Surroundpakke til rundt 5000,- mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundpakke til rundt 5000,- mulig?

Jada, jeg vet at mange av dere mener jeg er gal som i det hele tatt vurderer et komplett anlegg til 5000,- +/- litt..men saken er den at jeg ikke har behov for det råeste...jeg har behov for noe som ikke dominerer stua og som gir meg litt ekstra når jeg skal se film eller høre på musikk

Var innom hifi klubben nede i byen her. For 5000,- fikk jeg ingenting der. Men jeg kunne få et komplett anlegg med Denon forsterker og Gale høyttalere til rundt 8000,- + kabler.

Siden dette er en del tusen over mitt budsjett blir det ikke aktuelt.

Har vært inne på surround.no som selger Proson og Yamaha forsterkere til gode priser. Men koster virkelig Proson høyttalere så mye som de skriver eller er dette et salgstriks?

Er Proson et bra merke?

Videre ser jeg at netshop.no har et "billig" anlegg fra JVC med trådløse bakhøytalere til rundt 2600,- komplett. Er dette noe å samle på?

Noen som kan gi meg råd i denne jungelen..har lyst på noe helt kurrant

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte høytalerne i denne pakken og er veldig fornøyd med de:
    http://www.sonido.no/default.asp?section=95&id=655

Surround.no har en pakke til 5990,-, Se forsiden http://www.surround.no

Begge pakker er uten DVD spiller riktignok.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dvdspiller så det er ikke noe problem

Men er Proson noe å spare på, eller er det overpriset?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et 5.0 forslag til 5475:

1 x GALE 4050C Senterhøyttaler kr 1 098,00
    2 x Par GALE 4010S Høyttalere kr 996,00
    Yamaha RX-V457 Sort kr. 2 385,00

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir det ikke mer morro med f.eks et par cv da?
    men her er da et tilbud:
    http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=2|p|571|571|7439|pdetail

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også vurdert å kjøpe et brukt anlegg/enkelt komponenter. Tar du tiden til hjelp og f.eks følger med litt her i Avtorget, kan du komme over anlegg til en brøkdel av ny pris, og som er meget gode i forhold til pris/ytelse og møblerings vennlige, uten at man ender opp med papp lyd osv, som mange av de små "hjemmekino" anleggene i 5000 kr klassen, ofte er plaget med.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    blir det ikke mer morro med f.eks et par cv da?
    men her er da et tilbud:
    http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=2|p|571|571|7439|pdetail
    Denne hadde jeg satset på...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven
    Jada, jeg vet at mange av dere mener jeg er gal som i det hele tatt vurderer et komplett anlegg til 5000,- +/- litt..men saken er den at jeg ikke har behov for det råeste...jeg har behov for noe som ikke dominerer stua og som gir meg litt ekstra når jeg skal se film eller høre på musikk
    Til den prisen er det vel neppe snakk om å få "litt ekstra", med mindre man sammenligner med TV-høyttalerne i en mono-tv. Har du ikke mulighet for å legge på ihvertfall et par tusenlapper?
    Har du DVD-spiller?

Her er et forslag:
    * DVD Spiller dynaBel HK 5750 - ca 700kr
    * JVC Receiver RX-5052S Sølv Dolby Digital, DTS, 5 x 100 Watt. - ca 2000kr
    * Tangent FP-600 5.0 System Bøk, 2 x front, 2x rear, 1 x center - ca 1500kr ELLER to par Eltax Milennium Mini, tilsammen ca 900kr, så kjører du phantom center inntil videre.
    * Eltax Atomic A-8.2 Sort, 8" Aktiv Subwoofer - ca 1000kr

Totalt 5200kr. Kabler kjøper du på Biltema/Clas Ohlson eller lignende.

Høyttalerne stinker sannsynligvis, men DVD-spilleren og receiveren er greie nok, så du evt. bekymringsløst kan oppgradere høyttalerne etterhvert. Ser du har et rimelig låst budsjett, men i din situasjon ville jeg definitivt vurdert om det var mulig å spare opp et par ekstra tusenlapper. Det er vanskelig å samle et godt 5.1 høyttalersett for kun 2500kr. Snakker vi 4500 kroner blir utvalget og mulighetene MYE bedre. Også elektronikken over regner jeg som en minimumsløsning, så jeg ser ikke rom for å spare inn noen penger der heller.

Jeg levde lenge med forløperen til CANTON MOVIE 6-CX (forskjellen er at det nye har bedre senter), et sett som har bittesmå satellitter med coax-elementer i aluminiumskabinett. Det låter faktisk ikke så verst, og jeg bruker fortsatt satellittene som surroundhøyttalere i stua. Men settet koster ca 4000 kr, så det sprenger budsjettet ditt, det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i omtrent samme situasjon som deg for en måned eller to siden. Ville ha et anlegg som hadde bra lyd, men som ikke dominerte stua som du sier (hvilket i praksis betyr "noe som også kona kan like"). Stua mi er forøvrig i underkant av 30 kvm.

Startet med å kjøpe et SONY-anlegg til 3500 kroner. Heldigvis hadde jeg 30 dagers returrett på dette, for det var ikke mye til lyd der nei! Det jeg lærte på det var bla. at plastikkhøytalere gir plastikklyd (overraskende nok....)

Selv om budsjettet mitt også var på max 5000 så endte jeg opp med denne pakken her:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...__.htm?id=5895

til 6500. Jeg har ikke angret et sekund! Det fikk kjørt seg nå sist i helgen, da vi så "War of the Worlds". Herrejemini, HIFI-klubben skryter av at de ikke selger noe "Puff!", og ut fra min lille erfaring med dem har de ihvertfall sine ord i behold. I tillegg synes jeg at anlegget *ser* bra ut også. Satelittene og senter-høytaleren er i ganske tykk aluminium med treplater av kirsebær-tre over og under, wooferen er er i kirsebærtre.

On the down-side: Spilleren støtter ikke DivX og SACD. Viften støyer litt av og til, men ikke sjenerende mye.

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange fine svar!

Jeg har dvdspiller og trenger ikke dette..dermed faller denonanlegget på utsiden. Har en god dvdspiller, har mao ikke bruk for en ekstra..

Men hva mener folket om Proson? Er det noe å satse på sånn generelt? Min stue er også i underkant av 30kvm.

Ser at mange tenker på "fremtidige" oppgraderingsmuligheter...jeg tenker mer sånn at den dagen jeg skal ha nytt, så kjøper jeg hele pakka engang til

Men som nevnt over...noen kommentarer om Proson hadde vært allright.

Hva med Podspeakers? Er det noe å satse på forresten?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generellt sett er Proson helt OK høyttalere, men de har jo høyttalere i mange kvalitetsklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Proson C150? Dette er en høyttalere som www.surround.no selger.

Men er prisavslaget de viser til riktig, eller "juger" de en del der?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er vel et greit merke. Det varierer selvfølgelig fra modell til modell der, slik det gjør med alle merker. Det er generelt et mer kjent merke enn billigmerker som Eltax og Tangent. Proson er dessuten såvidt jeg vet et merke som har høyttalere som hovedproduktgruppe. Det gjør at man forventer mer av dem enn alt-i-ett merkene.

Når det gjelder surround.no så har jeg ikke hørt om dem før, men jeg tar sjelden høyttalerannonser som reklamerer med antall Watt på overskriftsniva på passive høyttalere særlig seriøst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen blir da at Proson er helt greie høytalere men langt unna Dali eller andre kjente proffmerker?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven
    Konklusjonen blir da at Proson er helt greie høytalere men langt unna Dali eller andre kjente proffmerker?
    Nei. De er ikke nødvendigvis langt unna Dali. Det avhenger som sagt av modell. De beste Proson-modellene (f.eks. Proson Reality 63 mkII) er nok bedre enn de aller billigste Dali-modellene (f.eks. Dali Blue 1001), for å si det slik.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger noen brukte Patos B-400 på finn.no til 1200. Finn en billig forsterker og et par billige bakhøyttalere og en billig center, så kommer du deg vel rundt 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynabel sitt hjemmekinoanlegg uten tvil! vist du ikke skal kjøpe brukt da.
    Damen har dette og det er helt utmerket synes jeg, selv har jeg dali,men jeg har falt helt for dette systemet.
    God sub (10")og gode satelitter, eneste jeg kommer på er at det er fem like og ikke en som er formet som center

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er dynabel ekstremt dyrt?? Fant bare en butikk som solgte..kan hende jeg var uheldig...selges det av hifiklubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.dynabel.no eltek som selger