Anbefalinger til nytt surround anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalinger til nytt surround anlegg.

Min far ønsker seg nytt surroundanlegg i forkant av julen etter å ha sett Hi-fi centerets tilbud på den nye Pioneer forsterkeren AX2, og lurte på om eg kunne kome med gode forslag til høytalere til denne forsterkeren.

Anlegget skal primært brukes til film.

Mine fire alternativ er følgende:

1. Handle AX2+Audio Pro Black Diamond, Vector og Pearl+Panasonic DVD S-97 hos fyndbørsen. Og SVS ISD 10 sub utenom. 1 par Gale 3060 B som side høytalere.

2. Bytte forsterker til Denon 3805, SVS ISD 10, Dali Ikon 5, vokal 2, og to par Gale 3060 B som bak og side høytalere. Andre forslag til rimelige bipole høytalere mottas med takk, Denon DVD 1920

3. DEnon 3805, SVS ISD 10, B&W 603 S3 (eller 604 S3), B&W LCR 600 S3, og to par Gale 3060 B. (Eventuellt andre bipole/dipole), Denon DVD 1920

4. Denon 3805, Denon DVD 1920 og det nye høytaler systemet til SVS.

Er det andre alternativ eg bør vurdere med tanke på at dette anlegget primært skal benyttes til film?

Og når eg har tenkt på 7.1 oppsett med to par Gale 3060 som bak og surround høytalere, vil det gi god lyd? Eller bør eg ha eit par "vanlige" høytalere bak?

Synspunkt mottas med takk, og gjerne med forslag til PJ også

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt nr 3 oppsett er noe jeg ville sett nærmere på, B&W er jo knall bra.. hvis du ikke vil legge for mye penger i projektor ville jeg kjøp panasonic pt-ae700 denne er knall til en pris av 9995,-.. lykke til uansett hva du bestemmer deg for..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at at alt. 1 vil funke som ei kule. Bra DVD-spiller, bra forsterker og bra høyttalere. Med mindre 2+2=3, dvs mismatch. Kan ikke tenke meg det egentlig.

Har ikke hørt Ikon, men B&W og Audio Pro. Jeg ville gått for den pakken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •