltone kasse, det kan fort bli dyrt hvis du skal dele opp i topp og bunn (to forsterkere og aktiv deling osv.). Du kan også se etter mixere med innebygget forsterker, de er laget akkurat for denne typen anlegg. Da blir det også lettere å koble opp/ned, og det er ofte klang og andre effeketer innebygget. Med en løs forsterker løsning er Lab gruppens sluttrinn et første valg hos mange, men de koster også. Av miksere er det et stort utvalg, her bør du sette deg litt inn i sakene, og se hva du trenger. Effekter kommer da utenom (som oftest).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du ut dype hvilke bruks område anlegget er tenk til er det primært diskotek bruk og speaker anlegg eller?

Trenger du å flytte på anlegget er det anbefalt å del opp høyttalerene i topper og bunner.

Til diskotek bruk trenger du en DJ mikser, men det er mulig å benytte en live/PA mikser.

QSC RMX series
    1 stk RMX 1450: 6995,- = 6995
    1 stk RMX 1850HD 7995 = 7995

Høyttalere
    Topper: 2 stk 1x12” + horn =

Bunner: 2 stk 1x18” =

Delefilter: Behinger CX2310 2-way aktiv = 1095

Mikser: Numark DXM-06 = 2495

CD spiller: Numark CDN-25, dobbel rack cd spiller = 4990

Raskt overslag. Det gjenstår ca 16000 på 40000 til høyttalere.
    (personlig hadde jeg kjøpt topper og bygget basser med 1x18")

For uten JBL har Electrovoice og Eminence gode elementer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •