Krell - hele veien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell - hele veien

Hei, Avforum !

Per idag koser jeg med mitt Krell-oppsett, som består av DVD Standard, LAT-2 høyttalere på orig.stands, og KAV 300-iL
    Utstyret er vel innkjørt, og spiller som intet annet jeg har hørt (med unntak av manglende dypbass, selvsagt). Når jeg mottar mitt nye Krell-hjemmekinoanlegg, vil LAT-2 og KAV-300iL inngå i handelen. Jeg kommer til å savne LAT-2 høyttalerne. Kostbare, javel - men for meg var hver krone vel anvendt.

Jeg er ikke ny i hjemmekinosammenheng - ikke engang fersk: jeg har knapt nok rukket å bestille mitt første anlegg, så her snakker vi om Newbie
    Jeg bare tror og håper at det dukker opp før jul ! I utgangspunktet hadde jeg tenkt å forbli tro mot regulær stereo, men innser vel innerst inne at jeg nok engang i fremtiden hadde påregnet et skifte mot flerkanals-oppsett (i et hjemmekino-anlegg): mitt DVD-kjøp for et par år siden bærer vitnesbyrd om dèt.

Her er forøvrig et bilde av det kommende oppsettet: Jeg har aluminiums-fronter, og har valgt Showcase Processor istedet. Forøvrig er bildet identisk med det jeg vil komme til å ha hos meg ... forhåpentligvis snart

Jeg har valgt å forbli hos NordOst, med SPM til fronthøyttalerne, og Flatline Gold mkII bak.

Dersom bildet av en eller annen grunn ikke dukker opp, så er bildet her:
    http://www.nutsabouthifi.com/KrellHeat4.pdf

Jeg har ennå ikke rukket å lande på projektor eller lerret. Jeg har med stor interesse lest hva forumets medlemmer skriver om egne erfaringer, og har vel så smått begynt å lene meg i retning Projectiondesign og deres sikkert utmerkede Action! model one mkIII - samt Stewarts' Greyhawk RS lerret (100")

Jeg er veldig interessert i å høre hva forumets medlemmer har å gi meg for tilbakemeldinger på dette.

Min kjellerstue er på omlag 4 * 6 meter, og sitteavstand lerret ca 4.5 meter.

mvh

JackX_Krell

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innlegg slettet av moderator.

dette holder vi oss for god til wotg!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I all verden !

Jeg ber om råd ? Og får et slikt tilsvar ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke vurderinger gjorde at du endte på det nevnte utstyret fra Krell, samt de nevnte kablene?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ber om råd, så må du stille et spørsmål, noe som ikke finnes i innlegget ditt :wink:

edit: nårtid skal jeg lære å lese innlegg skikkelig før jeg svarer...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare missunnelse ute å går her vett det er vel ganske opplagt at du har en konto med potens ja er vel ikke så mye å sette fingeren på i ditt oppsett, ikke tenkt på et par SVS Ultra istedet for den kylling sub'n?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke rukket å lande på projektor eller lerret. Jeg har med stor interesse lest hva forumets medlemmer skriver om egne erfaringer, og har vel så smått begynt å lene meg i retning Projectiondesign og deres sikkert utmerkede Action! model one mkIII - samt Stewarts' Greyhawk RS lerret (100")

Jeg er veldig interessert i å høre hva forumets medlemmer har å gi meg for tilbakemeldinger på dette.

.........................................

Kanskje ikke så veldig eksplisitt formulert spørsmål, men kanskje spørsmålet står bedre frem nå :
    Er mkIII en up-to-date projektor ? Eller er kanskje BenQ's siste strået hvassere ? Så vidt meg bekjent finnes det ingen sammenligningstest av de to ?

=======================

Hvilke vurderinger gjorde at du endte på det nevnte utstyret fra Krell, samt de nevnte kablene?

Min DVD Standard kjøpte jeg fordi LAT-2, KAV 300iL og (KAV 280-cd) fikk utmerkede tester, og passet mitt budgett. Imidlertid valgte jeg DVD Standard av 2 grunner: bedre lyd, samtidig som jeg hadde muligheten til å la den inngå i et evnt. fremtidig HEAT-system.

Kablene: Samme - gode anmeldelser. Samt lyttetester på SAS-hotellet på en messe.

mvh

JackX_Krell
    -----

Når anlegget vel er montert skal det nok bli bilder.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Wotg, dette var ikke en spesiell høflig mottakelse av vårt nye medlem, Jackx_krell (som sikkert var ment som humor, men veldig lett å misforstå)!

Jackx - VELKOMMEN SKAL DU VÆRE! Til dette oppsettet er det jo kanskje en ide å vente på Action Model Two, som vil tilby enda bedre ytelse enn MKIII, og vil ligge på 28k. Stewart har gode lerret, men som de koster!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, admin

Action model 2 - ja, jeg er i god kontakt med Anders Løkken, og har mottatt flere utdypende kommentarer fra ham ! Jeg er sikker på at han tillater at jeg siterer fra en email jeg mottok i går:

Jackx_krell: Jeg så prisen på runde U$20.000 for model 3 - finnes det en model 2 hos dere ? Eller finnes det ingen ting i kvalitet / pris mellom model 3 og model 1 mkIII ?

AL >> Det er en model two på vei til markedet. Den er i utgangspunktet laget som en billigere projektor, men ser bra ut! Den kommer på markedet i januar, og vil koste 27900. Den er noe redusert i tilkoblingsmuligheter ift model one, men er en veldig bra projektor slik det ser ut nå! Ellers kommer det en ultra high end Action! model three 1080 med 1920x1080 oppløsning, den tror jeg kommer til å bli bra også )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    ..... ikke tenkt på et par SVS Ultra istedet for den kylling sub'n?
    Hei tilbake Whoracle

WAF - en stadig tilbakevendende svøpe for de fleste av oss vil jeg tro :razz: ;-) Så "Kyllingbassen" vil nok måtte gjøre nytten for seg Og med en Krell dedicated purpose-built power på runde 700w har jeg ingen grunn til ikke å tro at realistiske lytteinntrykk vil bre seg i heimen.

Men for all del, "SVS Ultra" er et meget godt kjøp:

http://www.soundandvisionmag.com/ide...&searchstring=

mvh

JackX_Krell

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en sony qualia projektor hadde jeg hatt din lommebok. Da får du 1080 i/p og kan sette deg ned å vente på krell sin blue-ray spiller
    Frontene og senterhøyttaleren er sikkert vanvittig bra, men dvd spilleren og prosessoren har ikke fått spessielt bra kritikker i forhold til prisen... Hva med halo C2 og denon A1-XV? JEG hadde nok satset på en SVS istedenfor den krell saken, og brukt mellomlegget til å kjøpe meg filmer Stewart lerret? er ikke disse frytelig dyre da? tviler på at de er så vedig mye bedre enn f.eks Adeo eller Dreamscreen. Det jeg prøver å si er følgende: du kan få bedre anlegg til mindre penger enn hva krell oppsettet koster. Husk også at verdien på slikt high-end utstyr (- høyttalerene) synker som en stein.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sonys VPL-VW100 til ca. 100.000 er snart tilgjengelig, og er drømmeprojektoren hvis du har pengene til den... Stikkord: 1920x1080, 92% fillrate, 22 dB støy, motorisert zoom/linseskift, 1080i inverce telecine og ikke minst, det ryktes om 3000:1 panelkontrast og opp til 15.000:1 ved bruk av irisen! ME WANTS ONE!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg ville gått for en sony qualia projektor hadde jeg hatt din lommebok. Da får du 1080 i/p og kan sette deg ned å vente på krell sin blue-ray spiller
    Frontene og senterhøyttaleren er sikkert vanvittig bra, men dvd spilleren og prosessoren har ikke fått spessielt bra kritikker i forhold til prisen... Hva med halo C2 og denon A1-XV? JEG hadde nok satset på en SVS istedenfor den krell saken, og brukt mellomlegget til å kjøpe meg filmer Stewart lerret? er ikke disse frytelig dyre da? tviler på at de er så vedig mye bedre enn f.eks Adeo eller Dreamscreen. Det jeg prøver å si er følgende: du kan få bedre anlegg til mindre penger enn hva krell oppsettet koster. Husk også at verdien på slikt high-end utstyr (- høyttalerene) synker som en stein.
    (1) Sony qualia - takk for innspillet Skal umiddelbart teste google.

(2) DVD-spilleren er allerede i stallen: sitter og lytter til mitt 'gamle' oppsett her nå. Vil 'aldri' bytte den ut, muligens oppgradere etterhvert. Showcase-processoren har fått såpass med gode kritikker at jeg holder fast med mitt kjøp. "WAF" er av vesentlig betydning [mao jeg har det ikke bedre enn andre gifte menn ]

(3) SVS - og 'Krell-saken' - atter en gang: WAF .. samt det forhold at jeg vil ha et hel-assimilert anlegg. Mht filmer - joa, har vel en krone eller 3 til det òg :-P

(4) Det du sier om screens er interessant: skal google det også.

(5) Prisfall ? Bekymrer meg ikke: har ikke tenkt å kjøpe for deretter å selge. Dette skal være et hjemmets midtpunkt, og jeg går derfor etter både estetikk, WAF-faktor samt gode lytteerfaringer med eksisterende Krell-produkter.

Takk for tilbakemeldingen.

Mvh

JackX_Krell

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe da så jack Som både jeg og Lygren så, har du pengene så går du for qualiaen.
    Legg opp bilder på minhjemmekino da

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Legg opp bilder på minhjemmekino da
    Det skal jeg, såsnart det er kommet til Norge

...skal kanskje prøve å få tatt bilder & legge inn det 'gamle' jeg har :wink:

LAT-2 skal etter sigende være det eneste av 2 i scandinavia (?) Synd at LAT-1 er så sinnsykt dyrt :-x

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg med krell, uhyre fin lyd. Men for min del blir det hele alt for sterilt. Liker mer lyden mchintosh lager.. men er jo smak og behag dette går på . Høyttalerene har jeg aldri hørt. Men elektronikken, makan til overprisa ting skal du lete lenge etter, men joa, de låter bra!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for gjøre dig nervøs, men jeg er ganske så sikker på at med Black Magic kabler, både interconnect og høyttalerkabler får du hevet maks. ut av komponenterne dine, og BM er billige i forhold til ytelse.
    Spørg Paul ved PM Audio om en interconnect til prøve...du kan alltid returnere den jo...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke for gjøre dig nervøs, men jeg er ganske så sikker på at med Black Magic kabler, både interconnect og høyttalerkabler får du hevet maks. ut av komponenterne dine, og BM er billige i forhold til ytelse.
    Spørg Paul ved PM Audio om en interconnect til prøve...du kan alltid returnere den jo...
    Hei Niels Nielsen !

NO SPM er (delvis) i hus allerede: Jeg kjøper kun èn lengde (ca 4.0 m) til å supplementere til en fronthøyttaler. Bak går jeg for Gold MkII. Interconnects er også bestilt NO. Det eneste jeg ikke har bestilt er kabelen mellom DVD og Processoren - avventer tilbakemelding fra Krell på det punktet.

Mvh

JackX_Krell

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    VPL-VW100 er ikke i Qualia-serien, bare til info...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett Lygren men den er bygd på samme teknikk som qualiaen ikkesant? pen er den ihvertfall *mmm metallic silver*

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •