Stereo, CD-spiller, DAB-radio til stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo, CD-spiller, DAB-radio til stua

Jeg har begynnt å tenke litt på lyd i stua mi, og jeg vil gjerne ha litt god lyd i stereo der. Budsjettet er ikke all verden. Håper å komme i mål på ca 5000-6000 eksl. høyttalere.

Jeg ønsker å kunne drive et gulvstående høyttalerpar av størrelsesorden 2 x 6,5". Skal handle høyttalere brukt etterhvert.

Noen som har forslag til stereoforsterker, CD-spiller og DAB-/FM-radio?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har sett noen foreslå CAMBRIDGE Azur 340A Integrert forsterker med tilhørende CD-spiller og DAB-radio, men klarer forsterkeren å drive gulvstående høyttalere med 2 x 6,5" elementer?

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi center kjeden selger Harman Kardon HK970, HD970 og TU970 til pakkepris 9995 el noe sånt. Over budsjett, men det er jo det som skjer når man handler hifi, ikke sant?

Eventuelt kunne du sjekket annonsen min : http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=4438

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Hifi center kjeden selger Harman Kardon HK970, HD970 og TU970 til pakkepris 9995 el noe sånt. Over budsjett, men det er jo det som skjer når man handler hifi, ikke sant?

Eventuelt kunne du sjekket annonsen min : http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=4438
    Hehe... Jeg begynnte å lete etter hjemmekino med et budsjett på 25000. Dette budsjettet har nå rundet 45000. Foreslår du at jeg skal ta penger derfra til stereo? :-?

Budsjettet mitt må nesten være som det er om jeg noen gang skal få kasta ghettoblaster'n ut av stua!

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tu970

Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp

jada..HK's dab/fm radio er jeg selv en eier av, og jeg er veldig fornøyf med denne...kanskje litt dyr, men det var verdt det :P

PS: sørg for å få skikkelige signalkabler fra forsterker --> radioen.:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt litt dabsendinger og er ikke direkte imponert over kvaliteten. Mener nå det blir bedre med en god fm-radio og antenne, forutsatt at signalene er gode da. Men pytt..spend ur money!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    har hørt litt dabsendinger og er ikke direkte imponert over kvaliteten. Mener nå det blir bedre med en god fm-radio og antenne, forutsatt at signalene er gode da. Men pytt..spend ur money!
    Det er ikke umulig at jeg kan være enig med deg i det. Radioen er i grunn det jeg vektlegger minst i dette oppsettet. Hvis du kan anbefale en god stereoreceiver med FM og en god CD-spiller som passer budsjettet er det til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med ekstern radio, integrert forsterker. recievere med innebygd radio har en tendens til å leke litt ekstra støy. cambridge har jo en god radio til 1500 kr. Hva slags høytalere skulle du ha? hva spiller du?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAB kan jo være greit av og til: http://www.nrk.no/musikk/5255471.html

Frode

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med ekstern radio, integrert forsterker. recievere med innebygd radio har en tendens til å leke litt ekstra støy. cambridge har jo en god radio til 1500 kr. Hva slags høytalere skulle du ha? hva spiller du?
    Jeg er bare ute etter erfaringer rundt dette med stereoforsterker. Hvis det blir anbefalt at jeg går for forsterker uten radio, så gjør jeg det.

Hvis du ser i post nummer 2 i tråden, så har jeg vurdert CAMBRIDGE Azur 340A, men jeg er usikker på hvor sterk denne er.

Jeg vurderer høyttalere som feks System Audio SA1550, Focal.JMLab Cobalt 816 S eller Dali Evidence 470. Skal handle brukt tror jeg. Er litt i tvil selv om jeg virkelig trenger så store høyttalere. Dette må jeg veie mot kostnaden og kvaliteten på lyden totalt. Blir god forsterker til store høyttalere for dyrt velger jeg mindre høyttalere. SA510 likte jeg feks lyden i.

Hva hører jeg på? ....hmm... Jeg hører svært lite på Country, Svensk Dansband (får utslett av Vikingarna) og eksperimentell nyjazz. Ellers hører jeg på alt. Er glad i mellombass med litt trøkk i, altså at trommene kjennes litt, og at det er litt smell i bassen når bassisten trekker litt ekstra i strengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med marantz?

f. eks.

sr-4320 2x80 watt, med innebygd radio. og evnt cd-5001. Tror du skal få god kvalitet da. Det vil komme på rundt 6500 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg er bare ute etter erfaringer rundt dette med stereoforsterker. Hvis det blir anbefalt at jeg går for forsterker uten radio, så gjør jeg det.

Hvis du ser i post nummer 2 i tråden, så har jeg vurdert CAMBRIDGE Azur 340A, men jeg er usikker på hvor sterk denne er.

Jeg vurderer høyttalere som feks System Audio SA1550, Focal.JMLab Cobalt 816 S eller Dali Evidence 470. Skal handle brukt tror jeg. Er litt i tvil selv om jeg virkelig trenger så store høyttalere. Dette må jeg veie mot kostnaden og kvaliteten på lyden totalt. Blir god forsterker til store høyttalere for dyrt velger jeg mindre høyttalere. SA510 likte jeg feks lyden i.

Hva hører jeg på? ....hmm... Jeg hører svært lite på Country, Svensk Dansband (får utslett av Vikingarna) og eksperimentell nyjazz. Ellers hører jeg på alt. Er glad i mellombass med litt trøkk i, altså at trommene kjennes litt, og at det er litt smell i bassen når bassisten trekker litt ekstra i strengene.
    hmm....har bare hørt dali e 470 av de du nevner. Er jo en god kandidat det. jeg ville nok helst anbefalt å gå for integrert forsterker uten radio innebygd. Det vil nok koste litt mer, men du vil nok få igjen for det.

min erfaring med evidence er at de liker strøm. har selv 870se og de krever sitt. Er lav impedans på de, samme på 470. Har du vært å hørt på noe elektronik da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm....har bare hørt dali e 470 av de du nevner. Er jo en god kandidat det. jeg ville nok helst anbefalt å gå for integrert forsterker uten radio innebygd. Det vil nok koste litt mer, men du vil nok få igjen for det.

min erfaring med evidence er at de liker strøm. har selv 870se og de krever sitt. Er lav impedans på de, samme på 470. Har du vært å hørt på noe elektronik da?
    Jeg har først og fremst vært på hjemmekinojakt. Har ingen erfaring med stereoforsterkere ennå. Har hørt SA1550 på Arcam Solo, og det låt jo bra, men hinsides mitt budsjett.

Det er ikke umulig at jeg bør gå for et par gode stativ-/bokhyllehøyttalere og en god forsterker til disse. Rimer kanskje mere med Cambridge-forslaget?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, stativ vil nok være bedre til den kombinasjonen ja. Den vil nok bli fort tungpustet om du hekter på evidence etc.
    Nad c-352 er jo også en god stereoforsterker i den klassen du kanskje er inne på. koster 4 lapper og var blant annet med i test i fidelity nr 15 hvor den ikke gjorde helt skam på seg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, stativ vil nok være bedre til den kombinasjonen ja. Den vil nok bli fort tungpustet om du hekter på evidence etc.
    Nad c-352 er jo også en god stereoforsterker i den klassen du kanskje er inne på. koster 4 lapper og var blant annet med i test i fidelity nr 15 hvor den ikke gjorde helt skam på seg.
    Det var i grunn det jeg mistenkte. Da heller jeg mere mot en god stativhøyttaler heller enn å gå ned på kvaliteten på forsterker.

Noen som har noen idè til billig billig radio slik at jeg kan bruke mere på CD-spiller og forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil du nok ha igjen for. I den prisklassen så ligger nok ikke største fokus på skjerming, så evnt støylekasje fra radioen kan nok gjøre mer skade her enn på dyrere produkter.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARGON DAB1 DAB digitalradio

Denne ser jo billig ut!? Hvis den er det så gjenstår det å finne en god forsterker og en god CD-spiller. Også høyttalere da selvsagt.

Skal bli spennende å se Lyd & Bildes kavalkade for 2005. Kommer DVD & Hjemmekino med et slikt bilag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •