Lyse dekoder og surround lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse dekoder og surround lyd

Er det noen som har erfrart problemer med surround lyd fra Lyse sin dekoder? Jeg har problemer med å få det til å virke. I hjemmekinoen min har jeg koblet en JVC RX-DV3SL receiver på SPDIF (digital coax) uten at det jeg får surround lyd. I stuen har jeg samme oppkobling mot en et Sony DAV-SR4W surround anlegg. Her fungerer alt ok.

Lyse sine hjemmesider er etter min mening veldig lite informative. Jeg har brukt lang tid på å få konvertert Lyse signalet fra PAL til NTSC for å kunne bruke min 50" import TV fra US. Løsningen ble å bruke en PC til PAL -> NTSC konvertering. Dette fungerte veldig bra helt til det ble stengt. I forbindelse med mitt surround problem fant jeg en artikkel på AV forum som fortalte at man kan sette NTSC direkte i Lyse dekoder !! Dette er ikke nevnt noen plass på Lyse sine såkalte support sider....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kontaktet Lyse angående dette. Da fikk jeg beskjed om at det er kun noen betal kanaler som noen ganger sender ut Dolby Digital. Selv ikke de filmene du kan leie sendes i DD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det du sier men jeg mener at mye av reklamen blir sendt i surround samt at Lyse reklamerer med digital lyd. Etter litt forskning så har jeg komet fram til at det er avhengig av dekoder typen fra Lyse. Den nye dekoderen (den med en scart utgang) gir surround lyd. Den gamle med to scarter virker greit helt til du switcher kanaler. Etter litt switching må jeg resette (ta strømmen på dekoderen) og den virker helt fint helt jeg switcher på nytt. Selv om det ikke er DD så er lyden fra SPDIF når det virker mye bedre enn lyden med RCA oppkobling. En annen ting jeg lurer på er hva er årsaken til at Lyse ikke kan sende DD lyd ut på sin superhighway..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Lyse ikke sender DD ligger vel kanskje hos kanalene? Iom at de sender ut DD på noen filmer på betalkanalene (Canal + og tv1000)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •