Hjelp til kopling av hjemmekino etc.. (hjelp!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til kopling av hjemmekino etc.. (hjelp!)

Hei.

Jeg har kjøpt meg ny TV /(LG RZ-42PX3RVA) - /opptaks dvd m/hardisk(Pioneer DVR433) - hjemmekino (Yamaha HTIB3300) MEN JEG KLARER IKKE Å KOPLE RIKTIG!
    Jeg var ganske god på dette før, men alderen tærer på.. Er det dette som kalles 40 års krisa?
    Jeg får ikke lyd i surroundanlegget når jeg viser bilder digitalt gjennom dekoder. Klarer heller ikke dette med å stille inn kanaler på DVD.
    Er det noen som har noen tips? Jeg har fullkoplet scart med optisk lydkabel, men er usikker på hvor antennene skal.
    Bor i Nittedal, og dersom noen har supergreie på dette og har lyst på en liten jobb, så ta kontakt!

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Velkommen til "kabelspaghetti-*******t"

Kan du liste opp litt mer spesifikt hvordan du har kablet pr. i dag, så blir det lettere å finne feilen?

Jeg får heller komme med noen antagelser så lenge, og så får vi se om jeg setter fingeren på noe:

-Du har koblet antenne etc. rett inn i dvd-opptageren, og ikke tv'en?
    -Scart ut fra dvd-opptageren inn i tv'en?
    -Du har koblet den digitale lydutgangen (optisk/coax) fra dvd-opptageren inn i surroundreceiveren din (Yamahaen)?
    -Receiveren er stilt inn på riktig kilde? Noen forsterkere må konfigureres slik at man må velge hvilken digital inngang som er koblet til f.eks "dvd"... jeg må f.ex. velge mellom DIG1, DIG2, DIG3 i menyene
    -DVD-opptageren er stilt inn på å sende lyd ut digitalt? På enkelte må dette skrus på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen!

Jeg har koplet:

-Antenne rett inn i dvd-opptageren, og i tillegg inn i tv'en slik at jeg kan se på tv samtidig som jeg tar opp digitalt.
    -Scart fra dvd-opptageren inn i tv'en
    -Har koblet den digitale lydutgangen (optisk/coax) fra dvd-opptageren inn i surroundreceiveren.

Jeg har sett det har dukket opp DIG1, DIG2, DIG3 i menyen et sted. Får vel prøve det.
    -DVD-opptageren er stilt inn på å sende lyd ut digitalt? På enkelte må dette skrus på: Får sjekke det også.
    Noen mener det må koples en lydkabel fra dekoder til dvd. Kan det være grunnen? Du skulle ikke tilfeldigvis være i nærheten av Nittedal en dag? Betaler selvfølgelig..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •