Arcam Avr300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Arcam Avr300

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam Avr300

Noen som kjenner til denne receiveren?
    Skal brukes i et setup med 4 aktive høytalere fra B&O og 2 passive senterhøytalere fra Speakercraft. Kobler også til en Velodyne DD10 Sub.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en AVR300. Var litt 'tekniske vanskeligheter' med den etter et halvt år (var inne til reparasjon), men det er lagt bak meg nå.

Veldig bra receiver synes jeg, med god lyd på musikk (for receiver å være). Jeg kjører faktisk lyden digitalt til denne også når jeg skal høre på musikk fra CD, og det låter bra etter mine ører.

Den begynner å bli litt 'gammel', så den har ingen fancy innstillinger eller innganger. Ikke noe HDMI eller auto oppsett her i gården.

Men hvis du vil ha en receiver som låter bra til musikk bør du nok prøve den ut. Alt avhenger jo av hva man kobler til da. Jeg vet ikke hvordan resultatet vil bli på det du skal koble til. Men det er jo bare å prøve.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne.

Det er riktig at den ikke har så mange features å skilte med, men det finnes knapt noen annen surroundreceiver som har fått så mye skryt for ytelsen på musikk i stereo. Legger du mer vekt på musikkgjengivelsen i stereo enn alskens setup-features, så bør denne være med på short list før du velger.

Den er ikke "gammel" etter Arcam-målestokk, siden det fort går både 1 og 2 år mellom hver Arcam-generasjon. Den er også høyst oppgraderbar. Det er forskjell mellom å froke med snabelrotta og å flispe i korsvansen, for å si det slik. Eller for å si det på en annen måte: Noen forsøker å alltid være først med å tilby alt det siste, mens andre forsøker å gjøre det de gjør så bra som mulig...

Prioriterer du features også, så ville jeg nok tittet på siste generasjon fra Pioneer. De har fått mye skryt, og etter min mening hever Pioneer seg over "Elkjøp-røkla" når det gjelder lydkvalitet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal du med receiver når du skal drive 4 aktive høyttalere?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Godt spørsmål. En god surroundprosessor og et par ICEpower-baserte monoblokker til de passive senterne kan være lurere, ja... ICEpower fordi de er utviklet av B&O og dermed forhåpentligvis matcher de aktive B&O-høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Det er et av to alternativer slik jeg ser det. Jeg kan selvsagt bruke en pre-amp / prosessor og en effektforsterker til senterhøytalerene (alternativt bi-wire en monoblock). Hadde tenkt å få skviset inn prosessor og DVD for ca 20.000 og det kan bli vanskelig med pre-amp og effekttrinn.

Imøteser alle forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Pioneer men kjenner ikke til det så godt. Skal også kjøpe en 436XDE til dette set-up'et så full-range Pioneer er kanskje ikke så dumt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •